سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

خرید گیم پس ایکس باکس | فروشگاه سی دی کی سل

خرید گیم پس ایکس باکس | فروشگاه سی دی کی سل

گیم پس ایکس باکس (Xbox Game Pass) سرویسی است که با فعالسازی آن می‌توانید برای مدت زمان مشخصی بیش از صدها بازی محبوب و پرطرفدار را به صورت رایگان بر روی کنسول دانلود و اجرا کنید. این سرویس در واقع نوعی اشتراک محسوب می‌شود که دارای مدت زمان های 14 روزه، 1 ماهه، 3 ماهه و 1 ساله خواهد بود. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با جزئیات این سرویس و نحوه خرید گیم پس ایکس باکس صحبت می‌کنیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

گیم پس (Game Pass) چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است در مورد ماهیت Game Pass با شما عزیزان صحبت کنیم و اطلاعاتی را خدمتتان ارائه نماییم تا در وهله اول به طور دقیق متوجه شوید که این سرویس چیست و دقیقا به چه دردی می‌خورد؟ گیم پس یک سرویس اختصاصی است که شرکت مایکروسافت آن را ارائه کرده و می‌توان گفت که ماهیتی شبیه به اشتراک EA Play استیم دارد. وقتی شما گیم گس را روی اکانت مایکروسافت خود فعال کنید، می‌توانید از طریق آن اکانت به مجموعه‌ای از بازی های پرطرفدار و محبوب مایکروسافت استور به صورت رایگان دسترسی یابید. یعنی دیگر لزومی ندارد که برای دانلود و استفاده از بازی های مد نظرتان، سی دی کی آن ها را مجزا تهیه کنید! اما نباید فراموش شود که گیم پس Xbox برای مدت زمان مشخصی فعال می‌ماند و مادام‌العمر نیست!

اشتراک مذکور را در حال حاضر می‌توان از نظر مدت زمان اعتبار در نسخه های 14 روزه، 1 ماهه، 3 ماهه و 12 ماهه (یک ساله) تهیه کرد. طبیعتا هرچقدر مدت زمان اشتراکی که می‌خرید طولانی‌تر باشد، هزینه بیشتری هم باید برای خرید آن صرف شود. با توجه به اینکه با خرید گیم پس ایکس باکس دسترسی به مجموعه کامل و بسیار جذابی از بازی های مایکروسافت استور در کنسول به کاربر داده می‌شود، بنابراین این سرویس به شدت در بین دارندگان کنسول های Xbox محبوب شده و هم اکنون خیلی از کاربران به جای اینکه به طور مجزا سی دی کی اورجینال بازی های خاص مورد نظرشان را تهیه کنند، صرفا نسبت به خرید Game Pass اقدام به عمل می‌آورند و به نوعی با یک تیر دو نشان می‌زنند.

خرید گیم پس ایکس باکس | فروشگاه سی دی کی سل

سازگاری Game Pass با کنسول Xbox One و Xbox Series X|S مایکروسافت

با توجه به اینکه کنسول های ایکس باکس شرکت مایکروسافت در نسخه ها و مدل های مختلفی عرضه شده‌اند، شاید این سوال در ذهن کاربران به وجود آید که اشتراک گیم پس با کدام ورژن های کنسول نام برده شده سازگاری دارد! آیا با خرید گیم پس ایکس باکس و فعالسازی آن در اکانت مایکروسافت می‌توان آن را روی کنسول Xbox One یا Xbox Series X|S مورد استفاده قرار داد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و وقتی سرویس و اشتراک نام برده شده روی اکانت مایکروسافت شما فعال شود و آن اکانت در کنسول لاگین گردد، دسترسی به گیم هایی که مایکروسافت آن ها را ارائه می‌کند هم به کاربر داده خواهد شد.

بنابراین و به بیان ساده تر می‌توان ایتطور گفت که اشتراک Game Pass در کنسول های Xbox One و Xbox Series S|X به صورت یکسان و مشابه فعال سازی می‌شود و وقتی اکانت مایکروسافتی به این اشتراک و سرویس مجهز شود، می‌توان به راحتی از آن در تمام ورژن های مختلف کنسول ایکس باکس وان و سری اس و ایکس استفاده کرد. بنابراین در حین خرید این محصول نگران سازگاری آن با کنسول های Xbox نباشید چون محدودیتی از این نظر وجود ندارد! اما همانطور که قبلا در مقاله خرید گیم پس برای کامپیوتر اشاره کرده بودیم، امکان فعال سازی این اشتراک روی کامپیوتر های مجهز به ویندوز 10 به بالاتر هم وجود دارد! اما چطور و چگونه؟

گیم پس برای کامپیوتر | Game Pass PC

همانطور که گفتیم اشتراک Game Pass روی اکانت مایکروسافت فعال می‌شود و با وارد کردن اکانت در داخل کنسول Xbox می‌توان به بازی های رایگان این اشتراک دسترسی پیدا کرد. اما نکته جالب اینجاست که اگر ورژن خاصی از این اشتراک را تهیه کنید، حتی می‌توانید روی کامپیوتر یا لپ تاپ مجهز به ویندوز 10 یا بالاتر خودتان هم ضمن ورود به اکانت مایکروسافتی که اشتراک Game Pass روی آن فعال شده، به تمام بازی های رایگان این سرویس دسترسی یابید! اگر می‌خواهید گیم پس برای کامپیوتر و ایکس باکس به طور همزمان فعال شود باید نسخه آلتیمیت آن که با عنوان Game Pass Ultimate شناخته می‌شود را تهیه کنید.

گیم پس در نسخه دیگری هم عرضه شده که اصطلاحا به آن نسخه استاندارد می‌گوییم و در نامگذاری هیچ لقب اضافه‌ای را به همراه ندارد. یعنی صرفا با عنوان Game Pass شناخته می‌شود. این ورژن که اصطلاحا به آن ورژن استاندارد می‌گوییم فقط دسترسی اجرای بازی های اشتراک مذکور را بر روی کنسول یا پی سی می‌دهد! پس اگر ورژن استاندارد یا معمولی این سرویس را بخرید، باید در حین خرید مشخص شود که قصد استفاده از آن بر روی کامپیوتر ویندوزی را دارید یا می‌خواهید از آن بر روی کنسول Xbox خود استفاده کنید چون نسخه استاندارد اشتراک نام برده شده قابلیت استفاده همزمان روی پی سی و کنسول را ندارد. اما اگر نسخه آلتیمیت این اشتراک را بخرید می‌توانید بدون محدودیت هم روی PC و هم روی کنسول از آن استفاده به عمل آورید.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم مشخص است که اگر قصد خرید گیم پس برای کامپیوتر را داشته باشید، چون هدف اجرای بازی های مورد نظر بر روی پی سی است، دو راه حل پیش رویتان قرار می‌گیرد. راه حل اول این خواهد بود که نسخه استاندارد گیم پس برای پی سی (Game Pass PC) را بخرید و راه حل دوم این است که نسخه آلتیمیت گیم پس (Game Pass Ultimate) را بخرید که هم قابلیت اجرا بر روی کامپیوتر ویندوزی و هم قابلیت اجرا روی کنسول های ایکس باکس را دارد. با مراجعه به صفحه محصول نام برده شده در فروشگاه سی دی کی سل این امکان برایتان فراهم خواهد شد که از بین نسخه های مختلف سرویس و اشتراک مذکور، هر کدام که به نظرتان مناسب ترین مورد است را انتخاب و تهیه کنید.

خرید گیم پس ایکس باکس | فروشگاه سی دی کی سل

بازی های گیم پس

درست است که لیست عظیمی از گیم های مختلف با فعال کردن اشتراک Game Pass در اختیارتان قرار می‌گیرد اما با این حال برخی از بازی هایی که خیلی پرطرفدار هستند و مخصوص توسط شرکت هایی ساخته شده‌اند که رقیب مایکروسافت و گیم هایش به شمار می‌روند، ممکن است با خرید اشتراک گیم پس هم به طور رایگان توسط شما قابل استفاده نباشند. یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین این گیم ها بازی فیفا 22 شرکت EA Games خواهد بود که حتی با خرید گیم پس ایکس باکس آلتیمیت هم نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اما به غیر از چند گیم محدود، شما تقریبا می‌توانید تمام دیگر بازی های جذاب موجود در مایکروسافت استور و در دسترس برای کنسول های ایکس باکس و پی سی را با خرید اشتراک نام برده شده مورد استفاده قرار دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما فقط در طول مدت زمانی که اشتراک Game Pass روی اکانت مایکروسافتتان فعال باشد می‌توانید بازی های مد نظرتان را دانلود و اجرا کنید و به محض اینکه مدت زمان اشتراک شما به پایان برسد، دسترسی شما برای اجرای گیم قطع خواهد شد اما طبیعتا دیتا و اطلاعات آن همچنان روی حافظه کنسول یا پی سی ذخیره شده باقی می‌ماند. شما می‌توانید پس از تمام شدن دوره اشتراک خود، مجددا آن را تهیه کرده و بدین ترتیب باز هم از اجرای بازی های مورد نظرتان لذت ببرید. همچنین می‌توانید خرید بازی های ایکس باکس اورجینال را به صورت سی دی کی یا کد هم انجام دهید و بدین ترتیب آن گیم های خاصی که به نظرتان جذاب تر هستند را مادام‌العمر و به طور قانونی روی اکانت خویش فعال کنید تا حتی در صورت غیر فعال بودن اشتراک گیم پس هم قادر به اجرای آن بازی ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.