سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

آموزش جامع تبدیل ویندوز هوم به پرو

تبدیل ویندوز هوم به پرو

خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که به جای ویندوز هوم از نسخه پروفشنال این سیستم عامل استفاده کنند اما روی خیلی از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها به صورت پیش فرض ویندوز 10 هوم یا ویندوز 11 هوم نصب شده است. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید و تمایل به تبدیل ویندوز هوم به پرو دارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت ویندوز هوم و پرو

ویندوز هوم نسخه سبک‌ تر سیستم عامل محبوب مایکروسافت در مقایسه با نسخه پروفشنال بوده و قابلیت‌ های کمتری را هم نسبت به این ادیشن ارائه می‌کند. مایکروسافت روی اغلب کامپیوتر و لپ‌تاپ ‌هایی که قرار است به صورت پیش فرض از ویندوز اورجینال بهره‌مند شوند نسخه هوم این سیستم عامل را ارائه می‌نماید. یعنی اگر شما یک لپ‌تاپ نو و مجهز به ویندوز اورجینال مثل سرفیس ‌های مایکروسافت را تهیه کنید نسخه ویندوزی که روی آنها نصب است نسخه هوم خواهد بود.

بنابراین این احتمال وجود دارد که در خیلی از مواقع  تاپ یا کامپیوتری که شما خریداری کرده‌اید و می‌خواهید از آن برای گیمینگ یا هر کار دیگری انجام دهید به ویندوز ۱۰ هوم یا ویندوز ۱۱ هوم مجهز باشد و بنا به تفاوت هایی که مابین این دو ادیشن ویندوز وجود دارد، شما مایل باشید که نسخه هوم را به پرو تبدیل کنید و از مزیت های نسخه پروفشنال ویندوز بهره‌مند شوید. پیش از اینکه در مورد نحوه تبدیل ویندوز هوم به پرو صحبت کنیم بهتر است کمی هم در مورد تفاوت ویندوز هوم و پرو صحبت داشته باشیم!

واقعیت امر این است که نسخه پروفشنال ویندوز در مقایسه با نسخه هوم ک سری قابلیت‌ های اضافه دارد که شاید در عمل برای یک کاربر معمولی خیلی تاثیرگذار نباشند. مثلاً اگر شما کاربری باشید که از نرم‌افزار های کامپیوتری مثل فتوشاپ، اکسل، ورد، نرم افزارهای مهندسی یا گرافیکی و غیره استفاده می‌کند یا یک گیمر باشید که دائماً روی سیستم بازی‌های مختلف را نصب و اجرا می‌نماید، تفاوت‌ های ما بین دو ادیشن هوم و پرو ویندوز خیلی برایتان تاثیرگذار نخواهند بود.

تبدیل ویندوز هوم به پرو

برای مثال برخی از قابلیت‌ های اصلی که در نسخه پروفشنال ویندوز ارائه شده‌اند و نسخه هوم از آنها بی‌بهره است شامل مواردی همچون Remote Desktop Protocol، BitLocker، Windows Sandbox، Hyper-V و غیره می‌شود که هیچ یک از این موارد مستقیما برا یک کاربر معمولی مزیتی در مقایسه با ویندوز هوم ندارند. مثلا قابلیت BitLocker قابلیتی است که منجر به رمزگذاری هارد دیسک سیستم می‌شود یا قابلیت Windows Sandbox به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک محیط مجازی نسبت به ویندوز اصلی، هر نرم افزار و برنامه‌ای که تمایل دارند را نصب کرده و آزمایش کنند. یا مثلا با استفاده از قابلیت Hyper-V می‌توانید روی سیستم ماشین مجازی ایجاد کنید.

پس اگر بخواهیم واقعیت امر را در نظر بگیریم باید بگوییم که تفاوت ویندوز هوم و پرو در زمینه ‌های اجرایی ل مواردی نمی‌شود که مستقیماً روی کیفیت عملکرد سیستم در اجرای نرم‌افزارها و بازی‌ های مختلف تاثیرگذار باشد. بنابراین این تصور که ویندوز پرو نسبت به هوم عملکرد و بازده بهتری دارد یک تصور کاملاً اشتباست. اما با این وجود خیلی از کاربران مایل به تبدیل ویندوز هوم به پرو هستند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید ادامه مطلب را دنبال کنید.

آموزش تبدیل ویندوز هوم به پرو

قبل از هر چیز یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکته مربوط به پیش نیاز بسیار مهمی می‌شود که برای تبدیل نسخه هوم ویندوز به پروفشنال بدون از دست رفتن اطلاعات سیستم باید آن را داشته باشید. تبدیل ویندوز هوم به پرو بدون از دست رفتن اطلاعات و بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز بر روی کامپیوتر فقط زمانی امکانپذیر است که ویندوز هوم فعلی سیستم اورجینال باشد و با لایسنس قانونی بر روی کامپیوتر فعال شده باشد.

پس اگر ویندوز هوم فعلی کامپیوتر شما اورجینال نباشد نمی‌توانید بدون نصب مجدد ویندوز و طبیعتاً از دست رفتن اطلاعات درایو آن تبدیل ادیشن هوم به پروفشنال را انجام دهید. اگر ویندوز هوم کامپیوتر شما اورجینال باشد مایکروسافت به راحتی برایتان امکان ارتقاء ویندوز هوم به پروفشنال را میسر ساخته است و انجام این کار بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز حذف شدن اطلاعات درایو آن صورت می‌پذیرد. در ادامه نحوه انجام این ارتقا یا آپگرید را برای هر دو ادیشن ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را می‌دهیم.

آپگرید ویندوز 10 هوم به پرو

اگر ویندوز ۱۰ هوم اورجینال روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب است به سادگی می‌توانید آن را به ادیشن پروفشنال ارتقا دهید چون برای انجام این کار فقط به یک لایسنس قانونی احتیاج دارید که از امکان آپگرید ویندوز هوم به پروفشنال پشتیبانی کند. این لایسنس ارتقا دهنده را می‌توانید از لینک زیر با ارزان‌ترین قیمت از فروشگاه ما سفارش دهید. بعد از اینکه سفارشتان را ثبت کرده و کد لایسنس را از طریق ایمیل دریافت کردید، کافیست مراحل زیر را برای استفاده از کد و تکمیل فرآیند تبدیل ویندوز هوم به پرو انجام دهید:

لایسنس ارتقا ویندوز 10 هوم به پرو

  • وارد قسمت Settings ویندوز شوید.
  • به بخش Activation Settings بروید.
  • روی گزینه Upgrade your edition of Windows کلیک نمایید.
  • گزینه Change Product Key را بزنید.
  • کد لایسنس را وارد کنید.
  • روی گزینه Next و Activate کلیک نمایید و منتظر باشید تا آپگرید انجام شود.

ظرف چند ثانیه ادیشن ویندوز کامپیوتر از نسخه هوم به پرو ارتقا داده می‌شود. البته در برخی مواقع ممکن است ین تبدیل کمی زمان ببرد نیاز باشد که آپدیت‌های ویندوز را از مسیر Settings > Windows Updates دانلود و نصب کنید و یک مرتبه کامپیوتر را ریستارت نمایید تا تبدیل یا  آپگرید ویندوز 10 هوم به پرو تکمیل شود.

ارتقا ویندوز 11 هوم به پرو

اگر روی کامپیوتر شما ویندوز 11 هوم اورجینال نصب است و می‌خواهید آن را به ادیشن پروفشنال ارتقا دهید باز هم مثل حالت قبل به یک لایسنس اورجینال و پشتیبانی کننده از قابلیت تبدیل ویندوز هوم به پرو نیاز خواهید داشت که می‌توانید آن را از فروشگاه ما با مناسب ترین قیمت سفارش دهید. لینک خرید این لایسنس هم در بخش زیر ضمیمه شده است. پس از اینکه لایسنس را تهیه کردید باید مراحل زیر را به منظور ارتقا ویندوز 11 هوم به پرو طی کنید:

تبدیل ویندوز هوم به پرو

لایسنس ارتقا ویندوز 11 هوم به پرو

  • به قسمت Settings ویندوز بروید.
  • به بخش Activation Settingsمراجعه کنید.
  • روی گزینه Upgrade your edition of Windows کلیک کنید.
  • گزینه Change Product Key را انتخاب نمایید.
  • کد لایسنس را در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود وارد نمایید.
  • روی گزینه Next و Activate کلیک کنید.

در صورتی که آپگرید به سرعت و آنی انجام نشد، باید به بخش Settings > Windows Updates بروید و آپدیت هایی که برای ویندوزتان در دسترس می‌شوند را به ترتیب دانلود و نصب کنید و پس از نصب این آپدیت ها سیستم را ریستارت نمایید. بعد از انجام این کار مشاهده خواهید کرد که ادیشن ویندوز 11 شما از هوم به پروفشنال تبدیل می‌شود.

اگر ویندوز هوم کامپیوتر اورجینال نباشد چه کنیم؟

همانطور که گفتیم برای اینکه از روش ‌های شرح داده شده به منظور تبدیل ویندوز هوم به پرو بدون از دست رفتن اطلاعات سیستم و بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز استفاده کنید می‌بایست ویندوز هوم پیش فرض کامپیوتر شما اورجینال بوده و به صورت قانونی فعال شده باشد. اما اگر ویندوز هوم سیستم اورجینال نبود تکلیف چیست آیا در این شرایط راهی وجود دارد که بتوان ارتقای ویندوز هوم به پرو را انجام داد؟

خوشبختانه پاسخ مثبت است اما در این شرایط دیگر می‌توانید آپگرید را بدون از دست رفتن اطلاعات درایو ویندوز و حذف آن انجام دهید مگر اینکه از روش‌ های خاصی استفاده کنید که بسیار پیچیده هستند نسخه هوم ویندوز کرک شده سیستم را به یک ورژن کرک شده دیگر سیستم عامل در ادیشن پرو تبدیل می‌کنند. از آنجایی که عملکرد ویندوز کرک اصلاً مناسب و خوب نیست بنابراین دلیلی ندارد که ادیشن هوم ویندوز کرک شده را به نسخه پرو کرک شده تبدیل کنید چون مطمئنا هیچ فرقی مابین این دو نسخه ویندوز کرک شده پیدا نخواهید کرد!

اگر ویندوز هوم کامپیوتر اورجینال نباشد اما با این حال تمایل داشته باشید که تبدیل ادیشن هوم به پرو را انجام دهید بهترین کار این است که مجددا و از صفر ویندوز پروفشنال را روی کامپیوترتان نصب کنید. بدیهی است که در این شرایط باید به دنبال نصب ویندوز اورجینال باشید یعنی ویندوز ۱۰ پرو یا ویندوز ۱۱ پرو اورجینال را از سایت مایکروسافت دانلود و بر روی کامپیوتر نصب نمایید. انجام این کار به صورت رایگان امکانپذیر است و برای دانلود و نصب ویندوز اورجینال روی کامپیوتر هیچ نیازی به پرداخت هزینه نداریم.

بعد از اینکه ویندوز را از سایت مایکروسافت دانلود و روی کامپیوتر نصب کردید به راحتی می‌توانید یک لایسنس برای فعال سازی قانونی ویندوز از فروشگاه ما تهیه کنید و با وارد کردن آن در مسیر Settings > Activation ویندوز پرو را به صورت قانونی روی لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان فعال نمایید. دقت داشته باشید در این مرحله اگر ویندوز ۱۰ پرو را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید باید حتماً لایسنس مناسب همین ادیشن ویندوز را تهیه کنید و اگر ویندوز ۱۱ پرو را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید باید لایسنس مناسب همان ادیشن را سفارش دهید.

لایسنس ویندوز 10 پرو

لایسنس ویندوز 11 پرو

ما در فروشگاه CDKeySell با ارزان‌ترین قیمت لایسنس ‌های اورجینال ویندوز را عرضه می‌کنیم  شما عزیزان و هموطنان عزیز بتوانید بدون نیاز به صرف هزینه ‌های گزاف و غیر متعارف از تمام مزیت‌ های نصب و استفاده از ویندوز اورجینال بر روی کامپیوترهای شخصی خودتان بهره‌مند شوید. فراموش نکنید تمام لایسنس ‌های عرضه شده در فروشگاه ما اورجینال و قانونی هستند و از این نظر با ضمانت مادام العمر در اختیار مشتریان عزیز قرار داده خواهند شد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با تبدیل ویندوز هوم به پرو صحبت کردیم و روش هایی را شرح دادیم که با استفاده از آن ها به راحتی می‌توانید ویندوز کامپیوترتان را از نسخه هوم به پرو تبدیل نمایید و ارتقا دهید. خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید ویندوز هوم سیستم را بدون از دست رفتن اطلاعات و بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز به ادیشن پرو ارتقا دهید حتماً باید ویندوز هوم فعلی کامپیوترتان اورجینال باشد و بدین منظور از یک لایسنس پشتیبانی کننده از قابلیت ارتقا استفاده کنید. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.