سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران

بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران

یکی از مراحل مهمی که باید بعد از خرید و فعالسازی بازی های استیم طی شود مربوط به دانلود کردن دیتای نسخه اورجینال گیم از سرور های استیم خواهد بود. با توجه به ریجن بندی که استیم ارائه کرده، همیشه این سوال در ذهن کاربران ایجاد می‌شود که بهترین ریجن برای دانلود کردن گیم های استیم کدام است؟ به بیان دیگر بهترین منطقه که بیشترین سرعت دانلود استیم را برای ایرانیان ارائه می‌کند، کدام کشور خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران و ریجن بندی استیم صحبت داشته باشیم. با فروشگاه سی  دی کی سل همراه شوید.

منظور از ریجن استیم چیست؟

تنظیمات و سیاست های استیم به گونه‌ایست که هر اکانت در این پلتفرم به یک کشور خاص متصل می‌شود و این کشور با توجه به IP کاربر در زمان ساخت اکانت یا لاگین در آن مشخص خواهد شد. به عنوان مثال اگر شما اکانت استیمی با آی پی ایران بسازید، کشور اکانت شما ایران را نمایش می‌دهد. بعد از ساخت اکانت و تا زمانی که هیچ بازی را مستقیما از استور استیم خریداری نکرده باشید، ضمن وارد شدن به اکانت با IP هر کشور، واحد پول آن کشور برایتان نشان داده خواهد شد و به بیان دیگر به استیم استور آن کشور خاص متصل می‌شود. اما این موضوع چه ارتباطی به بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران دارد؟

قبل از هر چیز توصیه داریم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ریجن بندی استیم، نحوه تغییر ریجن و اهمیت آن یک مرتبه مقاله “صفر تا صد تغییر دادن ریجن اکانت استیم” را مطالعه کنید. ریجن استیم علاوه بر اینکه مستقیما روی قیمت بازی ها تاثیر می‌گذارد، می‌تواند روی سرعت دانلود گیم ها هم تاثیرگذار باشد! مقدار این سرعت هم با توجه به کشوری که اکانت استیم شما روی آن تنظیم شده و همچنین سرعت اینترنتی که شما از آن استفاده می‌کنید متغیر خواهد بود. در ادامه بیشتر به صحبت در مورد این موضوع و جزئیات آن می‌پردازیم.

بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران

اما بهترین منطقه یا کشور اکانت استیم از نظر سرعت دانلود برای ما ایرانی ها کدام کشور است؟ به بیان دیگر تصور کنید شما قصد خرید یک بازی از استیم مثل بازی PES 2021 را دارید و می‌خواهید بعد از خرید این گیم، آن را با بیشترین سرعت دانلود نمایید. طبیعتا در زمان دانلود IP شما روی ایران تنظیم می‌شود. بنابراین باید بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران را مشخص کنید! بنا به بررسی هایی که ما انجام دادیم تقریبا تمام ریجن های استیم سرعت دانلود عالی دارند اما وقتی کور اکانت استیم شما روی منطقه آسیا تنظیم شود و IP شما ایران باشد، به دلیل نزدیکی سرور ها به ایران، سرعت بهتری دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال در بررسی های ما مشخص شد که کشور روسیه سرعت دانلود عالی برای ایرانی ها دارد. بنابراین اگر اکانت استیم شما روی روسیه تنظیم شود و بازی از آن با لوکیشن ایران دانلود کنید، سرعت خوبی دریافت خواهید کرد. برای تغییر دادن ریجن اکانت استیم به روسیه می‌توانید روی لینک ضمیمه شده کلیک کنید. کشور های دیگری مثل ترکیه، کره جنوبی و چند کشور دیگر هم سرعت دانلود خوبی دارند اما متاسفانه قیمت بازی ها در این کشورها عموما بالاست و در نهایت و در یک دید کلی می‌توان گفت که بهترین کشور از نظر قیمت و سرعت دانلود برای ایرانی ها همان کشور روسیه است.

اما یک نکته بسیار مهم دیگر هم وجود دارد که می‌بایست به عنوان توجه داشته باشید. در بررسی های ما مشخص شد بیشتر از اینکه کشور اکانت استیم شما روی سرعت دانلود دیتای گیم ها تاثیرگذار باشد، سرعت این سرعت اینترنت است که روی این قضیه تاثیر مستقیم می‌گذارد! در بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که حتی اگر کشور اکانت استیم شما روی کشورهای دور مثل آمریکا یا آلمان و غیره تنظیم گردد اما سرعت اینترنت شما مناسب باشد، سرعت دانلود مطلوبی را دریافت خواهید کرد. بنابراین سرعت اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید عاملی بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود و می‌توانید فارغ از اینکه بهترین ریجن دانلود استیم برای ایرانی ها کدام است، روی دستیابی به بهترین نتیجه تاثیر بگذارد.

یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد که در تست های ما مشخص شد. در برخی مواقع استفاده از ابزار تغییر IP در دانلود بازی های استیم از سرورهایش منجر به کاهش سرعت دانلود و در برخی مواقع دیگر منجر به افزایش آن می‌شود! دلیل این مسئله کاملا برای ما روشن نیست اما توصیه داریم در هنگام دانلود دیتای بازی های استیم حتما یک مرتبه استفاده از ابزار تغییر IP را هم بررسی نمایید، چون ممکن است در برخی مواقع منجر به ایجاد سرعت دانلود بهتر و پایدارتر گردد. البته در نظر داشته باشید که ابزار تغییر IP شما نباید بی‌کیفیت باشد و سرویس های رایگان اصلا بدین منظور توصیه نمی‌شوند. برخی از سرویس هایی که برای رفع لگ گیمرها ارائه شده‌اند واقعا بدین منظور بازده عالی دارند.

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری که می‌توان از این مقاله به عمل آورد اینطور است که در اولین قدم سرعت دانلود کردن دیتای بازی ها در استیم به سرعت اینترنت شما وابسته خواهد بود. بنابراین همیشه سعی کنید یک شبکه اینترنت پرسرعت را برای دانلود گیم های استیم مورد استفاده قرار دهید. بنابراین بعد از اطمینان از خوب و پرسرعت بودن اینترنت خودتان به دنبال بهترین ریجن دانلود استیم برای ایران باشید! به عقیده ما بهترین ریجن برای دانلود بازی های استیم می‌تواند روسیه باشد چون هم قیمت بازی ها در این منطقه مناسب است و هم سرعت دانلود از سرورهایش مناسب خواهد بود. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.