سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی

لایسنس آفیس مایکروسافت چیست؟ (Microsoft Office)

اگر لایسنس قانونی مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) را تهیه کرده‌اید اما با نحوه استفاده از آن آشنایی ندارید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی بپردازیم. در این راستا دو روش اصلی و مناسب را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی : مقدمه

قبل از هر چیز بهتر است توضیحاتی در رابطه با پکیج نرم افزاری Microsoft Office خدمتتان ارائه کنیم. مجموعه نرم افزاری آفیس شامل یک سری از اصلی ترین ابزارهایی می‌شود که باید روی هر کامیپوتری نصب باشند. برخی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین این ابزارها شامل مواردی مثل مایکروسافت ورد (Word)، پاورپوینت (Powerpoint) اکسل (Excel) و غیره می‌شوند. بنابراین همه این ابزارهای مذکور جزئی از پکیج نرم افزاری آفیس مایکروسافت هستند. اما فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی چطور قابل انجام خواهد بود؟ این سوالی است که شاید در ذهن خیلی از شما ایجاد شده باشد.

فرض کنید لایسنس قانونی آفیس 2019 را از فروشگاه CDkeySell خریداری کرده‌اید و می‌خواهید این پکیج نرم افزاری را روی کامپیوترتان فعال نمایید. در این شرایط تکلیف چیست و چطور باید این کار انجام شود؟ قبل از اینکه نحوه انجام این کار برایتان شرح دهیم باید خاطرنشان شویم که برای فعال کردن Office از طریق دو روشی که در این مطلب نام می‌بریم، خریداری کردن لایسنس اورجینال و قانونی الزامی خواهد بود و بدون در اختیار داشتن لایسنس عملا فعالسازی قانونی آفیس هم امکانپذیر نمی‌شود. در ادامه دو روش فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی را برایتان شرح می‌دهیم. با فروشگاه CDKeySell همراه باشید.

خرید لایسنس قانونی Microsoft Office OEM

خرید لایسنس قانونی Microsoft Office Retail

نکته: قبل از اقدام به منظور نصب آفیس حتما هر نسخه از این برنامه که روی سیستم شما نصب بوده را کاملا حذف کنید. سپس نسبت به فعالسازی قانونی اقدام نمایید.

روش اول: دانلود مستقیم از مایکروسافت و فعالسازی خودکار

یکی از ساده ترین روش هایی که می‌توانید از آن برای استفاده از لایسنس آفیس و نصب آن کمک بگیرید مربوط به دانلود مستقیم آن از سایت مایکروسافت می‌شود. این روش در اغلب مواقع قابل استفاده خواهد بود اما در برخی شرایط هم ممکن است برای بعضی از لایسنس های نوع ریتیل (Retail) قابل استفاده نباشد که در این حالت باید از روش دوم برای فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی استفاده کنید. مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

  • ابتدا یک ابزار تغییر IP مناسب را در کامپیوتر فعال کنید.
  • با کلیک روی این قسمت به سایت رسمی مایکروسافت بروید.
  • با ارائه مشخصات اکانت مایکروسافت خود، لاگین شوید.
  • لایسنس اورجینال Office را در فیلد ارائه شده وارد نمایید و کمی منتظر باشید تا تایید لایسنس انجام گیرد.

نکته: اگر در این مرحله با هر پیغام خطایی رو به رو شدید نگران نباشید چون این پیغام صرفا به معنای معتبر نبودن لایسنس شما نیست، بلکه نشان می‌دهد نوع لایسنس شما دسترسی دانلود از این طریق را نمی‌دهد. بنابراین از روش دوم برای فعالسازی Office خود استفاده کنید.

  • کشور و زبان مورد نظرتان را انتخاب نمایید. ترجیحا کشور آمریکا و زبان انگلیسی را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید.
  • گزینه Download یا Install را بزنید تا دانلود آفیس آغاز شود.

حالا باید منتظر باشید تا جدیدترین نسخه پکیج نرم افزاری Microsoft Office مطابق با لایسنس شما از سرورهای رسمی این شرکت دانلود شود. پس از اطمینان دانلود می‌توانید نصب آفیس را آغاز کرده و بعد از نصب هم فعالسازی به طور خودکار صورت می‌پذیرد و آفیس شما کاملا فعال روی سیستم اجرا می‌شود. اگر با پیغام فعالسازی مواجه شدید، کافیست لایسنس را مجددا وارد کنید و با کلیک بر روی گزینه Activate شاهد فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی باشید. این روش ساده ترین روشی است که قادر به بکارگیری آن خواهید بود.، اما اگر بنا به هر دلیل موفق به استفاده از آن نشدید و با پیغام خطا مواجه گشتید، از روش دومی که نام می‌بریم کمک بگیرید.

روش دوم: دانلود فایل نصبی و فعالسازی دستی با لایسنس

اگر در استفاده از روش قبل ناموفق بودید و با پیغام خطا رو به رو شدید، روشی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم را مورد استفاده قرار دهید. این روش برخلاف روش قبل برای تمام لایسنس های Office قابل استفاده خواهد بود و حتی به راحتی امکان فعالسازی لایسنس های ریتیل (Retail) آفیس را هم به شما می‌دهد. در نظر داشته باشید که در این روش دقت عمل بیشتری در مقایسه با روش قبل باید صرف شود. مراحلی که برای بکارگیری این روند باید طی شوند به شرح زیر هستند:

  • با کلیک بر روی این قسمت به سایت رسمی بروید که امکان دانلود فایل نصبی (ISO) و ایمیج (IMAGE) تمام پکیج های نرم افزاری مایکروسافت را ارائه کرده است.
  • حالا در منوهای ارائه شده، گزینه های مناسب را مطابق با نسخه لایسنسی که خریداری کرده‌اید انتخاب کنید. به عنوان مثال ما در عکس فوق گزینه هایی که باید برای دانلود فایل مناسب لایسنس Office Pro Plus 2019 انتخاب شوند را مشخص کرده‌ایم.
  • بعد از دانلود فایل نصبی و ایمیج آن، فایل را داخل درایو مجازی ویندوز Mount کنید و آفیس را روی سیستم خود نصب نمایید.
  • بعد از نصب از لایسنس اورجینالی که در اختیارتان قرار داده شده برای فعالسازی استفاده نمایید.

به همین سادگی فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی روی کامپیوتر شما انجام خواهد شد. تنها نکته‌ای که باید در این روش به آن توجه داشته باشید مربوط به انتخاب درست و صحیح گزینه هایی می‌شوند که باید در فیلدها و قبل از دانلود مشخص گردند. حتما دقت کنید که فایل مناسب لایسنس خودتان را دانلود کنید.

انتقال لایسنس آفیس از یک سیستم به سیستم دیگر

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان بعد از فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی در یک سیستم، آن را به کامپیوتر دیگری منتقل کرد؟ در اینجا باید به نوع لایسنسی که خریداری کرده بودید دقت داشته باشید. اگر لایسنس آفیس شما از نوع OEM بوده باشد، امکان انتقال آن به سیستم دیگر وجود ندارد چون این نوع لایسنس درست مثل ویندوز OEM با سخت افزار کامپیوتر لینک خواهد شد و امکان فعالسازی و استفاده از لایسنس روی سیستم دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر لایسنس Office OEM تهیه کرده‌اید، امکان انتقال لایسنس به سیستم دیگر را ندارید.

اما اگر لایسنس شما از نوع ریتیل (Retail) بوده می‌توانید آن را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل نمایید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. اما نکته مهم این است که باید قبل از اقدام به منظور فعال کردن لایسنس روی یک سیستم جدید حتما آن را از روی سیستم قبلی غیر فعال کنید، در غیر این صورت ممکن است در سرورهای مایکروسافت اختلال و تلاش برای سوء استفاده از لایسنس به ثبت رسیده و بدین ترتیب فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی در سیستم جدید با مشکل رو به رو شود. به منظور غیر فعال کردن آفیس از روی سیستم قدیمی کافیست نرم افزار آفیس را به طور کامل از روی آن حذف کنید و سپس با بکارگیری یکی از روش های شرح داده شده، آفیس را روی سیستم جدید نصب و با لایسنس قبلی فعال کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش و شرح دو روش اصلی پرداختیم که می‌توانید از آن ها برای فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی استفاده کنید. توصیه داریم بعد از خرید لایسنس Office ابتدا روش اول را مورد تست قرار دهید و در صورتی که با استفاده از آن اجازه و دسترسی دانلود نرم افزار آفیس به شما داده نشد، از روش دوم بدین منظور استفاده نمایید. فروشگاه CDKeySell سعی دارد لایسنس اورجینال ویندوز و آفیس را با ارزان ترین قیمت ممکن در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار دهد. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی فروشگاه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.