سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

راهنمای جامع خرید لایسنس ویندوز اورجینال

راهنمای جامع خرید لایسنس ویندوز اورجینال

اگر می‌خواهید تجربه استفاده از ویندوز اورجینال را داشته باشید اما به طور دقیق با نحوه خرید و فعالسازی لایسنس سیستم عامل ویندوز آشنا نیستید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. در این مطلب می‌خواهیم یک راهنمای جامع برای خرید لایسنس ویندوز اورجینال مناسب برای کامپیوترتان را ارائه کنیم. بنابراین با فروشگاه CDKeySell همراه باشید.

لایسنس ویندوز چیست؟

لایسنس ویندوز در واقع یک کد دیجیتال چند رقمی است که با در اختیار داشتن آن می‌توانید به طور قانونی سیستم عامل ویندوز را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود فعال نمایید. با فعالسازی لایسنس اورجینال ویندوز می‌توانید از مزیت های در اختیار داشتن یک ویندوز کاملا مطمئن، سریع و به روز بهره‌مند شوید و دیگر مشکلات ویندوز های کرکی را نداشته باشید و با ارور هایی مثل Activate Windows و Your Windows License Will Expire Soon و غیره رو به رو نشوید. بنابراین لایسنس ویندوز یک کد دیجیتال است که درست مثل سی دی کی بازی های اورجینال عمل خواهد کرد. با خرید لایسنس ویندوز اورجینال در واقع نسخه کاملا قانونی و رسمی سیستم عامل ویندوز را از مایکروسافت خریداری کرده‌اید و دیگر نیازی به کرک کردن ویندوز و استفاده از فعالساز های موقت و غیر قانونی نخواهید داشت.

مزیت های خرید لایسنس ویندوز اورجینال

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که با خرید لایسنس اورجینال سیستم عامل ویندوز از چه مزیت هایی بهره‌مند می‌شوید؟ برخی از اصلی ترین مزیت هایی با فعالسازی این لایسنس ها بر روی کامپیوتر خود از آن ها بهره‌مند خواهید شد به شرح زیر هستند:

  • امکان استفاده از پشتیبانی دائمی و همیشگی مایکروسافت
  • امکان دانلود و نصب بدون محدودیت آپدیت های کاربردی ویندوز
  • عدم نیاز به نصب کرک و فعالساز های موقت
  • دریافت رایگان آپدیت های امنیتی و افزایش امنیت سیستم و حفاظت از اطلاعات کاربر
  • در اختیار داشتن یک ویندوز روان و سریع
  • امکان نصب راحت تر بازی ها، نرم افزارها و غیره (به ویژه بازی و نرم افزارهای جدیدتر)

موارد فوق فقط بخشی از اصلی ترین مزیت هایی را شامل می‌شوند که با خرید لایسنس ویندوز اورجینال از آن ها بهره‌مند خواهید شد.

چطور بفهمیم ویندوز کامپیوترمان کدام نسخه است؟

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در نسخه های مختلفی عرضه شده است. برای مثال ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 پرطرفدارترین نسخه های این سیستم عامل هستند که هر یک شامل نسخه های مجزایی می‌شود. برای مثال ویندوز 10 در نسخه های مختلف پرو (Windows 10 Professional)، هوم (Windows 10 Home) و اینترپرایس (Windows 10 Enterprise) عرضه شده و به همین صورت هر کدام از نسخه های اصلی ویندوز شامل زیرشاخه های مختلف می‌شود. شما باید در حین خرید لایسنس ویندوز اورجینال به نسخه لایسنسی که خریداری می‌کنید و تطابق آن با سیستم عامل نصب شده روی کامپیوتر دقت داشته باشید، در غیر این صورت و در حالتی که لایسنس اشتباه خریداری کنید ملزم به نصب مجدد ویندوز خواهید بود.

راهنمای جامع خرید لایسنس ویندوز اورجینال

اما چطور بفهمیم ویندوز کامپیوترمان چه نسخه‌ای است؟ برای فهمیدن این مسئله کافیست یک دستور خیلی ساده را در کامپیوترتان اجرا کنید. ابتدا کلید های Win+R را از روی صفحه کلید بفشارید. منظور از کلید Win همان کلیدی است که در گوشه سمت چپ و پایین صفحه کلید و مابین دو دکمه Alt و Ctrl واقع شده و یک نماد پنجره بر روی آن وجود دارد. با فشردن دو دکمه مذکور یک پنجره پاپ آپ نمایان می‌شود که حاوی یک کادر است. در این کادر عبارت winver را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس فوق یک پنجره پاپ آپ نمایان می‌شود که جزئیات سیستم عامل ویندوز نصب شده روی کامپیوترتان را مشخص می‌کند.  همانطور که در عکس مشخص شده بر روی کامپیوتر ما ویندوز 10 پرو نصب است.

خرید لایسنس ویندوز اورجینال

حالا که نسخه ویندوز نصب شده روی سیستم خود را مشخص و شناسایی کردید، وقت آن رسیده که لایسنس مورد نیازش را خریداری کنید. برای خرید لایسنس ویندوز 10 پرو، لایسنس ویندوز 10 هوم، لایسنس ویندوز 7 پرو به ترتیب بر روی هر یک از لینک های ضمیمه شده کلیک کنید. همچنین برای مشاهده آرشیو کل لایسنس های ویندوز و دیگر نرم افزارها در فروشگاه سی دی کی سل هم بر روی این قسمت کلیک نمایید. بعد از اینکه سفارش خود را ثبت کردید، نهایتا ظرف 30 دقیقه لایسنس ویندوز برایتان ایمیل خواهد شد. شما به صورت 24 ساعته می‌توانید از طریق پشتیبانی آنلاین فروشگاه سی دی کی سل هم وضعیت سفارش های خودتان را پیگیری کنید. در نظر داشته باشید که لایسنس های ویندوز عرضه شده در فروشگاه CDKeySell کاملا اورجینال و قانونی هستند و حتی قابلیت استعلام از پشتیبانی مایکروسافت را دارند.

فعالسازی لایسنس ویندوز

حالا که لایسنس ویندوز اورجینال را خریداری کردید باید آن را در سیستم خود فعال کنید. فعالسازی لایسنس یک پروسه بسیار ساده است. به منظور وارد کردن لایسنس و فعالسازی آن در ویندوز 10 (پرو، هوم و اینترپرایس) به شرح زیر عمل کنید:

  • روی منوی استارت کلیک کنید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • بخش Activation را انتخاب کنید.
  • گزینه Change Product Key را انتخاب نمایید.
  • لایسنس ویندوز خریداری شده را وارد کادر کنید.
  • روی گزینه Next کلیک نمایید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که پیغامی نمایان می‌شود و از فعال شدن بدون مشکل ویندوز در کامپیوترتان خبر می‌دهد. اما چطور در ویندوز 8.1 فعالسازی را بعد از خرید لایسنس ویندوز اورجینال انجام دهیم؟ بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • روی منوی استارت کلیک کنید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • بخش Activation را انتخاب کنید.
  • گزینه Change Product Key را انتخاب نمایید.
  • لایسنس ویندوز خریداری شده را وارد کادر کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید تا فعالسازی با موفقیت انجام شود.

بنابراین نحوه فعال کردن لایسنس ویندوز 8.1 دقیقا مشابه با فعالسازی لایسنس ویندوز 10 است. اما برای فعال کردن لایسنس در ویندوز 7 باید روندی طی شود که کمی متفاوت است. این روند به شرح زیر خواهد بود:

راهنمای جامع خرید لایسنس ویندوز اورجینال

  • روی منوی استارت کلیک کنید.
  • روزی گزینه Computer کلیک راست کنید.
  • گزینه Properties را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Activate Windows Online Now کلیک کنید و مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید.
  • لایسنس خریداری شده رو در کادر مربوطه وارد کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که لایسنس ویندوز 7 فعال می‌شود. بنابراین فعالسازی لایسنس ویندوز کار بسیار ساده‌ای است. اگر سیستم عامل ویندوز هنوز بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب نیست می‌توانید در حین مراحل نصب ویندوز و راه اندازی ولیه آن، لایسنس خریداری شده را فعال نمایید یا ابتدا نصب ویندوز را تکمیل کنید و سپس با روش های شرح داده شده لایسنس را فعال نمایید.

چطور از اورجینال بودن لایسنس مطمئن شویم؟ | خرید لایسنس ویندوز اورجینال

خیلی از افراد و کاربران نگران این هستند که بعد از خرید لایسنس ویندوز اورجینال با مشکلاتی مثل کار نکردن لایسنس یا از کار افتادن آن و قانونی نبودن مواجه شوند. با خرید از فروشگاه سی دی کی سل می‌توانید از ضمانت کارکرد لایسنس بهره‌مند شوید، البته تحت این شرایط که لایسنس را به درستی و مطابق با سیستم عامل نصب شده روی کامپیوتر خود خریداری کرده باشید. لایسنس های ویندوز عرضه شده در فروشگاه سی دی کی سل به طور مستقیم از مراجع قانونی و داخلی مایکروسافت خریداری می‌شوند. بهترین راه برای اطمینان از قانونی بودن کد های ارائه شده که بعد از خرید لایسنس ویندوز اورجینال با پشتیبانی مایکروسافت ارتباط برقرار کنید و با ارائه کد مربوطه از آن ها بخواهید که صحبت کد و قانونی بودن آن را بررسی کنند. تمام لایسنس های عرضه شده در فروشگاه سی دی کی سل مورد تایید شرکت مایکروسافت خواهند بود. بنابراین خیالتان از بابت قانونی بودن و اورجینال بودن لایسنس های عرضه شده در این فروشگاه راحت باشد.

 تفاوت لایسنس OEM با لایسنس Retail چیست؟

اگر برای خرید لایسنس ویندوز اورجینال اقدام کرده باشید، احتمالا با دو اصطلاح لایسنس Retail و OEM مواجه شدیه‌اید اما تفاوت مابین این دو در چیست؟ اصلی ترین تفاوت مابین این دو لایسنس مربوط به آن می‌شود که لایسنس ریتیل (Retail) قابلیت فعالسازی در سیستم های مختلف با سخت افزار گوناگون (نه در آن واحد) را دارد اما لایسنس OEM فقط بر روی یک سیستم (یک سخت افزار مشخص) قابل فعالسازی است. هر دو نوع لایسنس نام برده شده اورجینال، قانونی و مادام‌العمر هستند و به دفعات روی سیستم قابل استفاده خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های مابین این دو نوع لایسنس به مطالعه مقاله تفاوت لایسنس های ویندوز 10 | لایسنس OEM و Retail بپردازید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله یک راهنمای جامع و کامل برای خرید لایسنس ویندوز اورجینال خدمتتان ارائه کردیم. با خرید لایسنس اورجینال سیستم عامل ویندوز از فروشگاه سی دی کی سل می‌توانید یک خرید مطمئن و فوق‌العاده ارزان را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لایسنس های ویندوز می‌توانید با پشتیبانی فروشگاه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.