سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟

چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟

بازی های ارزان قیمتی که در بازار و در قالب دی وی دی عرضه شده‌اند، نسخه های اصل و اورجینال نیستند. اگر دقت کرده باشید در این بازی ها فقط قسمت های خاصی مثل بخش داستانی قابل انجام است و همیشه قسمت های آنلاین و مولتی پلیر گیم ها غیر فعال هستند. اما چطور می‌توان نسخه اورجینال بازی های کامپیوتر را خریداری کرد و از تمام مزیت های آن بهره‌مند شد؟ چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟ با فروشگاه سی دی کی سل همراه باشید.

منظور از بازی های اورجینال چیست؟

منظور از بازی یا گیم اورجینال در واقع نسخه رسمی، اصلی و قانونی آن است که برخلاف ورژن های کرک شده محدودیتی نداشته باشید. دی وی دی های بازی که شما با قیمت های بسیار ارزان از بازار خریداری می‌کنید و با استفاده از آن ها گیم های مورد نظرتان را روی کامپیوتر نصب می‌نمایید، همگی نسخه های کرک شده هستند. در این نسخه از بازی های کامپیوتری محدودیت های زیادی وجود دارد! به عنوان مثال اگر گیم دارای حالت آنلاین باشد، شما قادر به استفاده از آن نخواهید بود یا  آپدیت ها و به روز رسانی های گیم را مستقیما دریافت نمی‌کنید!

همچنین در اغلب مواقع برای اجرای بازی های کرک باید فایل های فعال سازی خاصی تحت عنوان کرک نصب شوند که در برخی مواقع می‌توانند فایل های مخرب  آسیب رسان باشند. اما بازی های اورجینال این محدودیت ها را ندارند چون به طور قانونی و با پرداخت حق و حقوق شرکت سازنده گیم خریداری می‌شوند. متاسفانه بازی های این چنینی یا اصطلاحا اورجینال کامپیوتر به صورت فیزیکی عرضه نشده و فقط در قالب سی دی کی ارائه می‌شوند. بعد از فعال سازی سی دی کی یا cd key، دیتای اورجینال گیم باید توسط گیمر دانلود شده و سپس اجرا بازی امکانپذیر خواهد شد.

چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟

سی دی کی چیست؟

همانطور که گفتیم هیچ شرکت سازنده گیمی، بازی اورجینال خودش را در قالب دی وی دی برای کامپیوتر عرضه نمی‌کند! اگر هم 1 درصد شرکتی دست به انجام همچنین اقدام عجیبی بزند، دی وی دی های آن گیم هیچوقت وارد کشور ما نخواهند شد! پس چطور گیمرهای سراسر دنیا می‌توانند نسخه اصل، اورجینال و قانونی گیم های PC را خریداری کنند؟ در اینجاست که اصطلاح سی دی کی مطرح می‌شود.

سی دی کی در واقع یک کد اختصاصی مثل لایسنس است که با استفاده از آن می‌تواند حق فعالسازی، دانلود، نصب و اجرای یک بازی را به طور قانونی در اختیار گرفت. یعنی درست مثل لایسنس نرم افزار ها و سیستم عامل هایی مثل ویندوز! همانطور که برای استفاده قانونی از ویندوز 10 پرو باید لایسنس ویندوز 10 پرو خریداری شود یا برای استفاده قانونی از Office Pro Plus باید لایسنس آفیس پرو پلاس خریداری گردد، برای اجرای گیم های اورجینال هم باید لایسنس اختصاصی همان گیم تهیه گردد که اصطلاحا به این لایسنس، سی دی کی می‌گوییم.

استیم، اوریجین، یوپلی، بلیزارد و غیره

اگر دنبال خرید بازی های اورجینال رفته باشید حتما با اصطلاحاتی مثل استیم (Steam)، اوریجین (Origin)، بلیزارد (Blizzard)، یوپلی (Uplay) و غیره برخورد داشته‌اید! اما منظور از این اصطلاحات چیست؟ هر کدام از این مواردی که نام برده می‌شود در واقع یک پلتفرم واسط هستند که گیم های اورجینال تحت آن ها عرضه و قابل انجام خواهند بود! تعداد این پلتفرم ها هم محدود به موارد نام برده شده نیست و شامل موارد بیشتری می‌شود. بنابراین اگر با اصطلاحات متفاوت تری مثل اپیک گیمز (Epicgames)، گوگ (GOG) و غیره مواجه شدید، سردرگم نشوید، چون این ها هم همان پلتفرم های واسطی هستند که برخی گیم های اورجینال از طریق آن ها قابل خرد، نصب و اجرا خواهند بود!

با ذر چند مثال موضوع را برایتان قابل درک تر می‌کنیم! به عنوان مثال یکی محبوب ترین بازی های کامپیوتری بازی PES است که توسط شرکت کونامی (Konami) ساخته شده و هر سال نسخه جدیدی از آن منتشر می‌شود! این بازی تحت استیم (Steam) اجرا خواهد شد! یعنی برای خرید نسخه اورجینال آن باید از طریق استیم اقدام به خرید گردد. بازی دیگر مثل مدرن وارفر 2019 (Call of Duty: Modern Warfare 2019) که محصول شرکت اکتیویژن (Activision) است، تحت بلیزارد عرضه شده و برای خرید و اجرای آن باید از این پلتفرم اقدام گردد. پس هر بازی تحت یک پلتفرم اختصاصی عرضه شده و از طریق آن قابل خرید، نصب و اجراست!

برخی از بازی های اورجینال هم ممکن است به طور همزمان تحت بیش از یک پلتفرم عرضه شوند! به عنوان مثال بازی FIFA 21 هم تحت استیم عرضه شده و هم تحت اوریجین یا بازی مثل GTA V تحت پلتفرم های سوشال کلاب (Social Club)، استیم (Steam) و اپیک گیمز (Epicgames) عرضه می‌شود. در این بین یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم! برای اینکه بتوانید از پلتفرم های نام برده شده استفاده نمایید می‌بایست در آن ها یک اکانت یا حساب کاربری بسازید! ساخت اکانت در تمام این پلتفرم ها به طور رایگان و صرفا با در اختیار داشتن یک آدرس ایمیل معتبر قابل انجام خواهد بود! پس از اینکه یک اکانت به طور رایگان ساختید، می‌توانید هر یک از گیم های اورجینالی که تمایل دارید در اکانتتان فعال شوند را مستقیما خریداری کرده یا با تهیه کردن سی دی کی اورجینال آن بازی و فعالسازی در اکانت، بدون محدودیت قادر به بکارگیری آن بازی باشید.

چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟

خرید مستقیم و سی دی کی

قبلا در مورد ماهیت سی دی کی صحبت کردیم و گفتیم کد اختصاصی است که با فعالسازی آن در اکانت می‌توانید حق استفاده قانونی از یک بازی را داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما سی دی کی اورجینال بازی PES 2021 را خریداری کنید، می‌توانید با ساخت یک اکانت استیم (به صورت رایگان) و سپس فعالسازی سی دی کی در آن اکاتت، بازی PES 2021 را به طور قانونی و اورجینال به حساب کاریری استیم خود اضافه نمایید. این بازی برای همیشه به عنوان یکی از بازی های خریداری شده اکانت استیم شما در آن اضافه شده و قابل دسترس خواهد بود. بنابراین هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق اکانت استیم خویش، بازی pES 2021 را دانلود، نصب و اجرا کنید.

اما خرید مستقیم چیست؟ روش دیگری هم برای فعال سازی بازی های اورجینال کامپیوتر وجود دارد که به آن خرید مستقیم گفته می‌شود. در این روش به جای اینکه از سی دی کی برای فعال سازی بازی استفاده به عمل آید، نسخه اورجینال گیم مورد نظر مستقیما از فروشگاه آنلاین پلتفرمی که تحت آن اجرا می‌شود خریداری شده و بدین ترتیب به اکانت اضافه خواهد شد. برای مثال تصور کنید به جای اینکه سی دی کی اورجینال بازی PES 2021 را در اکانت استیم خود فعال کنید، به استیم استور (Steam Store) یا فروشگاه آنلاین استیم بروید که دسترسی به آن از طریق اکانت استیمتان امکانپذیر خواهد بود و سپس بازی PES 2021 را مستقیما از این فروشگاه خریداری نمایید. در هر دو حالت نسخه اورجینال بازی به اکانت شما اضافه می‌شود و قادر خواهید بود که به طور قانونی و بدون محدودیت از آن استفاده به عمل آورید.

قیمت بازی های اورجینال کامپیوتر

قیمت هر بازی با توجه به سیاست های شرکت و تیم سازنده آن تعیین می‌شود! عموما به دلیل کم ارزش بودن ریال نسبت به دلار و دیگر واحد های پولی رایج دنیا، اغلب گیم ها برای ما ایرانی ها گران هستند و خرید نسخه اورجینال آن ها خیلی مقرون به صرفه نخواهد بود. اما با این حال به دلیل تجربه فوق‌العاده‌ای که انجام نسخه اورجینال گیم های کامپیوتری می‌تواند برای گیمرها به همراه داشته باشد، تقریبا تمام گیمرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که نسخه اورجینال و اصلی این بازی ها را تهیه کنند. نسخه اورجینال بازی ها به هیچ وجه محدودیت ها و مشکلات نسخه کرک را ندارد و خیلی راحت دانلود نصب می‌شود. عموما بعد از دانلود بازی، نصب به طور خودکار و بدون نیاز به انجام هیچ اقدام خاصی صورت می‌پذیرد.

اما همه گیم های اورجینال هم گران قیمت نیستند و گاها با استفاده از ترفند های خاصی می‌توان این بازی ها را با قیمت مناسب تری خریداری کرد. بدین منظور باید از سرویس فروشگاه هایی مثل سی دی کی سل (CDKeySell) استفاده کنید که امکان خرید ارزان قیمت بازی های اورجینال را بدون هیچ ریسکی برایتان فراهم می‌کند. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید در خرید گیم های قانونی و اورجینال از کارت های بانکی هک شده و دزدی استفاده شود و انجام این کار می‌تواند ریسک ابن شدن همیشگی اکانتتان را در پی داشته باشید. به همین جهت توصیه داریم حتما از سرویس فروشگاه های معتبر برای خرید گیم های اورجینال PC استفاده نمایید.

چگونه بازی های اورجینال را با کمترین قیمت بخریم؟

خرید بازی اورجینال PC با کمترین قیمت

اما سوال اصلی این است که چطور می‌توانیم گیم های اورجینال را با کمترین قیمت و هزینه ممکن تهیه کنیم؟ خوشبختانه فروشگاه سی دی کی سل به عنوان یکی از قدیمی ترین فروشگاه های عرضه کننده نسخه دیجیتال گیم های اورجینال این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم آورده که با صرف کمترین هزینه ممکن، نسخه اصل و اورجینال هر کدام از بازی هایی که تمایل دارند را خریداری کنند. لیست محصولات این فروشگاه شامل بیش از 600 محصول بوده و تمام گیم هایی که در لیست محصولات این فروشگاه وجود ندارند هم ضمن هماهنگی با تیم پشتیبانی قابل سفارش و خرید هستند.

در نظر داشته باشید تمام بازی هایی که از این فروشگاه تهیه می‌شوند و توسط تیم پشتیبانی در اکانت مشتریان فعال خواهند شد از تضمین مادام‌العمر برخوردار خواهند بود تا بدین ترتیب خیال مشتریان از بابت بکارگیری روش های پرداخت امن و قانونی مطمئن باشد و بدین ترتیب هیچ مشکلی برای اکانت آن ها به وجود نیاید. مراقب باشید خیلی از فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده گیم های اورجینال از کارت های دزدی، هکی و غیره برای خرید این محصولات در اکانت شما استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند مشکلاتی از قبیل بن شدن اکانتتان را در پی داشته باشد. پس برای یک خرید مطمئن از سرویس فروشگاه CDKeySell استفاده کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با خرید بازی های اورجینال با کمترین قیمت ممکن صحبت کردیم و گفتیم که سرویس فروشگاه سی دی کی سل این امکان را برای هموطنان عزیز محقق ساخته که ضمن صرف کمترین هزینه ممکن برای خرید گیم های اورجینال PC، مطمئن باشند که هیچ ریسک امنیتی هم برای اکانتشان ایجاد نمی‌شود. تمام بازی های اصل عرضه شده در این فروشگاه با ضمانت مادام‌العمر در اکانت مشتریان فعال خواهند شد.

 

جدیدترین بازی های فروشگاه:

23% تخفیف

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی PERISH ایکس باکس (Xbox)

1,004,000 تومان
4% تخفیف

بازی های اورجینال پلی استیشن (PlayStation)

سی دی کی بازی Rise of the Ronin پلی استیشن 5 (PS5)

تومان
27% تخفیف
7% تخفیف

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی ELDEN RING Shadow of the Erdtree ایکس باکس (Xbox)

1,981,000 تومان

ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S)

سی دی کی بازی SOUTH PARK: SNOW DAY ایکس باکس (Xbox)

2,042,000 تومان
42% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.