سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به هر دلیل بخواهید استیم گارد (Steam Guard) اکانت خود را غیر فعال کنید اما از نحوه دقیق انجام این کار مطلع نباشید. در این مقاله به آموزش غیر فعال سازی استیم گارد به صورت جامع از طریق اپلیکیشن موبایل و برنامه استیم کامپیوتر (PC) خواهیم پرداخت. با فروشگاه سی دی کی سل همراه شوید.

استیم گارد یا Steam Guard چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی در رابطه با ماهیت قابلیت Steam Guard صحبت کنیم و مشخص نماییم که اصلا این قابلیت به چه دردی می‌خورد و برای چه باید روی اکانت شما فعال یا غیر فعال شود!؟ همانطور که می‌دانید برای ورود به اکانت استیم یا اصطلاحا لاگین شدن در آن لازم است که یوزرنیم و رمز اکانت ارائه شود. بنابراین در حالت عادی هر فردی که یوزرنیم و رمز اکانت استیم شما را در اختیار داشته باشد می‌توانید وارد آن شود و طبیعتا این امر منجر به افزایش ریسک هک شدن اکانت می‌شود! اینجاست که پای قابلیت استیم گارد به میان می‌آید!

استیم گارد در واقع یک نوع تایید دو مرحله‌ای است و امکان لاگین شدن در اکانت استیم صرفا با یوزرنیم و پسورد را ناممکن می‌کند! وقتی قابلیت Steam Guard فعال شود، هر فردی که بخواهد وارد اکانت استیم گردد باید علاوه بر ارائه یوزرنیم و پسورد اکانت، یک کد تایید دیگر را هم وارد کند و به نوعی از تایید دو مرحله‌ای عبور نماید که این امر منجر به کاهش ریسک هک شدن اکانت و دسترسی افراد ناشناس به محتوای اکانت کاربر می‌شود. اما این کد مرحله دوم یا همان کد استیم گارد از چه طریق قابل دریافت است؟

اگر استیم گارد را بدون فعالسازی اپلیکیشن موبایل استیم فعال کرده باشید، این کد به آدرس ایمیل متصل به اکانت ارسال خواهد شد، یعنی همان آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام و ساخت اکانت استیمتان از آن استفاده کرده بودید. اما اگر استیم گارد با استفاده از اپلیکیشن موبایل استیم فعال شده باشد، کد آن روی اپلیکیشن موبایل نشان داده می‌شود و می‌توانید با ارائه این کد از طریق اپلیکیشن وارد اکانت خویش شوید. اما چطور قادر به غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard) خواهیم بود؟ اگرچه قابلیت مذکور یک قابلیت خیلی خوب و کاربردی است اما ممکن است در برخی مواقع لازم باشد که آن را غیر فعال کنید.

غیر فعال سازی Steam Guard به دو صورت قابل انجام است! اگر گارد از روی اپلیکیشن موبایل فعال باشد، می‌بایست غیر فعال سازی آن هم از طریق اپلیکیشن موبایل انجام شود اما اگر گارد روی موبایل فعال نشده باشد، لزومی مبنی بر طی کردن مراحل غیر فعال سازی گارد بر روی موبایل وجود ندارد و صرفا با طی کردن چند مرحله ساده از طریق برنامه استیم کامپیوتر یا حتی سایت استیم قادر به غیر فعال سازی Steam Guard خواهید بود. در ادامه این مطلب ما نحوه انجام این کار و غیر فعال کردن قابلیت استیم گارد از طریق برنامه استیم کامپیوتر و همچنین اپلیکیشن موبایل آن را برایتان شرح می‌دهیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

غیر فعال سازی استیم گارد از طریق کامپیوتر

برای دیسیل کردن قابلیت گارد از طریق برنامه استیم کافیست که ابتدا وارد اکانتتان شوید و سپس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

روی فلش کنار نام اکانت خود کلیک کرده و سپس روی گزینه Account Details کلیک نمایید.

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

به اواسط صفحه بروید و روی گزینه Manage Steam Guard کلیک کنید.

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

گزینه Disable Steam Guard را انتخاب کنید و با غیر فعال شدن گارد موافقت نمایید. بدین ترتیب قابلیت مذکور غیر فعال خواهد شد و دیگر برای ورود به اکانت خویش نیاز به ارائه کد گارد نخواهید داشت.

غیر فعال کردن Steam Guard موبایل (گارد استیم)

اگر گارد موبایلتان فعال است هم می‌توانید از طریق سایت استیم و هم برنامه استیم و هم اپلیکیشن موبایل استیم غیر فعالسازی آن را انجام دهید. برای غیر فعالسازی از طریق سایت و برنامه استیم دقیقا مراحلی که در بخش قبل شرح دادیم را طی کنید و در مرحله آخر به جای کلیک روی گزینه Disable Steam Guard روی گزینه Remove Authenticator کلیک نمایید و اگر کدی از شما خواسته شد آن را وارد کنید تا غیر فعالسازی گارد موبایل انجام شود.

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

اما اگر می‌خواهید از طریق اپلیکیشن موبایل استیم نسبت به غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard) وارد عمل شوید کافیست مراحلی که در ادامه کار شرح می‌دهیم را طی کنید:

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

برنامه استیم را اجرا کرده و از منوی اصلی آن گزینه Steam Guard را انتخاب کنید.

آموزش غیر فعال سازی استیم گارد (Steam Guard)

گزینه Remove Authenticator را انتخاب نمایید و با غیر فعال شدن گارد موافقت کنید. بدین ترتیب گارد موبایلتان غیر فعال می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه غیر فعال کردن قابلیت استیم گارد از طریق برنامه و سایت استیم و همچنین اپلیکیشن موبایل آن را برایتان شرح دادیم. توصیه می‌کنیم قابلیت مذکور را تا حد ممکن بر روی اکانت خود فعال باقی بگذارید و فقط در شرایط خاص مثل زمانی که بازی خاصی را از فروشگاه تهیه کرده‌اید و نیازمند فعالسازی است آن را موقتا غیر فعال کنید و پس از فعال شدن بازی در اکانتتان مجددا قابلیت گارد را برای اطمینان از امن بودن اکانت فعال نمایید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.