سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

در صورتی که یک لایسنس اورجینال Office 2016/2019 داشته باشید، برای نصب برنامه و فعال سازی باید مراحل خاصی طی شود که شاید خیلی از افراد با نحوه انجام این مراحل آشنایی نداشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت (Microsoft Office) با لایسنس اورجینال بپردازیم. با ما همراه شوید.

لایسنس اورجینال آفیس چیست؟

پیش از اینکه در رابطه با فعال سازی Office با لایسنس صحبت کنیم بهتر است شما را با مفهوم لایسنس یا همان پروداکت کی (Product Key) که به منظور فعال کردن قانونی و رسمی هر برنامه‌ای نیازمند آن خواهید بود آشنا سازیم! هر برنامه یا نرم افزاری که تولید و از طرف شرکت سازنده عرضه می‌شود، برای استفاده توسط کاربران باید خریداری و فعال شود! یعنی شما برای استفاده از هر برنامه یا نرم افزار باید هزینه خرید آن را پرداخت کنید، چون اگر اینطور نبود عملا شرکت سازنده هیچ سودی از طراحی آن نرم افزار کسب نمی‌کرد!

در این راستا شرکت های سازنده، پروداکت کی یا همان لایسنس را به مشتریانشان ارائه می‌کنند. لایسنس یک کد دیجیتال عموما 16 رقمی است (تعداد ارقام لایسنس می‌تواند بنا به سلیقه شرکت سازنده نرم افزار بیشتر یا کمتر باشد) که از طرف شرکت سازنده به خریداران رسمی محصول ارائه می‌شود و بدین ترتیب خریداران آن محصول می‌توانند با کد لایسنسی که دارند، فعال سازی برنامه را به صورت قانونی انجام دهند و تمام آپدیت های آن را دریافت کنند. بنابراین لایسنس کد قانونی فعال سازی نرم افزار است!

برنامه آفیس هم دقیقا شرایط مشابه دارد و برای فعال کردن آفیس مایکروسافت هم باید از کد قانونی فعال سازی محصول یا همان لایسنس اورجینال استفاده شود. خرید لایسنس Office مایکروسافت را می‌توانید از فروشگاه سی دی کی سل انجام دهید، اما تصور کنید لایسنس اورجینال آفیس را در اختیار داشته باشید، سوال اینجاست که چطور با استفاده از این لایسنس قادر به فعال سازی و نصب این برنامه بر روی کامپیوتر خواهید بود؟ برای انجام این کار چند روش مختلف وجود دارد. خوشبختانه مراحل فعال سازی در هر دو نسخه 2016 و 2019 آفیس یکسان است،

بنابراین چه قصد نصب آفیس 2016 را داشته باشید و چه قصد نصب آفیس 2019 را داشته باشید، می‌توانید از مراحلی که در این مطلب شرح می‌دهیم برای فعال سازی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که مراحل شرح داده شده در این مطلب صرفا برای فعال سازی Office Pro Plus تدوین شده‌اند و سایر نسخه های برنامه آفیس ممکن است با روش های یک نام می‌بریم قابل فعال سازی نباشند. بنابراین از روش های شرح داده شده فقط برای فعال کردن Office Professional Plus 2019 و Office Professional Plus 2016 استفاده به عمل آورید. نکته بسیار مهمی که باید قبل از شروع کار به آن توجه کنید مربوط به حذف هر نسخه از برنامه آفیسی که قبلا روی کامپیوتر نصب بوده می‌شود. اگر هر نسخه‌ای از آفیس (به ویژه نسخه های کرک شده) را قبلا روی سیستم نصب داشتید، آن را حذف و کامپیوتر را ریستارت نمایید و سپس مراحل فعال سازی را طی کنید.

روش اول: فعال کردن آفیس مایکروسافت از لینک setup.office

اگر لایسنس اورجینال آفیس 2016 یا 2019 را در اختیار دارید، ابتدا از روشی که در این بخش شرح می‌دهیم برای فعال سازی کمک بگیرید. در صورتی که این روش موفقیت آمیز نبود، از روش دومی که شرح خواهیم داد به منظور فعال سازی محصول کمک بگیرید. نکته مهم اینکه این روش عموما برای فعال کردن نسخه های دیگر برنامه آفیس از قبیل هوم اند استیودنت، هوم اند بیزینس و غیره هم مناسب و قابل استفاده خواهد بود اما همانطور که گفتیم تمرکز ما در این آموزش بر روی فعالسازی آفیس پروفشنال پلاس 2016 و 2019 معطوف است.

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • به لینک setup.office.com مراجعه کنید
  • روی گزینه Sign in کلیک کنید و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.
  • در فیلدی که برای وارد کردن لایسنس نمایان شده، کد لایسنس اورجینال خود را تایپ نمایید.

نکته: اگر در این مرحله پیغام خطایی نمایان شد و مطمئن هستید که کد لایسنس را درست تایپ کرده‌اید، این روش برای فعال کردن آفیس مایکروسافت شما قابل استفاده نیست و باید از روش دوم بدین منظور کمک بگیرید.

  • کشور United States و زبان English را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Next کلیک نمایید.
  • روی گزینه Next و Download کلیک کنید.
  • بعد از اینکه دانلود آفیس انجام شد، فایل نصبی آن را اجرا و برنامه را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • یک فایل ورد (Word) اجرا نمایید.
  • در پنجره فعال سازی همان گزینه‌های پیش فرض را انتخاب کنید و روی گزینه Next کلیک نمایید تا فعال سازی انجام شود.

به همین سادگی از طریق لینک setup.office.com می‌تواند خیلی از لایسنس های اورجینال آفیس 2016 و آفیس 2019 را فعال کرد، اما برخی از لایسنس های اورجینال مایکروسافت با این روش سازگاری ندارند و بعد از وارد کردن آن ها در سایت مذکور با پیغام خطا رو به رو خواهید شد. اگر شما هم با این شرایط مواجه شدید نگران نباشید و از روشی که در بخش بعدی به عنوان روش دوم فعال سازی آموزش می‌دهیم استفاده کنید.

روش دوم:  فعال سازی آفیس با نصب مستقیم

در این روش برنامه آفیس مستقیما از سرور های رسمی مایکروسافت دانلود خواهد شد و سپس از لایسنس برای فعال سازی آن استفاده می‌شود. مراحلی که باید در این روش طی شوند هم بسیار ساده خواهند بود و به شرح زیر هستند:

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • فایل ایمیل برنامه آفیس را از سرور های رسمی آن و با استفاده از لینک های ضمیمه شده دانلود کنید (دانلود Office Pro Plus 2019دانلود Office Pro Plus 2016).
  • برنامه آفیس را نصب و یک فایل ورد اجرا کنید.
  • در پنجره فعال سازی که مطابق عکس فوق نمایان می‌شود، کد لایسنس را وارد کرده و روی گزینه Activate کلیک کنید.

فعال کردن آفیس مایکروسافت به همین سادگی انجام می‌شود. شاید بتوانید لینک دانلود دیگر نسخه های آفیس را هم از اینترنت پیدا کنید اما همانطور که گفتیم ما در این مطلب صرفا روی فعال سازی آفیس پروفشنال پلاس 2016 و 2019 تمرکز کرده‌ایم. اگر لایسنس شما اورجینال و اصل باشد، بدون تردید با بکارگیری یکی از دو روش نام برده شده قادر به فعال سازی آن خواهید بود.

رفع پیغام خطای office cannot be activated در حین فعالسازی

در برخی مواقع ممکن است بعد از نصب آفیس و زمانی که در پنجره پاپ آپ فعال سازی، مراحل را با انتخاب گزینه های پیش فرض طی می‌کنید، پیغامی مشابه عکس زیر نمایان شود و اروری با مضمون office cannot be activated را نشان دهد. این موضوع در حالیست که احتمالا قبلا لایسنس شما در سایت setup.office تایید شده و دسترسی دانلود برنامه را داده است! اگر با این پیغام خطا رو به رو شدید نگران نباشی چون به سادگی قابل رفع خواهد بود. برای رفع پیغام خطای مورد نظر کافیست به شرح زیر عمل کنید:

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • در پنجره فعالسازی به جای انتخاب گزینه اول، گزینه دومی که در عکس بالا نشان داده شده را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید و از منوی دراپ داونی که برای انتخاب کشور نمایان می‌شود، کشور United States را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • اعدادی که به عنوان Installation ID نمایان شده‌اند را در گوشه‌ای ذخیره کنید. با کلیک روی این قسمت به لینک فعال سازی اختصاصی سایت رسمی مایکروسافت بروید.
  • گزینه 7 Digits را انتخاب کنید و سپس اعداد Installation ID که قبلا از برنامه آفیس کپی کرده بودید را در فیلدهای نمایان شده تایپ نمایید.

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • روی گزینه Submit کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی عدد 1 را در فیلد نمایان شده تایپ کرده و روی گزینه Submit کلیک کنید.

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

  • کد هایی که تحت عنوان Confirmation ID نمایان شده‌اند را کپی کرده و در پنجره فعال سازی برنامه ورد که حاوی فیلدهای خاصی بود، تایپ کنید.
  • روی گزینه Next کلیک نمایید.

آموزش فعال کردن آفیس مایکروسافت با لایسنس | Microsoft Office

مشاهده خواهید کرد که پروسه فعال کردن آفیس مایکروسافت با موفقیت تکمیل می‌شود و پیغام فعال شده موفقیت آمیز برنامه روی صفحه نمایان می‌گردد. عموما پیغام خطایی که در این قسمت به صحبت در مورد آن پرداختیم زمانی نمایان می‌شود که شما قصد نصب مجدد آفیس روی کامپیوتر را داشته باشید یا اینکه لایسنس Retail تهیه کرده باشید و بخواهید آن را از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل کنید. در این شرایط مایکروسافت برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق تر کاربر را ملزم به فعال سازی از طریق روش مذکور می‌کند. گاها هم این پیغام خطا به دلیل بروز مشکل در سرورهای مایکروسافت و عدم امکان آنالیز آن در فعال بودن لایسنس بر روی چند سیستم به وجود می‌آید، اما نکته مهم این است که با طی کردن مراحل شرح داده شده به سادگی قادر به رفع مسئله و فعال کردن مایکروسافت Office Pro Plus 2016 و Office Pro Plus 2019 بر روی کامپیوتر خود خواهید بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به فعال کردن آفیس با لایسنس اورجینال پرداختیم. شما عزیزان با استفاده از روش های نام برده شده به سادگی می‌توانید از یک لایسنس قانونی و اورجینال برای فعالسازی آفیس 2016 و 2019 بر روی کامپیوتر خود استفاده نمایید. فراموش نکنید که برای خرید لایسنس OEM و Retail آفیس پروفشنال پلاس می‌توانید از سرویس تضمین شده فروشگاه سی دی کی سل استفاده به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.