سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش فهمیدن ریجن استیم | تشخیص کشور اکانت

آموزش فهمیدن ریجن استیم | تشخیص کشور اکانت

یکی از سوالات مهمی که این روزها خیلی از کاربران مطرح می‌کنند این است که چطور قادر به تشخصی کشور اکانت استیم خواهیم بود؟ به بیان ساده‌تر چطور بفهمیم کشور استیم ما چیست؟ در ادامه این مطلب راه حل ساده‌ای برای فهمیدن ریجن استیم را به شما آموزش می‌دهیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

چرا باید کشور اکانت استیم خود را بدانیم؟

قبل از هر چیز بیایید مشخص کنیم که اصلا چرا کشور یا همان ریجنی که اکانت استیم شما روی آن ثبت شده حائز اهمیت است؟ تا چند وقت پیش این موضوع اصلا مهم نبود و فرقی نداشت که استیم شما روی چه کشوری تنظیم باشد، چون به راحتی امکان تغییر دادن آن ممکن بود. به عنوان مثال اگر اکانت استیم شما روی کشور یا ریجن روسیه تنظیم شده بود، به راحتی می‌شد در مواقع لازم کشور آن را به هر جای دیگری مثل آرژانتین، ترکیه و غیره تغییر داد! بنابراین فهمیدن ریجن استیم در آن شرایط اصلا موضوع مهمی تلقی نمی‌شد. اما بنا به دلایل خاص، استیم به تازگی این قابلیت را غیرممکن کرده است!

بنابراین دیگر امکان تغییر ریجن استیم به سادگی قبل وجود ندارد و هر اکانت استیمی دارای یک کشور مشخص خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت بازی های این پلتفرم مستقیما با کشور اکانت استیم ارتباط دارند، تشخیص کشور استیم به موضوع بسیار مهمی تبدیل می‌شود! به عنوان مثال قیمت یک بازی خاص ممکن است روی کشوری مثل آرژانتین یا روسیه معادل 10 دلار باشد و همان بازی روی کشور دیگری همچون آمریکا یا مثلا آلمان بیش از دو برابر و معادل 20 دلار یا یورو باشد.

فروشندگان بازی های اورجینال از جمله فروشگاه سی دی کی سل هم به دلیل این تغییرات قیمتی و سیاستی که در استیم به وجود آمده، بازی های خود را با ریجن بندی عرضه می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است شما قصد خرید یک بازی را داشته باشید که منطقه فعالسازی آن روی آرژانتین (AR) و ایران (IR) باشد، در این شرایط برای اینکه بتوانید بازی مورد نظر را با قیمت مناسب مندرج در سایت خریداری کنید می‌بایست کشور اکانت استیم شما روی یکی از کشورهای منطقه فعالسازی بازی (آرژانتین یا ایران) واقع شده باشد. در اینجاست که فهمیدن ریجن استیم مهم می‌شود.

آموزش فهمیدن ریجن استیم | تشخیص کشور اکانت

چنانچه کشور اکانت شما روی مناطقی که برای فعال سازی بازی مشخص شده‌اند تنظیم نباشد و تمایل داشته باشید که بازی روی همان اکانت استیم شما و با هر ریجنی که دارد فعال گردد، می‌توانید بازی را در حالت سی دی کی که منطقه فعالسازی جهانی دارد خریداری کنید یا به تیم پشتیبانی فروشگاه پیام دهید و قیمت دقیق بازی در حالت گیفت در ریجن اکانت استیم خودتان را بپرسید. فراموش نکنید ساخت یک اکانت جدید با لوکیشن ایران هم می‌تواند برای فعال سازی تمام بازی ها با هر منطقه فعال سازی که داشته باشند مورد استفاده قرار گیرد، چون اکانت های تازه ساخته شده هنوز روی هیچ کشوری ست نشده‌اند، بنابراین می‌توان با فعالسازی اولین بازی، کشور آن ها را هم روی یک منطقه خاص تنظیم کرد.

آموزش فهمیدن ریجن استیم

خوشبختانه پیدا کردن کشور یا همان ریجن اکانت استیم اصلا کار سختی نیست. بدین منظور کافیست مراحلی که در بخش زیر عنوان می‌کنیم را به ترتیب طی نمایید:

  • ابتدا از اکانت استیم خود لاگ اوت شوید و نرم افزار استیم را هم کاملا ببندید.
  • مطمئن شوید IP شما روی ایران تنظیم باشد و ابزار تغییر IP روی سیستم فعال نکرده‌اید.
  • نرم افزار استیم را با IP ایران اجرا کنید.
  • وارد اکانت خود شوید.

آموزش فهمیدن ریجن استیم | تشخیص کشور اکانت

  • روی یوزرنیم خود در بخش فوقانی و سمت راست برنامه استیم کلیک کنید.
  • روی گزینه Account Details کلیک نمایید.
  • در کنار گزینه Country می‌توانید کشور اکانت استیم خودتان را مشاهده کنید.

آموزش فهمیدن ریجن استیم | تشخیص کشور اکانت

بنابراین فهمیدن ریجن استیم بسیار ساده است. برای انجام این کار می‌توانید از سایت استیم هم اقدام به انجام مراحل مشابه کرده و کشور استیم خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از IP ایران و بررسی کشور اکانت با آن الزامی خواهد بود. در صورتی که از ابزار تغییر IP استفاده کنید ممکن است کشور اکانت شما به درستی توسط استیم نشان داده نشود. پس حتما از غیر فعال بودن هرگونه ابزار تغییر IP و تنظیم بودن IP خود بر روی ایران مطمئن شوید.

ساخت اکانت جدید و رفع محدودیت فعالسازی بازی های استیم

یکی از بهترین راه حل هایی که کاربران می‌توانند از آن برای رفع یا دور زدن محدودیت های فعال سازی بازی های استیم استفاده کنند مربوط به ساختن اکانت جدید می‌شود. زمانی که یک اکانت استیم جدید می‌سازید، کشور آن روی منطقه مشخصی ست نخواهد شد، حتی اگر در حین ساخت اکانت کشور آن را روی ایران یا هر جای دیگری بگذارید تا قبل از اینکه خریدی از استیم نداشته باشید، کشور آن اکانت دقیقا روی یک منطقه خاص ست نمی‌شود!

بنابراین همین موضوع می‌تواند راه حلی برای رفع محدودیت فعالسازی بازی ها باشد! تصور کنید که قصد خرید بازی با منطقه فعالسازی آرژانتین را دارید اما کشور اکانت استیم شما روی روسیه قرار دارد! در این شرایط با ساخت یک اکانت جدید با همان IP ایران مشکلتان رفع خواهد شد، چون تیم پشتیبانی فروشگاه سی دی کی سل به راحتی می‌توانند هم بازی مورد نظرتان را روی آن اکانت جدید فعال کنند و هم کشور آن را روی آرژانتین که منطقه فعالسازی بازی بود ست نمایند! انجام این کار هم هیچ هزینه‌ای را در پی نخواهد داشت.

بنابراین اگر پس از فهمیدن ریجن استیم متوجه شدید که بازی روی اکانتتان قابل نصب نیست و تمایل دارید که برای فعال سازی آن گیم هزینه اضافه پرداخت کنید، به سادگی می‌توانید یک اکانت جدید با همان IP ایران بسازید و درخواست فعال سازی بازی بر روی آن اکانت را به تیم پشتیبانی ارائه دهید تا هم بازی را برایتان فعال کنند و هم کشور یا ریجن اکانت استیم جدیدتان را روی منطقه فعالسازی گیم ست نمایند. بدین ترتیب یک تیر و دو نشان می‌زنید. عموما گیمرهای حرفه‌ای ایرانی به طور همزمان از سه اکانت استیم با کشور های روسیه (RU)، آرژانتین (AR) و ترکیه (TR) استفاده می‌کنند چون اغلب بازی های استیم در این سه منطقه قیمت ارزانی دارند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش ساده‌ای پرداختیم که با استفاده از آن قادر به تشخیص کشور اکانت استیم یا همان ریجن استیم خواهید بود. با پیدا کردن ریجن اکانت استیم خود می‌توانید با خیال راحت بازی هایی که علاقمند خرید آن ها هستید را سفارش دهید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.