سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

فرق اکانت با سی دی کی چیست؟

فرق اکانت با سی دی کی چیست؟

یکی از مسائل مهمی که باید در زمان خرید بازی های اورجینال از وبسایت های اینترنتی مختلف به آن توجه کنید مربوط به تفاوت سی دی کی یا همان cd key با اکانت می‌شود. در صورتی که تفاوت این دو را به خوبی درک ننمایید، ممکن است سرتان کلا برود. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم به طور جامع در رابطه با فرق اکانت با سی دی کی با شما عزیزان صحبت کنیم و این مسئله را برایتان واضح و قابل درک تر نماییم. با فروشگاه CDKeySell همراه باشید.

منظور از اکانت چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است در رابطه با اکانت ها و ماهیت آن ها صحبت کنیم. هر بازی که منتشر می‌شود تحت یک پلتفرم اختصاصی عرضه خواهد شد. به عنوان مثال سری بازی های فیفا (FIFA) تحت پلتفرم اوریجین (Origin) عرضه شده‌اند و سری بازی های پی اس (PES) تحت پلتفرم استیم (Steam) منتشر می‌شوند. به همین صورت هر بازی اورجینالی که نام ببرید تحت یک سرویس و اصطلاحا کلاینت اختصاصی روانه بازار می‌شود. برخی از بازی ها هم ممکن است در چند کلاینت به طور همزمان عرضه شوند. به عنوان مثال بازی مثال GTA V که در اصل مربوط به کلاینت سوشال کلاب (Social Club) است در استیم هم عرضه شده و از طریق استیم هم قابل خرید خواهد بود.

اما این موضوع چه ارتباطی به درک فرق اکانت با سی دی کی دارد؟ زمانی که شما یک بازی اورجینال را برای خرید و استفاده انتخاب می‌کنید، باید اکانت پلتفرمی که بازی در آن اجرا می‌شود را داشته باشید تا در واقع بازی اورجینال مورد نظر را در آن اکانت فعال کرده و از طریق اکانت خود اجرا کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید سی دی کی اورجینال بازی PES 2021 را تهیه کنید باید یک اکانت استیم داشته باشید تا بازی داخل آن اکانت فعال شود. نکته بسیار مهم این است که ساخت اکانت در تمام پلتفرم ها رایگان خواهد بود! یعنی هر کاربر می‌توانید با مشخصات شخصی خودش که شامل ایمیل و رمز آن می‌شود در استیم، اوریجین، یوپلی و غیره اکانت بسازد.

فرق اکانت با سی دی کی چیست؟

بنابراین برای ساخت اکانت در این پلتفرم ها نیازی به صرف هزینه وجود ندارد و فقط برای خرید نسخه اورجینال بازی و فعالسازی آن روی اکانت شماست که باید هزینه صرف شود. نکته بعدی دیگر این است که هر اکانت مربوط به یک شخص خاص (سازنده آن اکانت) می‌شود. طبیعتا اگر شما اکانتی را بسازید، اکانت را به ایمیل شخصی خودتان متصل می‌کنید و رمز آن را به گونه‌ای تعیین می‌نمایید که فراموشتان نشود! یا حتی ممکن است موبایل خود را به اکانت وصل کنید یا سایر اقدامات امنیتی این چنینی را انجام دهید تا اگر در آینده مشکلی برای اکانتتان به وجود آمد به راحتی قادر به بازیابی آن باشید.بنابراین حالا با مفهوم اکانت آشنا شدید. ساخت اکانت در هر پلتفرم رایگان است و باید با مشخصات فردی خودتان انجام شود.

منظور از سی دی کی اورجینال چیست؟

اما سی دی کی اورجینال چیست؟ سی دی کی یا همان cd key در واقع لایسنس رسمی بازی است که می‌توان آن را مستقیما در اکانت فعال کرد. با فعالسازی cdkey اورجینال هر بازی در داخل اکانت خویش قادر خواهید بود که بدون محدودیت از آن گیم استفاده کنید. با دانستن این موضوع حالا فرق اکانت با سی دی کی برایتان روشن تر خواهد شد. اکانت در واقع شامل یک یوزرنیم و پسورد می‌شود که برای لاگین در کلاینت ها از آن استفاده خواهد شد اما سی دی کی کدی است که در اکانتتان فعال خواهد و بازی مورد نظر را برایتان قابل انجام می‌کند.

زمانی که قصد خرید یک بازی خاص را دارید باید حتما cdkey آن بازی را تهیه کنید تا مستقیما در داخل اکانت شخصی خودتان فعال شود. در صورتی که فروشگاهی یا فردی به شما مشخصات یک اکانت دیگر را ارائه کند که بازی از قبل در آن فعال است، به هیچ عنوان قبول نکنید چون آن اکانت توئسط فرد دیگری ساخته شده و به طبع در آینده به راحتی قابل باز پس گرفتن، تغییر پسورد و غیره خواهد بود. حتی اگر رمز عبور اکانتی که به شما داده می‌شود را تغییر دهید هم باز احتمال اینکه در آینده سازنده اصلی اکانت آن را باز پس بگیرد وجود دارد چون وی می‌تواند تنظیمات امنیتی خاصی را برای اکانت خویش فعال کرده باشد که شما از وجود آن ها آگاه نباشید و بدین سبب اکانت خویش را پس گرفته یا اصطلاحا بک بزند.

فرق اکانت با سی دی کی چیست؟

فرق اکانت با سی دی کی

اگر توضیحاتی که تا به اینجای کار ارائه کردیم را با دقت مطالعه کرده باشید، بدون تردید حالا فرق اکانت با سی دی کی را می‌دانید. در این بخش می‌خواهیم دقیق تر و به طور کامل تفاوت این دو را با هم شرح دهیم. اکانت در واقع یک یوزرنیم و پسورد است که برای لاگین کردن در کلاینت هایی مثل استیم، اوریجین، بلیزارد، یوپلی و غیره از آن استفاده می‌شود. هر اکانت به یک ایمیل اختصاصی متصل است و می‌تواند داخل آن بازی هایی فعال باشد. هر شخص برای انجام هر بازی در کلاینت های مختلف باید اکانت اختصاصی و شخصی خودش را داشته باشد که شامل ایمیل، مشخصات، رمز، یوزرنیم و غیره شخصی مد نظر خودش می‌شود. به همین سبب است که توصیه داریم به هیچ وجه اکانت دیگران را خریداری نکنید.

اما در سمت مقابل سی دی کی یک کد دیجیتالی است که اصطلاحا به آن لایسنس بازی هم گفته می‌شود با لقب cd key هم آن را می‌شناسیم. این کد می‌تواند در داخل اکانت تحت کلاینت بازی فعال شود و بدین ترتیب آن بازی را در اکانت کاربر فعال و به طور قانونی قابل استفاده کند. برای مثال تصور کنید می‌خواهید بازی PES 2021 را در اکانت استیم خود فعال نمایید. سی دی کی سبب می‌شود که این بازی مستقیما روی اکانت شخصی خودتان فعال گردد. پس همیشه مراقب باشید که فروشگاه های اینترنتی به جای cdkey اورجینال به شما اکانت ندهند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با فرق اکانت با سی دی کی صحبت کردیم. اکانت ها به طور رایگان در پلتفرم های مختلف ارائه دهنده سرویس گیم قابل ساخت هستندو هر گیمر باید اکانت شخصی خودش که متصل به ایمیل شخصی خویش است را در اختیار داشته باشد. سی دی کی منجر به فعالسازی مستقیم و قانونی بازی های اورجینال در اکانت شخصی مشتریان می‌شود. امیدواریم از این مقله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

2 دیدگاه برای “فرق اکانت با سی دی کی چیست؟

  1. آرمین گفته:

    سلام ببخشید یعنی برای استفاده از سی دی کی اکانت اون بازی رو داشته باشیم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.