سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

اگر در پی خرید یک لایسنس اورجینال و قانونی برای آفیس یا همان Microsoft Office کامپیوتر خودتان باشید و جستجوی ساده‌ای در اینترنت کنید، با انواع و اقسام لایسنس های مختلف رو به رو خواهید شد. بنابراین شناخت انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه این مطلب به طور جامع در رابطه با نوع های مختلف لایسنس های Office صحبت می‌کنیم. با فروشگاه CDKeySell همراه باشید.

نرم افزار آفیس و کاربرد آن

پیش از اینکه در رابطه با لایسنس های سری نرم افزار های Office مایکروسافت صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد ماهیت این نرم افزار و کاربردهای آن صحبت داشته باشیم. بدون تردید اگر تجربه استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ را داشته باشید یا اگر دانشجویی باشید که نیازمند تحقیق در زمینه های مختلف است، نام نرم افزارهایی همچون اکسل، ورد، پاورپوینت و غیره را شنیده‌اید. این ابزارها همگی جزئی از پکیج نرم افزاری آفیس مایکروسافت هستند. علاوه بر این سه مورد که به مراتب کاربردی تر از سایر ابزارها محسوب می‌شوند، پکیج اورجینال آفیس شامل ابزارهای دیگری هم هست.

انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

بنابراین نصب بودن پکیج نرم افزاری آفیس روی هر سیستمی تقریبا الزامی محسوب می‌شود. برای مثال اگر به مایکروسافت ورد (Microsoft Word) دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید متون را به سادگی به صورت حرفه‌ای تایپ کرده و از آن ها بکاپی روی سیستم خود داشته باشید. یا بدون نرم افزار اکسل امکان ساخت جداول و فرمول بندی آن ها وجود ندارد یا حتی ابزار پاورپوینت که تقریبا آچار فرانسه‌ای برای دانشجویان و افرادی است که نیازمند ساخت اسلایدشو هستند. پس لزوم نصب بودن پکیج نرم افزاری آفیس روی هر سیستم خود به خود خرید لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال را حائز اهمیت می‌کند.

اما بحث اینجاست که لایسنس های آفیس در انواع و اقسام مختلفی دارند. همین حالا که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، می‌توانید جستجوی ساده‌ای در اینترنت برای خرید لایسنس Office 2019 داشته باشید و با انواع و اقسام لایسنس های مختلف که تحت عنوان هایی همچون لایسنس یک بار نصب، OEM، Retail و غیره عرضه شده‌اند  رو به رو شوید. بنابراین شناخت تفاوت های مابین این لایسنس ها از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر واقعا قصد خرید لایسنس آفیس را دارید حتما می‌بایست قبل از اقدام برای خرید، به خوبی در مورد جزئیات هر نوع لایسنس تحقیق به عمل آورده و اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه این مقاله ما سعی می‌کنیم شما عزیزان را به طور جامع و کامل با انواع لایسنس های مختلف مایکروسافت Office آشنا نماییم تا بدین ترتیب قادر به انجام یک خرید آگاهانه تر باشید.

انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

به طور کلی لایسنس های آفیس از نظر ماهیت شامل دو نوع مختلف می‌شوند که به ترتیب با عناوین OEM و Retail معرفی شده‌اند. زمانی که شما سعی در خرید لایسنس آفیس یا حتی خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و سایر نسخه های ویندوز داشته باشید، بیشتر با دو نوع لایسنس OEM و Retail رو به رو خواهید شد. بنابراین شناسایی این دو نوع لایسنس و تفکیک آن ها از یکدیگر اصلی ترین قدم برای آشنایی با انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال و حتی ویندوز است.

لایسنس های OEM آن دسته از لایسنس هایی هستند که با سخت افزار یک سیستم مچ خواهند شد. این لایسنس ها بیشتر در اختیار کمپانی هایی قرار داده می‌شوند که تولید کننده لپ تاپ بوده و قصد دارند سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را به طور پیش فرض روی کامپیوتر و لپ تاپ هایی که برای مشتریان خود عرضه می‌کنند نصب نمایند. به همین جهت است که لایسنس های OEM مستقیما از سمت خود مایکروسافت عرضه نمی‌شوند و فروشندگان سوم شخص نسبت به فروش آن ها در بازار آزاد اقدام کرده‌اند. با این حال مایکروسافت هیچ منع قانونی برای فروش این نوع لایسنس ها در نظر نگرفته است.

لایسنس های OEM روی سخت افزار سیستم حساس هستند و در صورتی که بخش های سخت افزاری سیستم تغییر کنند، قابلیت استفاده و کارایی خود را از خواهند داد. بنابراین در یک جمله و جمع‌بندی این لایسنس ها زمانی مناسب خواهند بود که شما بخواهید آفیس را روی یک سیستم فعال کنید و در آینده هم روی آن سیستم تغییر سخت افزاری نداشته باشید. پس یکی از اصلی ترین انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال نوع OEM است که روی یک سیستم نصب شده و با سخت افزار آن مچ می‌شود.

اما نوع بعدی لایسنس Office که شرکت مایکروسافت خودش رسما برای کاربران توصیه و عرضه کرده، نوع Retail نام دارد. لایسنس Retail به سخت افزار سیستم مچ نمی‌شود و این امکان را دارد که از سیستمی به سیستم دیگر منتقل گردد، اما طبیعتا در آن واحد نمی‌توان این لایسنس را روی چند سیستم فعال کرد. این نوع لایسنس ها که عموما قیمت بالاتری هم نسبت به سایر انواع لایسنس های دیگر دارند، زمانی مناسب هستند که شما بخواهید آینده نگر باشید و مطمئن شوید که تغییرات سخت افزاری در آینده مشکلی برای لایسنس شما ایجاد نمی‌کنند یا حتی بعد از تعویض کامپیوتر یا لپ تاپ خود هم قادر به انتقال لایسنس Retail خویش از سیستم قدیمی به جدید باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد تفاوت های مابین دو نوع لایسنس ریتیل و او ای ام آفیس توصیه داریم مقاله “تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail چیست؟” را مطالعه کنید.

انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

لایسنس های یک بار نصب

اما یک سری دیگر از لایسنس های آفیس هم وجود دارند که اصطلاحا به آن ها لایسنس های یک بار نصب گفته می‌شود. این نوع لایسنس ها می‌توانند روی یک سیستم و یک مرتبه فعال شوند و در صورتی که بنا به هر دلیل نرم افزار آفیس از روی آن سیستم حذف گردد، دیگر امکان استفاده از لایسنس برای فعالسازی آفیس حتی بر روی همان سیستم هم وجود ندارد. به بیان دیگر این نوع لایسنس های یک بار مصرف تلقی می‌شوند. لایسنس های یک بار نصب یا یک بار مصرف عموما از نوع ولیوم (Volume) هستند. این نوع لایسنس ها عموما در اختیار نهادهای دولتی و غیرانتفاعی قرار داده می‌شود و برای استفاده داخلی و شخصی کاربران آن نهاد مناسب هستند اما مثل همیشه برخی افراد نسبت به فروش این لایسنس ها به دیگران و کاربران عادی اقدام می‌نمایند. توصیه ما این است که تا حد امکان از خرید این نوع لایسنس ها اجتناب کنید.

قیمت لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال

اما طبیعتا از نظر قیمت هم مابین انواع لایسنس های آفیس تفاوت هایی وجود دارد. در واقع دلیل اصلی که سبب می‌شود کاربران در خرید لایسنس Office با چالش بزرگی رو به رو شوند هم همین مسئله قیمت است! گاها تفاوت مابین قیمت نسخه ها و انواع مختلف آفیس به قدری زیاد است که برای کاربران و به ویژه ما ایرانی که ارزش پول چندان بالایی از نظر بین‌المللی نداریم، شکه کننده خواهد بود. گران قیمت ترین نسخه آفیس همان نسخه Retail است که مایکروسافت هم خرید آن را به کاربران توصیه می‌نماید! این نسخه از نرم افزار آفیس می‌تواند چندین میلیون تومان برای یک کاربر ایرانی هزینه در پی داشته باشد.

اما از انواع دیگر لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال لایسنس های OEM هستند که قیمت مناسب تری در مقایسه با لایسنس های نوع Retail دارند و به همین سبب خرید آن ها می‌تواند انتخاب مناسب تری برای کاربران عادی باشد که می‌خواهند روی یک سیستم به صورت قانونی و بدون مشکل از سری نرم افزاری های Microsoft Office استفاده نمایند. لایسنس های دیگری که با قیمت های ارزان تر هم در بازار عرضه شده‌اند گاها می‌توانند تجربه خوبی را برایتان به همراه داشته باشند، اما عموما خرید این نوع لایسنس ها توصیه نمی‌شود چون هیچگونه گارانتی و تضمینی را به همراه نخواهند داشت.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر و کاربردی شما عزیزان را با انواع لایسنس آفیس مایکروسافت اورجینال آشنا کنیم. به عقیده ما اگر از نظر بودجه با هیچ محدودیتی مواجه نیستید، لایسنس های Retail بهترین گزینه برای خرید هستند اما اگر از نظر بودجه محدود هستید و می‌خواهید صرفا روی یک سیستم از آفیس استفاده نمایید، لایسنس های OEM گزینه عالی خواهند بود. سعی کنید تا حد امکان نسبت به خرید لایسنس های یک بار نصب اقدام نکنید چون عموما پس از یک بازه زمانی کوتاه یا حتی در همان اولین مرتبه فعالسازی با مشکل رو به رو می‌شوند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.