سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

اگر قصد خرید یک بازی اورجینال باری کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را دارید اما در این رابطه اطلاعات چندان دقیقی ندارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به شرح صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) بپردازیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

 

بازی اورجینال چیست؟

بازی اورجینال در واقع نسخه‌ای از بازی های رایانه‌ای است که کاملا قانونی عرضه می‌شود و هیچ محدودیتی در آن برای گیمر وجود ندارد. برای مثال گیمر می‌تواند بدون هیچ مشکلی از قابلیت آنلاین بازی کردن گیم لذت ببرد، آپدیت های دوره‌ای و جدید بازی را بدون هیچ محدودیتی دریافت و نصب کند و با هیچ باگ یا مشکلی رو به رو نشود. بنابراین با خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) هیچ محدودیتی پیش روی گیمر باقی نمی‌ماند.

 

چگونگی خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

برخلاف تصور اغلب افراد بازی های اورجینال به صورت CD در اختیار مشتریان قرار داده نمی‌شوند، بلکه هر بازی اورجینال یک کد دیجیتالی است که اصطلاحا به آن سی دی کی (CD Key) گفته می‌شود. هر گیمر با خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) یک سی دی کی اورجینال دریافت می‌کند و با استفاده از آن قادر به دانلود، نصب و اجرای بازی مورد نظرش در کامپیوتر خواهد بود و هیچ محدودیتی هم از نظر قابلیت ها و مدهای بازی پیش رویش قرار نمی‌گیرد. بنابراین خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) در واقع همان خرید سی دی کی اورجینال بازی محسوب می‌شود و یک مفهوم یکسان دارد.

 

سی دی کی اورجینال چگونه فعال می‌شود؟

بازی های اورجینال تحت پلتفرم های متفاوت و مخصوص به خودشان قابل اجرا هستند. برای مثال پلتفرم سری بازی های فیفا (FIFA) اوریجین (Origin) نام دارد. یعنی اگر سی دی کی اورجینال بازی فیفا 18 را خریداری کنید باید آن را در نرم افزار اوریجین فعال نمایید تا قادر به انجام آن بازی باشید. بازی های دیگر ممکن است تحت پلتفرم های متفاوت دیگری اجرا شوند و توضیحات هر یک از آن ها دقیقا در توضیحات سی دی کی بازی مشخص می‌شود. برخی از اصلی ترین پلتفرم های موجود برای اجرای بازی های اورجینال کامپیوتر اوریجین (Origin)، استیم (Steam)، یوپلی (UPlay) و بتل نت (Battle.net) نام دارند.

از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

برای فعال کردن سی دی کی بازی اورجینال خریداری شده باید در نرم افزار یا همان پلتفرمی که برای اجرای بازی لازم است یک اکانت بسازید. ساخت اکانت در پلتفرم های مذکور به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین باید نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای آن بازی در کامپیوترتان نصب باشد. برای کسب راهنمایی دقیق در مورد نحوه ساخت اکانت در نرم افزارهای اوریجین (Origin) و استیم (Steam) می‌توانید از دو مقاله زیر استفاده کنید:

پس از ساخت اکانت در پلتفرم مورد نظر، کافیست که نرم افزار آن را اجرا کنید. به بخش اختصاصی که برای فعال کردن سی دی کی در نرم افزار موجود است بروید و سی دی کی اورجینال خریداری شده خود را در نرم افزار فعال (Redeem) کنید. به این صورت فعال سازی بازی اورجینال خریداری شده انجام می‌شود و آن بازی برای همیشه در اکانت شما باقی می‌ماند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه فعال سازی سی دی کی در چهار نرم افزار اوریجین (Origin)، استیم (Steam)، یوپلی (UPlay) و بتل نت (Battle.net) از مقالات زیر استفاده کنید:

 

بعد از فعال کردن CD Key اورجینال بازی چه کنیم؟

بعد از خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) و فعال سازی سی دی کی آن بازی در نرم افزار مورد نیاز باید دیتای نسخه اورجینال بازی را از طریق همان نرم افزار دانلود کنید. اگر تمایلی به دانلود این دیتا ندارید باید بکاپ اورجینال دیتای بازی را از منابع قابل اعتماد خریداری نموده و سپس آن را در پوشه ذخیره سازی دیتای نرم افزار کپی کنید. فروشگاه سی دی کی سل مجموعه‌ای از بکاپ دیتای بازی های اورجینال را هم به صورت فیزیکی و در قابل DVD به فروش می‌رساند. برای مشاهده لیست بکاپ های اورجینال موجود بر روی این قسمت کلیک کنید.

پس از دانلود دیتای بازی می‌توانید از انجام آن لذت ببرید. در نظر داشته باشید که شما نسبت به خرید بازی اورجینال مورد نظرتان در کامپیوتر (PC) اقدام کرده‌اید و این موضوع بدان معناست که هیچ محدودیتی برای انجام بازی در حالت های مختلف از قبیل آنلاین و چند نفره نخواهید داشت و تمام آپدیت های جدید بازی را هم بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنید. همچنین فراموش نکنید که با خرید بازی اورجینال آن بازی برای همیشه در اکانت شما فعال باقی می‌ماند و می‌توانید آن را برای همیشه داشته باشید.

از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

سی دی کی اشتراکی چیست!؟

عبارت سی دی کی اشتراکی یک عبارت تبلیغاتی است. سی دی کی اشتراکی در واقع یک اکانت اوریجین، استیم و غیره خواهد بود که بازی خاصی در آن فعال بوده و به صورت همزمان به چند نفر فروخته می‌شود. در این روش افراد با محدودیت های زیادی مواجه هستند و عموما نمی‌توانند بازی را به صورت آنلاین انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سی دی کی ها به مطالعه مقاله “سی دی کی اشتراکی چیست؟ مفهوم CD Key اشتراکی” بپردازید.  

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) را برایتان تشریح کردیم. بنابراین خرید بازی اورجینال همان خرید سی دی اورجینال است و این دو مسئله مفهوم یکسانی را به همراه دارند. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید از طریق پشتیبانی آنلاین 24 ساعته فروشگاه سی دی کی سل با ما در ارتباط باشید.

 

سی دی کی های جدید

8% تخفیف

بازی‌ های اورجینال کامپیوتر (PC)

سی دی کی اورجینال بازی SOUTH PARK: SNOW DAY! کامپیوتر (PC)

1,357,000 تومان
19% تخفیف

بازی‌ های اورجینال کامپیوتر (PC)

سی دی کی اورجینال بازی Outpost: Infinity Siege کامپیوتر (PC)

1,357,000 تومان
11% تخفیف

بازی های اورجینال پلی استیشن (PlayStation)

سی دی کی بازی Horizon Forbidden West پلی استیشن (PS4/PS5)

3,606,000 تومان 3,258,000 تومان
36% تخفیف
6,506,000 تومان 4,186,000 تومان
30% تخفیف

بازی‌ های اورجینال کامپیوتر (PC)

سی دی کی اورجینال بازی Grey Hack کامپیوتر (PC)

1,183,000 تومان
12% تخفیف

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی Alone in the Dark 2024 ایکس باکس (Xbox)

4,766,000 تومان 4,186,000 تومان

 

56 دیدگاه برای “از صفر تا صد خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

  1. علی گفته:

    سلام خسته نباشید من بعد اینکه سی دی کی بازی رو فعال کردم بازی رو می تونم از استیم رایگان دانلود کنم یا نه باید واسه ی بازی هم بعد فعال سازی سی دی کی پول بدم؟؟؟؟؟

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      بعد از فعالسازی سی دی کی میتونید بازی رو رایگان دانلود کنید
      هزینه فقط یک مرتبه و برای سی دی کی پرداخت میشه
      پیروز باشید

  2. Hesam گفته:

    با سلام ، ببخشید سی دی کی رو از کجا باید بگیریم یا اصلا کجا هست آیا ارسال میشه.
    سوال دیگه این که گیفت کارت پس به چه درد میخوره ؟یعنی باید اول بریم بازی رو با گیفت کارت بخریم بعد سی دی کی رو وارد کنیم ؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      سی دی کی هر بازی که مد نظرتون هست رو میتونید از فروشگاه ما تهیه کنید. بعد از ثبت سفارش به تیم پشتیبانی پیام بدید تا بازی رو براتون فعال کنند.
      پیروز باشید

      • امید گفته:

        بعد از نصب ویندوز جدید ایا اکانت بازی از بین میرود و باید اکانت جدید خرید؟

        • امین رضائیان گفته:

          با سلام
          خیر بازی اورجینال مادام العمر داخل اکانت شما فعال باقی میمونه
          پیروز باشید

  3. مهدی گفته:

    سلام
    خیلی ممنون از توضیحات خوبتون.
    شما سی دی کی بازی age of empires 2 definitive edition رو هم میفروشید؟ و قیمتش چقدر هست؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      بله
      جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر به تیم پشتیبانی پیام بدید
      پیروز باشید

  4. سعید گفته:

    سلام من خسته شدم کرک نمیشه فیفا ۲۰ میخوام نسخه اورجینالش بخرم سی دی کی بخرم چجوریه میشه من دیتای که از یه سایت دانلود کردم باهش اجرا کنم از سایت نخریدم دیتا رایگان گذاشته کمک من بلد نیستم

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      بعد از خرید سی دی کی و فعالسازی، دسترسی دانلود دیتا مستقیما به شما داده میشه. بنابراین دانلود رو مستقیم از سرورهای رسمی بازی انجام میدید.
      بعد هم گیم اجرا خواهد شد
      پیروز باشید

  5. امیر گفته:

    سلام
    ببخشید من یک بازی اورجینال خریدم
    میخواستم ببینم چطوری میتونم این بازیو به دوستمم بدم آیا میشه؟

  6. علیرضا گفته:

    بنده تازه کارم یعنی بعد از نصب استیم و گرفتن اکانت
    باید سی دی کی رو داد بعدشم شروع به دانلود کرد یعنی هزینه اضافه ؟ میشه نسخه اصلی رو از شما گرفت بجای این همه دانلود

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      سی دی کی داخل اکانت استیم فعال میکنید و دسترسی دانلود دیتای اورجینال بهتون داده مبشه (بازی به اکانتتون اضافه میشه)، دیتا رو میزاری روی دانلود و بازی اجرا میشه
      خیر دیتا باید دانلود بشه
      پیروز باشید

  7. امید گفته:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون ! ببخشید میخواستم بدونم من سی دی کی بازی cities skyline رو از کجا میتونم بخرم !؟ اکانت استیم هم دارم اما نمیتونم مستقیما از خود استیم خرید کنم ! سایت ایرانی هست که بتونم از اونجا بخرم !؟

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      سایت ما عرضه کننده سی دی کی اورجینال تمام بازی هاست. بنابراین میتونید از ما خرید کنید.
      از طریق تلگرام یا چت آنلاین سایت (پایین و سمات راست) با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید.
      پیروز باشید

  8. مانی گفته:

    ببخشید من بازی cod bo4 و mw رو به صورت اورجینال خریداری کردم ولی نمیدونم چرا میخوام انلاین بازی کنم هیچ پلیری یا مچی رو پیدا نمیکنه.
    دی ان اس و پروکسی هم استفاده کردم ولی باز جواب نداد خواستم از شما بپرسم مشکلش چیه ؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      اطلاعی ندارم که به طور دقیق راهنمایی کنم.
      پیروز باشید

  9. امیر گفته:

    سلام میخواستم ببینم میشع خود اکانت بازیو از استیم خرید کرد و بعد cd key رو وارد خود استیم کرد؟ یعنی جفتش امکان پذیره؟؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      اگر مطلب رو مطالعه کرده باشید نباید این سوال رو بپرسید!!
      اکانت رو خودتون میسازید دوست عزیز خریدنی نیست اکانت
      پیروز باشید

  10. A گفته:

    سلام عذر میخوام gta v رو بخام از استیم بخرم باید از
    وی پی ان برای دانلودش استفاده کنم چون با ای پی ایران نمیشه و سرعت اینترنت من با وی پی ان خیلی پایین میاد امکان دانلودشو از استیم ندارم این گیمو میتونم از ایران ب صورت دی‌وی‌دی تهیه کنم؟ اگه میتونید کمک کنید ک از کجا یا چ سایتی میتونم این گیمو بصورت اورجینال تهیه کنم ممنون از سایت خوبتون?

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      خیر به صورت فیزیکی عرضه نمیشن. بازی های اورجینال دائما در حال آپدیت هستند و دائم باید این آپدیت های روی گیم دانلود و نصب بشن.
      رای دانلود واجرای بازی مورد نظر شما نیازی به وی پی ان نیست و با افت سرعت مواجه نخواهید شد.
      پیروز باشید

  11. ali گفته:

    سلام.من بازی کرک شده دارم اگر سی دی کی بگیرم میتونم بدون دیتا اورجینالش از امکانات بازی اصل بهره مند بشم. با سپاس

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      باید نسخه کرکی رو حذف و بعد از فعالسازی سی دی کی دیتای نسخه اورجینال رو دانلود بفرمایید.
      با احترام

  12. Nothing گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    من یک بازی رو به صورت اورجینال از یک فروشگاه خریداری کردم و چون فعال سازی رو بلد نیستم فعال سازی از طریق استیم و توسط خود فروشگاه گذاشتم که بازی نصب شد و من فقط دانلود کردم تا اینجا مشکلی نبود اما اون فروشگاه DLC های بازی رو نداشت
    برای همین برای خرید DLC تو اینترنت گشتم و یک سایت پیدا کردم و DLC ها رو از اون سایت خریدم و فعال سازی هم توسط فورشگاه گذاشتم، باز مشکلی نیست راحت آنلاین بازی می کنم و مشکلی پیش نیومد حتی در Library استیم هم موجود هستند اما موقعی که DLC ها رو دریافت کردم از استیم به ایمیل من همچین پیامی اومد
    You’ve received a gift copy of the game Euro Truck Simulator 2
    راستش شاید مسخره به نظر بیاد یا حتی به من بخندید اما من انگلیسی بلد نیستم برای همین در مترجم گوگل هم معنی رو سرچ کردم ولی این کلمه COPY می دونید ک جورایی تو ذوغ می زنه برای هر سه عدد DLC این پیام اومد ولی تا الان هیچ مشکلی نبوده یعنی این 3 دی ال سی کپی هستند
    نکته جالب این هست که خود اون فروشگاهی که DLC رو خریدم خودش در بازی آنلاین بود و من هم آنلاین بودم بدون مشکل

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      خیر
      دی ال سی های برای شما گیفت شدند و به نظر بنده مشکلی ندارند. بنابراین نگران نباشید.
      اگر نیاز به توضیحات بیشتر داشتید از پشتیبانی فروشگاهی که خرید انجام دادید راهنمایی بگیرید.
      با احترام

  13. آرش ج گفته:

    آیا استفاده از بازی اوریجینال و آنلاین بازی کردن با ویندوزی که اوریجینال نیست امکان پذیر هست؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      اکانت ها به صورت رایگان توسط هود شما ساخته میشوند
      پیروز باشید

  14. حسین گفته:

    با سلام
    یه سوال داشتم
    میخواستم ببینم ایا مثلا میتونیم با ۲ نفر دیگه شریک بشیم سی دی کی اوریجینال بخریم واسه فیفا ۱۹ بعد با همون اکانتی که فعال کردیم مثلا تو۲۴ ساعت هر کدوم از ما ۸ ساعت بخوایم توافقی بازی کنیم روی سیستم جداگانه تو خونه خودمون… امکانش هست این کار؟ مثلا موقعی که من انلاینم با همون اکانت اوریجین دوستام دیگه وصل نشن، و مثلا من لاگ اوت شمدوست دیگم شروع کنه به استفاده با همون اکانت ولی روی یه سیستم دیگه. ممنون میشم راهنمایی کنین .

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      بله انجام این کار امکانپذیر هست و مشکلی نخواهد داشت.

      • حسین گفته:

        پس خیلی خوب هست، فقط ایا سیو گیمامون مشترک میشه؟ مثلا اولتیمیت تیممون یکی میشه یا میتونیم سیو گیم های مختلف انلاین داشته باشیم؟
        در ضمن منظورم بازی با pc است نه کنسول

      • حسین گفته:

        سوال اخرم اینکه امکان بازی همزمان هم اصلا نیست به این صورت درسته؟

  15. Erfan گفته:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم مثلا شما با اکنت بازی میخرید موقع تخفیف اگر بخوام بعدا دیتا دانلود کنم باید دوباره پول داد

  16. علی جابری گفته:

    سلام جناب یه سوالی داشتم من میخوام یه اکانت استیم بخرم رینبو بعد اینکع خریداری کردم باید سی دی کی هم بخرم ممنون میشم سریعن جوابمو بدید

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      اکانت استیم نیازی به پرداخت هزینه جهت خرید ندارد. شما اکانت استیم رو به صورت رایگان با مشخصات خودتان (ایمیل و رمز مورد نظرتان) می‌سازید.
      سپس سی دی کی اورجینال بازی مورد نظرتان را خریداری و در اکنت خود فعال میکنید.
      در این شرایط نیازی به پرداخت هزینه دیگری نخواهید داشت.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته فروشگاه ارتباط برقرار کنید
      t/me/cdkeysell_admin

  17. mj.asadiha گفته:

    یعنی مثلا با کسی که پی اس فور داره میشه آنلاین بازی کرد؟
    ممنون از مقاله ی خوبتون

    • امین رضائیان گفته:

      عرض کردم خدمتتان
      اگر بازی Cross-Platform باشد بله میتونید، اما در 90 درصد بازی ها اینطور نیست و هر پلتفرم سرورها و گیمرهای مستقل خودش را دارد. بنابراین در 90 درصد موارد نمیتوانید بدین صورت بازی کنید.
      موفق باشید

  18. mj.asadiha گفته:

    سلام
    من با خرید این سیدی کی میتونم با کسی که کنسول داره بازی کنم؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      خیر فقط با کسانی میتوانید بازی کنید که از طریق کامپیوتر مثل شما بازی را به صورت اورجینال انجام بدهند، مگر در شرایط خاص که بازی Cross-Platform باشد.
      با احترام

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      متاسفانه در این رابطه اطلاع دقیق ندارم.
      پیروز باشید

  19. محمد گفته:

    سلام ببخشید یه سوال، اینکه بعد از خرید سی دی کی برای بازی، برای خرید اکانت اون نرم افزار هم باید مبلغی پرداخت کرد؟ چون برای مثال اونی که من میدونم، استیم اکانت مدت دار چند ماهه داره.

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      خیر، در تمام پلتفرم ها از جمله استیم، ساخت اکانت به صورت رایگان انجام می‌شود.
      شما با مشخصات خودتان (ایمیل و رمز عبور شخصی خودتان) اکانت می‌سازید و سی دی کی را در اکانت خود فعال میکنید.
      نیاز به هیچ هزینه دیگری وجود نخواهد داشت.
      با احترام

  20. Mahan گفته:

    سلام آقا من الان شماره کارت بدم چطوری باید اونها یورو یا دلار از حساب من که داخل ایران هست بردارند؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      هر بازی مد نظرتون هست از طریق پشتیبانی با ما ارتباط برقرار کنید تا براتون موجود و قابل خرید کنیم.
      با احترام

  21. Mahan گفته:

    سلام
    آقا من سه تا سوال داشتم
    سوال اولم اینه که الان اوریجین battlefield 1 رو 88 درصد تخفیف زده و آورده 4.99 یورو الان این رو همینطوری بخرم یا فقط برای 1 روز وارد origin acces بشم و بازی رو رایگان بخرم؟
    سوال دومم اینه که وقتی بازی رو میخری فقط بازی روی game library میاد از طریق ایمیل خودشون cd key رو ارسال میکنن یا دیسکی میاد و داخل دیسک cd key هست؟
    یه سوال دیگمم اینه که وقتی میخوای بازی رو بخری یه قسمت هست بنام country/region الان چون که ایران تحریمه ایران جزو لیست نیست این قسمت برای ارسال دیسک هست یا نه؟ اگر هم نیست کدوم کشور خوبه انتخاب کنم؟
    ممنون میشم جواب بدید

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      اطلاع دقیقی د ر مورد سوال اول شما ندارم.
      بازی به محض خرید یا فعالسازی سی دی کی اورجینال به Game Library شما اضافه خواهد شد و سپس دیتای آن قابل دانلود می‌شود. ینابراین هیچ محصول فیزیکی ارسال نخواهد شد.
      کشور ایران در اوریجین و بسیار یاز پلتفرم های دیگه تحریم هست. بنابراین لوکیشن اکانت خودتون رو روی آمریکا، آلمان یا ایالات متحده عربی تنظیم کنید.
      موفق باشید

  22. علی گفته:

    ببخشید بعضی بازیا می گن ریجن اروپا یا ریجن ازاده ینی چی مثلا ریجن اروما باشه کله بازی باید با فیلتر شکن بیایم که ای پی فرق کنه ؟

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      شرایط و ضوابط ریجن بازی ها با توجه به پلفترمی که بازی از طریق اون اجرا میشه متفاوت هست.
      در حالت کلی سه ریجن جهانی، ریجن EMEA (اروپا – خاورمیانه – آفریقا) و ریجن اروپا بهترین گزینه های خرید برای کاربران ایرانی هستند.
      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.