سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال

آموزش آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال

خیلی از کاربران دوست دارند که به جای ویندوز 11 هوم بر روی کامپیوترشان نسخه پرو این سیستم عامل نصب باشد اما نمی‌دانند که برای آپدیت یا آپگرید مورد نیاز باید چه کاری انجام دهند. اگر شما هم به دنبال آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال هستید، بهتر است این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

فرق ویندوز هوم و پرو

خیلی از کاربران حالی که دوست دارند ویندوز کامپیوتر یا لپ‌تاپ خودشان را از نسخه هوم به پروفشنال ارتقا دهند دقیقاً نمی‌دانند که چه تفاوت ‌هایی ما بین دو ریشه ویندوز هوم و پرو وجود دارد و صرفا مایل به انجام این ارتقا هستند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید بهتر از قبل از هر اقدامی فرق ویندوز هوم و پرو را بشناسید و با تفاوت ‌های مابین این دو ادیشن ویندوز آشنا شوید و در نهایت با آگاهی بهتر تصمیم قطعی مبنی بر علاقمند بودن به آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال را بگیرید. همچنین توصیه داریم حتما یک مرتبه مقاله “چطور ویندوز هوم را به پرو ارتقا دهیم؟” را هم مطالعه کنید.

قابلیت‌هایی که در ویندوز پروفشنال ارائه شده‌اند و در نسخه روم شاهد ارائه آنها نیستیم تعدادی قابلیت خاص هستند که شاید برای یک کاربر معمولی اصلاً کارایی نداشته باشند  صرفاً منجر به سنگین‌تر شدن ویندوز و درگیری بیشتر منابع سخت‌افزاری کامپیوتر شوند. بنابراین اگر شما یک کاربر معمولی هستید که از لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان برای انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، کار کردن با نرم افزار آفیس، فتوشاپ، ادیت ویدیو و غیره استفاده می‌کنید، واقعا الزامی مبنی بر تغییر دادن ادیشن ویندوز کامپیوتر از هوم به پرو برایتان وجود ندارد!

به همین دلیل است که خود مایکروسافت هم روی کامپیوتر و لپ‌ت اپ ‌هایی که به طور پیش فرض از ویندوز اورجینال بهره‌مند می‌شوند نسخه هوم ویندوز را نصب می‌کند روی هیچ کامپیوتر شخصی نسخه پروفشنال را ارائه نمی‌نماید. از آنجایی که دوست نداریم خیلی وارد جزئیات تفاوت ویندوز هوم و پرو شویم چون این مسئله ما را از موضوع اصلی مقاله دور می‌کند، بنابراین صرفا به صورت موردی به برخی از اصلی ترین ویژگی و قابلیت هایی اشاره خواهیم کرد که در ویندوز 11 پروفشنال ارائه شده‌اند و در نسخه هوم شاهد ارائه آن ها نیستم.

آموزش آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال

همانطور که گفتیم هیچ یک از این قابلیت‌ ها و ویژگی‌ ها، موضوعاتی نیستند که برای کاربر معمولی کارایی داشته باشند، بنابراین اگر مایل هستید در مورد هر یک از آنها اطلاعات تکمیلی و بیشتری به دست آورید می‌توانید یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید. از جمله مهمترین قابلیت هایی که در ویندوز پروفشنال موجود بوده و در نسخه هوم شاهد ارائه آن ها نیستیم می‌توان به مواردی همچون قابلیت RPP یا همان Remote Desktop Protocol، قابلیت BitLocker، قابلیت Windows Sandbox و قابلیت Hyper-V اشاره داشت.

پس به طور کلی فرق ویندوز هوم و پرو حداقل برای یک کاربر معمولی که از کامپیوتر و لپ تاپ خود برای وبگردی و انجام کارهای گرافیکی یا کار کردن با آفیس و تماشای ویدیو و فیلم استفاده می‌کند خیلی حائز اهمیت نخواهد بود و دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که یک کاربر این چنینی به دنبال آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال باشد. البته تمام این موارد مربوط به شرایطی می‌شوند که ویندوز هوم فعلی کامپیوتر شما اورجینال باشد! چون اگر ویندوز 11 هوم کامپیوترتان اورجینال نیست، توصیه داریم همین حالا آن را حذف کرده و نسخه اورجینال ویندوز 11 هوم یا پرو را بر روی کامپیوتر نصب کنید.

با وجود تمام این تفاسیر خیلی از کاربران همچنان مایل هستند که ویندوز هوم کامپیوتر یا لپ تاپ خودشان را به نسخه پروفشنال ارتقا دهند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید اصلاً نگران نباشید چون تحت شرایط خاص انجام این کار حتی بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز و از دست رفتن اطلاعات درایو آن قابل انجام خواهد بود. در برخی مواقع هم برای انجام این کار مجبور به نصب مجدد ویندوز خواهید شد که در مورد این شرایط در بخش‌های بعدی به طور کامل صحبت می‌کنیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

نکته بسیار مهم برای آپگرید ویندوز هوم به پرو

یک نکته بسیار مهم وجود دارد که حتماً باید قبل از اقدام و تصمیم گیری مبنی بر ارتقا ویندوز ۱۱ هوم به پرو آن را در نظر بگیرید! این نکته بسیار مهم مربوط به اورجینال بودن یا نبودن ویندوز 11 هوم فعلی می‌شود که روی کامپیوتر نصب است و تصمیم دارید آن را به ورژن پرو ارتقاء دهید! اگر ویندوز هوم فعلی کامپیوتر شما اورجینال باشد به راحتی می‌توانید با خرید لایسنس ارتقا ویندوز 11 هوم به پرو، ویندوز کامپیوترتان را بدون اینکه نیاز به حذف سیستم عامل یا نصب مجدد آن باشد از ورژن هوم به پروفشنال ارتقاء دهید!

به بیان دیگر مایکروسافت لایسنس‌ های اختصاصی را ارائه کرده که قابلیت آپگرید کردن ویندوز ۱۱ هوم اورجینال به نسخه پروفشنال را میسر می‌سازند. لایسنس ‌ها فقط روی نسخه اورجینال ویندوز قابل استفاده هستند چون باید برای انجام آپگرید و ارتقا روی سرور مایکروسافت مورد بررسی قرار گیرند  تایید شوند و آپدیت‌های مورد نیاز برای تغییر ادیشن ویندوز از هوم به پروفشنال را در اختیار سیستم قرار دهند. به همین دلیل تحت هیچ شرایط نمی‌توان از این لایسنس‌ها برای آپگرید کردن ویندوزهای کرک شده استفاده کرد چون ویندوزهای کرک دسترسی به سرور مایکروسافت را مسدود می‌سازند و امکان یافت آپدیت‌های مورد نیاز یا حتی بررسی لایسنس بر روی سرور مایکروسافت را غیر ممکن می‌کنند.

با این شرایط اید این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که اگر ویندوز ۱۱ عمومی کامپیوتر یا لپ‌تاپی که مایل هستید سیستم عامل آن به ادیشن پروفشنال ارتقاء یابد کرک شده باشد تکلیف چیست؟ آیا راهی وجود دارد که در این شرایط هم بتوان آپگرید ویندوز را از ادیشن هوم به پرو انجام داد؟ متاسفانه باید بگوییم که در این شرایط امکان انجام آپگرید بدون حذف ویندوز و طی کردن مراحل نصب مجدد آن امکان‌پذیر نخواهد بود. به بیان دیگر در این شرایط لازم است که شما ویندوز ۱۱ پرو را از اول روی کامپیوترتان نصب کنید ه انجام این کار منجر به از دست رفتن اطلاعات فعلی ویندوز می‌شود.

به عقیده ما اگر قرار است ویندوز کرک شده فعلی کامپیوترتان را با ویندوز اورجینال جایگزین کنید، ارزش دارد که مجددا ویندوز را روی سیستم نصب نمایید چون با نصب ویندوز اورجینال می‌توانید از تمام مزیت های آن بهره‌مند شوید و برای همیشه از عملکرد پایدار و سریع کامپیوتر یا لپ تاپ خویش بهره‌مند شوید و نیازی نداشته باشید که بعد از چند مدت ویندوز را عوض کنید یا مجددا نصب نمایید چون تمام آپدیت ویندوز اورجینال از سرور مایکروسافت دریافت خواهد شد و تجربه کاربری عالی برایتان ارائه می‌شود. پس همیشه نصب ویندوز اورجینال اقدامی ارزشمند خواهد بود و واقعا ارزش دارد.

آموزش آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال

همانطور که در بخش قبلی گفتیم اگر ویندوز ۱۱ هوم کامپیوتر شما کرک شده باشد تنها راهی که برای ارتقا آن به نسخه پرو خواهید داشت این است که از صفر این ادیشن ویندوز را روی سیستم نصب کنید. اما اگر ویندوز ۱۱ هوم فعلی کامپیوترتان اورجینال باشد به راحتی می‌توانید با تهیه کردن لایسنس مورد نیاز آپدیت و آپگرید ویندوز هوم به پروفشنال را انجام دهید. در این بخش ما مبنا را بر این قرار داده‌ایم که کامپیوتر یا لپ تاپ شما به ویندوز 11 هوم اورجینال مجهز باشد. در این شرایط کافیست به شرح زیر عمل نمایید:

آموزش آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال

  • از سایت ما یک عدد لایسنس آپگرید ویندوز 11 هوم به پرو را سفارش دهید.
  • مطمئن شوید کامپیوترتان به شبکه اینترنت مناسب متصل است و ترجیحا یک ابزار تغییر IP خوب و پایدار را بر روی آن فعال کنید.
  • به مسیر Settings > Activation در منوی تنظیمات ویندوز بروید.
  • در قسمتی که تحت عنوان Upgrade your edition of the Windows ارائه شده روی گزینه Change Product Key کلیک کنید.
  • در صفحه آبی رنگی که ظاهر می‌شود کد لایسنسی که از فروشگاه ما سفارش دادید را وارد کنید و روی گزینه Activate کلیک نمایید.

چند ثانیه منتظر باشید تا پروسه آپگرید انجام شود. در برخی مواقع ممکن است پیغام آپگرید شدن موفقیت آمیز ویندوز ظاهر شود اما همچنان در منوی تنظیمات ادیشن ویندوز روی حالت هوم باقی بماند که جای نگرانی نیست. توسعه داریم همواره بعد از وارد کردن کد لایسنس آپگرید و تایید آن به مسیر Settings > Windows Update بروید و ضمن کلیک روی گزینه Check for updates تمام آپدیت هایی که برای ویندوزتان ارائه شده و در دسترس است را دانلود نمایید و در نهایت سیستم را ریستارت کنید تا تغییرات مورد نیاز و آپدیت های دانلود شده بر روی کامپیوترتان نصب شوند. بدین ترتیب پروسه آپدیت ویندوز 11 هوم به پروفشنال تکمیل می‌گردد. باز هم تاکید می‌کنیم که اگر ویندوز ۱۱ هوم فعلی کامپیوتر شما اورجینال نباشد با این روش قادر به آپگرید آن نخواهید بود و باید حتماً ویندوز ۱۱ پرو را مجددا و از صفر روی کامپیوتر نصب کنید.

سخت پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با نحوه آپگرید ویندوز 11 هوم به پرو صحبت کردیم و گفتیم که اولا اگر یک کاربر معمولی هستید شاید اصلا لازم نباشد که آپدیت ویندوز را از هوم به پرو انجام دهید به ویژه اگر ویندوز 11 هوم فعلی کامپیوترتان اورجینال باشد! سپس گفتیم که در صورت اورجینال بودن ویندوز 11 هوم فعلی کامپیوترتان به راحتی می‌توانید یک لایسنس ارتقاء دهنده ادیشن ویندوز تهیه کنید و با وارد کردن آن در مسیر تنظیمات ویندوز بدون نیاز به نصب مجدد سیستم عامل و حذف شدن اطلاعات سیستم، ویندوز را از هوم به پرو آپدیت کنید. اما اگر ویندوز کامپیوترتان کرک شده باشد مجبور خواهید بود که مجددا ویندوز ۱۱ پرو را روی سیستم نصب کنید که توسعه کردیم در این حالت حتماً نسخه اورجینال ویندوز را جایگزین کرک نمایید. امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.