سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

سی دی کی اشتراکی چیست؟ مفهوم CD Key اشتراکی

سی دی کی اشتراکی چیست؟ مفهوم CD Key اشتراکی را بدانید!

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که منظور از سی دی کی اشتراکی چیست و چرا برخی از سایت ها سی دی کی بازی های مختلف را با این عنوان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند! در این مقاله قصد داریم در مورد مفهوم سی دی کی اشتراکی (CD Key اشتراکی) صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با سی دی کی اشتراکی

واژه سی دی کی اشتراکی یکی از واژه‌هایی است که گیمرها بدون تردید با آن برخورد کرده‌اند. بسیاری از فروشگاه های مختلف با بکارگیری عبارت سی دی کی اشتراکی یا CD Key اشتراکی بازی های مختلف و عرضه آن ها با قیمت ناچیز سعی می‌کنند تا مشتریان را ترغیب نموده و به نوعی مشتریان ناآگاه را سردرگم کنند. اما سی دی کی اشتراکی چیست و این لقب از کجا آمده است؟

 

سی دی کی اشتراکی یا CD Key اشتراکی چیست؟

پیش از هر چیز باید بدانید که اصلا سی دی کی اشتراکی وجود ندارد! یعنی هیچ سی دی کی قابلیت به اشتراک گذاشتن و استفاده در چند اکانت را ندارد! بنابراین این واژه یک واژه اصطلاحا من‌درآوردی است که توسط فروشگاه های مختلف ایجاد شده و منجر به سردرگمی کاربران می‌شود. زمانی که شما به اصطلاح یک سی دی کی اشتراکی را خریداری می‌کنید، در اصل یک اکانت اوریجین، استیم و غیره را خریداری کرده‌اید که مابین چند کاربر تقسیم شده است و به طور همزمان به چند نفر فروخته می‌شود.

سی دی کی بازی Playerunknowns Battlegrounds اورجینال

بنابراین در این حالت فروشنده عملا یک اکانت را به چند کاربر فروخته و با زمانبندی که مابین کاربران ایجاد می‌کند، فعال سازی بازی را مدیریت خواهد کرد. زمانی که یک CD Key اشتراکی خریداری می‌کنید مشخصات یک اکانت به شما داده می‌شود و در زمان مشخصی برایتان تعیین می‌شود تا به اکانت مورد نظر وارد شده و دیتای بازی مد نظرتان را دانلود کنید. از آن پس مجبور خواهید بود تا بازی را در حالت آفلاین انجام دهید. البته برخی از فروشندگان حالت هایی را ایجاد می‌کنند که خریداران برای مدت زمان های محدودی (مثلا چند ساعت) بتوانند بازی را موقتا آنلاین انجام دهند.

بنابراین واژه سی دی کی اشتراکی کلا یک مفهوم نادرست را در بر داشته که بیشتر برای گول زدن کاربران از آن استفاده می‌شود. سی دی کی اشتراکی در اصل یک اکانت اشتراکی است که به شما و چندین نفر دیگر فروخته می‌شود.  زمانی که شما از این روش برای اجرای یک بازی استفاده می‌کنید، تقریبا همان محدودیت های بازی کرکی را تجربه خواهید کرد و قادر به انجام بازی در حالت آنلاین و دسترسی به برخی ویژگی و مدهای خاص بازی نخواهید بود. پس فراموش نکنید که چیزی به عنوان سی دی کی اشتراکی وجود ندارد و این اصطلاح یک اصطلاح فریب‌دهنده است.

 

آیا فروش سی دی کی اشتراکی روشی قانونی است؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل دادیم مشخص است که فروش سی دی کی اشتراکی کار قانونی محسوب نمی‌شود. یعنی این کار برخلاف قوانینی است که سازندگان بازی وضع کرده‌اند. به همین دلیل کاربرانی که CD Key اشتراکی بازی های مختلف را خریداری می‌کنند بعد از مدتی با مشکلات زیادی مثل عدم اجرای بازی، غیر فعال شدن سی دی کی و غیره مواجه می‌شوند.

 

تفاوت سی دی کی اشتراکی با سی دی کی اورجینال در چیست؟

برخلاف CD Key اشتراکی، سی دی کی اورجینال کاملا قابل اعتماد و قانونی است. زمانی که سی دی کی اورجینال یک بازی را خریداری کنید می‌توانید از تمام قابلیت های آن بازی از جمله بازی کردن به صورت آنلاین و بدون هیچ محدودیت، دانلود تمام آپدیت های بازی در آینده، تجربه تمام مدهای بازی و غیره لذت ببرید. ضمنا سی دی کی اورجینالی که در اکانت شما فعال می‌شود همیشه در آن فعال باقی خواهند ماند و هیچوقت غیرفعال نمی‌شود. شما حتی با ورود به اکانت خود در یک کامپیوتر دیگر و دانلود دیتای بازی باز هم می‌توانید از انجام بدون محدودیت آن بازی لذت ببرید.

آموزش تصویری ساخت اکانت استیم (Steam)

 

آیا فروشگاه سی دی کی سل به فروش CD Key اشتراکی می‌پردازد؟

فروشگاه سی دی کی سل به هیچ عنوان تمایلی نسبت به فروش سی دی کی اشتراکی بازی ها نداشته و نخواهد داشت. همانطور که گفتیم این اقدام گول زدن مشتری و نقض قوانین شرکت های سازنده بازی محسوب می‌شود. بنابراین تمام سی دی کی هایی که در فروشگاه سی دی کی سل عرضه شده‌اند کاملا اورجینال هستند.

 

جمع‌بندی

بنابراین سی دی کی اشتراکی یک واژه تبلیغاتی است که برای گول زدن کاربران از آن استفاده می‌شود. سی دی کی اشتراکی در اصل یک اکانت اوریجین، استیم و غیره است که به طور همزمان به چند کاربر فروخته می‌شود. ضمنا در این حالت محدودیت های زیادی وجود دارد که اصلی ترین آن عدم توانایی گیمر در انجام بازی به صورت آنلاین خواهد بود.

 

جدیدترین سی دی کی ها

23% تخفیف

بازی‌ های اورجینال ایکس باکس (Xbox)

سی دی کی بازی PERISH ایکس باکس (Xbox)

1,004,000 تومان
4% تخفیف

بازی های اورجینال پلی استیشن (PlayStation)

سی دی کی بازی Rise of the Ronin پلی استیشن 5 (PS5)

تومان
27% تخفیف

بازی‌ های اورجینال کامپیوتر (PC)

سی دی کی اورجینال بازی Gigantic Rampage Edition کامپیوتر (PC)

1,182,000 تومان
7% تخفیف

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی ELDEN RING Shadow of the Erdtree ایکس باکس (Xbox)

1,981,000 تومان

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی SOUTH PARK: SNOW DAY ایکس باکس (Xbox)

2,042,000 تومان
42% تخفیف

13 دیدگاه برای “سی دی کی اشتراکی چیست؟ مفهوم CD Key اشتراکی

  1. مهدی گفته:

    سلام وخسته نباشید و تشکر بابت مطلب مفیدتون
    من یه چند مورد سوال داشتم ممنونم میشم جواب بدید من تا به حال بازی داخل استیم نصب نکردم..
    سی دی کی اورجینال رو میشه همزمان یا غیر همزمان روی چند کامپیوتر انجام داد؟
    سی دی کی اشتراکی برای افلاین بازی کردن خوبه فقط؟
    سی دی کی اشتراکی سیو و ذخیره های بازی برای اونایی که میخرنش یکیه و مثلا من که توی سیستمم بازی رو تا یه جایی رفتم یکی دیگه میتونه ادامش رو بازی کنه؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      سی دی کی روی یک اکانت فعال میشه و از اکانت میتونید در سیستم های مختلف برای دانلود و اجرای بازی استفاده کنید، اما طبیعتا به طور همزمان نمیتونید اکانت رو روی بیشتر از یک سیستم لاگین داشته باشید.
      اکانت اشتراکی تقریبا برای انجام هیچ کاری خوب نیست و خریدش صرف هزینه بی‌خود محسوب میشه.
      بله اگر بازی اجرا بشه همه چیزش مشترک خواهد بود. همونطور که گفتیم اکانت اشتراکی هست بنابراین همه چیز متشرک خواهد بود.
      پیروز باشید

  2. محمد گفته:

    سلام من یک سایت دیدم که نوشته بود سی دی کی اشتراکی برای بازی sea of thieves به صورت آنلاین و با قابلیت بازی 24 ساعته.این یعنی چی؟یعنی هروقت بخوام میتونم بازی کنم؟؟خب اینکه دیگه نشد اشتراکی. باتشکر

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      اطلاعی در مورد محصولاتی که سایت های دیگه در اختیار شما قرار میدند ندارم! اما ماهیت سی دی کی اورجینال و اکانت شاشتراکی (سی دی کی اشتراتکی) دقیقا به شرحی هست که در این مطلب توضیح دادیم.
      پیروز باشید

  3. sina گفته:

    سیدی کی اشتراکی برای موقع هاییه که بازی کرک نشده مثلا فورزا قبل از کرک با سیدی کی اشتراکی مثل کرک شده بود

  4. Mahdi گفته:

    با سلام ایا میتوان یک بازی اورحینال مثلا gta v خرید سپس در همان اکانت که بازی اورجینال نصب است بازی اشتراکی افزود و بازی نمود ایا باعث بن شدن میشود چه کا باید انجام دهیم. با تشکر

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      سوال شما اشتباست و چیزی به نام بازی اشتراکی برای اضافه کردن به اکانت وجود نداره!
      مطالب وبلاگ رو با دقت بیشتری مطالعه کنید.
      پیروز باشید

  5. Wiki گفته:

    اگه به فرض من سی دی کی رینبوسیکس رو بخرم نمیتونم توی یه اکانت دیگه روی کامپیوتر خودم ادش کنم ؟ هیچ روشی نیست؟

    • امین رضائیان گفته:

      سلام
      متوجه منظور شما نشدم.
      سوالتون واضح نیست.
      پیروز باشید

  6. بهرامی گفته:

    درسته سی دی کی ها اشتراکی هستن ولی بهتر از اینکه ادم 1 میلیون پول خرید بازی رو بده

    • امین رضائیان گفته:

      با سلام
      زمانی که سی دی کی اورجینال خریداری میکنید، میتونید اون رو در اکانت شخصی خودتون فعال کنید.
      طبیعی است که وقتی اکانت خریداری میکند، اکانت متعلق به فرد دیگری بوده که قبلا سی دی کی بازی رو خریداری کرده و اون رو انجام داده و حالا اکانتش رو به صورت دست دوم به شما میفروشه.
      دقت داشته باشید که اکانت ها به راحتی توسط سازنده قابل باز پس گرفتن و تغییر رمز عبور و غیره هستند. پس مراقب باشید فریب افراد سودجو رو نخورید.
      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.