سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟

اگر قصد نصب ویندوز 11 بر روی کامپیوترتان را دارید و نمی‌دانید که کدام نسخه آن انتخاب بهتری خواهد بود، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. در این مقاله می‌خواهیم پاسخ این سوال رایج که “کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟” را با جزئیات کامل خدمتتان ارائه کنیم. پس با فروشگاه CDKeySell همراه شوید.

نسخه های مختلف ویندوز 11

قبل از اینکه بحث اصلی مقاله را شروع کنیم و مشخص کنیم که کدام یک از نسخه ‌های ویندوز ۱۱ می‌تواند بهترین انتخاب برای نصب بر روی کامپیوترتان باشد لازم می‌دانیم که ابتدا ه معرفی ورژن ‌های مختلف این ادیشن ویندوز بپردازیم. به بیان دیگر لازم است که در قدم اول مشخص کنیم ویندوز 11 مایکروسافت شامل چه ادیشن هایی می‌شود. به صورت کلی اصلی‌ترین ادیشن‌های ویندوز ۱۱ شامل ۳ مورد زیر است:

  • پروفشنال یا پرو (Pro)
  • هوم (Home)
  • اینترپرایز (Enterprise)

البته ویندوز ۱۱ نسخه‌های دیگری هم دارد که خیلی برای کاربران عادی قابل استفاده و مناسب نیستند. مثلا نسخه اجوکیشن این سیستم عامل خیلی کاربردی نیست و تحت هیچ شرایط توسط ما برای نصب روی کامپیوتر توصیه نمی‌شود. همچنین نسخه های زیرشاخه دیگری هم از این سیستم عامل همچون Windows 11 Home Single Language، Windows 10 Pro N، Windows 11 Enterprise Evaluation و غیره هم وجود دارند که نصب آن ها را بر روی سیستم پیشنهاد نمی‌دهیم.

بنابراین اگر قصد نصب ویندوز ۱۱ بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خودتان را داشته باشید باید مابین سه ادیشن نام برده شده این بخش انتخاب نهایی خودتان را به عمل آورید. یعنی مابین ویندوز 11 هوم، پرو و اینترپرایز یکی را برای نصب روی سیستم انتخاب کنید. پس پاسخ این سوال رایج که “کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟” باید از بین گزینه های نام برده شده ارائه شود. در بخش بعدی سعی می‌کنیم در مورد هر یک از این ادیشن های ویندوز اطلاعات تکمیلی خدمتتان ارائه کنیم و در نهایت بهترین نسخه برای نصب روی کامپیوتر را مشخص کنیم.

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟

در مورد این موضوع که کدام نسخه ویندوز ۱۱ برای نصب روی کامپیوترهای مختلف بهترین گزینه و انتخاب است نمی‌توان به طور قطعی نظر داد یعنی عوامل مختلفی وجود دارند که ممکن است روی انتخاب بهترین نسخه ویندوز برای هر کامپیوتر و کاربر تاثیرگذار باشند و باید به این عوامل در انتخاب ادیشن ویندوز دقت به عمل آید. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین سوالاتی که باید در انتخاب نسخه ویندوز ۱۱ از خودتان بپرسید این است که هدف چه انتظاری از کامپیوترتان دارید؟

به عنوان مثال اگر شما یک گیمر باشید انتظاراتی که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود و طبیعتاً سیستم عامل آن دارید با یک کاربر معمولی که می‌خواهد برای وبگردی یا تماشای فیلم و سریال از لپ تاپ استفاده کند متفاوت خواهد بود. یا اگر قرار باشد ویندوز روی یک کامپیوتر شرکتی نصب شود که برای سازمان و اهداف متعلق به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد طبیعتاً انتظارات متفاوتی نسبت به کامپیوتر معمولی وجود خواهد داشت و ویندوزهای مناسب سیستم خانگی برای آن خیلی پیشنهاد نمی‌شوند.

بنابراین در قدم اول باید مشخص شود چه انتظاری از کامپیوتری دارید که قرار است ویندوز ۱۱ روی آن نصب شود. اگر یک کاربر معمولی هستید که برای انجام کارهای روزمره از کامپیوتر  استفاده می‌کنید، ادیشن های هوم و پروفشنال ویندوز 11 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کد مایکروسافت معمولاً روی لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی ویندوز ۱۱ هوم را به صورت پیش فرض نصب می‌کند اما شما می‌توانید ویندوز ۱۱ پروفشنال را هم برای نصب روی کامپیوتر شخصی خود انتخاب کنید چون این نسخه ویندوز هم بازده بسیار عالی روی کامپیوترهای شخصی دارد.

ضمناً اگر روی کامپیوتر شما ویندوز ۱۱ هوم به صورت پیش فرض نصب شده می‌توانید با خرید لایسنس ارتقای ویندوز ۱۱ هوم به پرو از فروشگاه ما بدون اینکه اطلاعات سیستم حذف شود یا حتی نیاز به حذف و نصب مجدد ویندوز داشته باشید، سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوترتان را از ادیشن هوم به پروفشنال آپگرید نمایید. پس برای کامپیوترهای خانگی به افرادی که کارهای روزمره مثل وبگردی و تماشای ویدیو را از سیستم انتظار دارند ویندوز ۱۱ هوم و پرو بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود. اگر کامپیوترتان سخت‌افزار خیلی قوی ندارد بهتر است به نسخه هوم ویندوز بسنده کنید اما اگر از نظر سخت‌افزاری خیلی محدودیتی ندارید نسخه پرو هم انتخاب عالی خواهد بود.

اما اگر به فکر نصب ویندوز روی یک کامپیوتر سازمانی و شرکتی هستید نسخه اینترپرایز ویندوز ۱۱ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد چون در این ادیشن خاص ویندوز قابلیت‌هایی ارائه شده‌اند که ی سازمان‌ ها و شرکت ‌ها بسیار مناسب خواهند بود اما به درد افراد عادی و کامپیوترهای شخصی نمی‌خورد. در خیلی از مواقع می‌بینیم که کاربران بنا به دلایل نامعلوم دوست دارند ویندوز ۱۱ اینترپرایز را روی لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی خودشان نصب کنند و مدعی می‌شوند که این نسخه ویندوز به دلیل ارائه قابلیت‌های بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود، در حالی که اصلاً اینطور نیست و این باور غلط است چرا که قابلیت‌های اضافه ارائه شده در نسخه اینترپرایز ویندوز قابلیت‌های خاصی هستند که فقط به درد سازمان‌ ها و شرکت ‌ها می‌خورند برای کامپیوترهای شخصی خیلی کاربرد نخواهند داشت.

بنابراین اگر قرار باشد به این سوال رایج که “کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟” پاسخ دهیم باید بگوییم که برای کامپیوتر و لپ تاپ‌ های شخصی ویندوز ۱۱ پروفشنال یا هوم را پیشنهاد می‌دهیم و برای کامپیوترهای شرکتی یا سازمانی ویندوز ۱۱ اینترپرایز یا پروفشنال را پیشنهاد خواهیم داد. به صورت کلی نسخه پروفشنال ویندوز همیشه نسخه‌ای است که در هر شرایط تحت هر وضعیت می‌تواند انتخاب امن و عالی باشد هم روی سیستم ‌های خانگی بازده عالی داشته و هم روی کامپیوترهای شرکتی بازده مناسب و مورد نیاز را ارائه کند.

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟

فرق نسخه اورجینال و کرک ویندوز 11

طبیعتاً کسی که به دنبال نصب بهترین نسخه ویندوز بر روی کامپیوتر خودش هست می‌خواهد بهترین بازده را از کامپیوتر دریافت کند و می‌داند که نسخه‌های کرک شده ویندوز به هیچ وجه نمی‌توانند این امر را میسر سازند. اگر به دنبال عملکرد خوب ویندوز روی کامپیوتر هستید و می‌خواهید از منابع سخت‌افزاری کامپیوتر بهترین بازده را دریافت کنید به هیچ وجه سمت نصب نسخه کرک ویندوز نروید. فرق نسخه کرک ویندوز و اورجینال آن است که نسخه کرک به صورت غیرقانونی فعال می‌شود و آپدیت‌های ویندوز را از سرور مایکروسافت دریافت نمی‌کند اما نسخه اورجینال به صورت قانونی با لایسنس فعال می‌شود و تمام آپدیت‌های ویندوز را از سرور مایکروسافت دریافت خواهد کرد.

خیلی از آپدیت‌ هایی که برای ویندوز عرضه می‌شوند آپدیت‌های امنیتی هستند و امنیت کامپیوتر را تضمین می‌کنند و خیلی از آپدیت‌های دیگر آن مستقیماً روی بهینه ‌سازی عملکرد ویندوز و بهبود بازده آن تاثیرگذار خواهند بود و منجر به افزایش سرعت و ثبات ویندوز می‌شود. پس اگر به دنبال نصب ویندوز روی کامپیوتر برای دریافت بهترین بازده هستید حتماً از نسخه اورجینال ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

خیلی از کاربران تصور می‌کنند که برای نصب نسخه اورجینال ویندوز باید حتماً هزینه ‌های گزاف صرف کنند در حالی که این باور کاملاً غلط است  و نصب و استفاده از ویندوز اورجینال هزینه چندانی ندارد! شما حتی می‌توانید به صورت کاملاً رایگان و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه از سایت مایکروسافت ویندوز اورجینال را دانلود کرده و روی فلش مموری یا دی وی دی بریزید و با آن ویندوز اورجینال را روی هر کامپیوتری که دوست دارید نصب نمایید. ابزار Windows Installation Media مایکروسافت به صورت اختصاصی برای ساده‌تر کردن پروسه دانلود ویندوز اورجینال از سرورهای مایکروسافت ریختن آن روی فلش دی وی دی ارائه شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

تنها هزینه‌ای که لازم است برای فعال‌سازی ویندوز اورجینال صرف نمایید مربوط به خرید لایسنس  می‌شود که البته این مسئله هم نیازمند صرف هزینه گزاف نیست چون ما در فروشگاه سی دی کی سل با ارزان‌ترین قیمت امکان خرید لایسنس نسخه های مختلف ویندوز را میسر کرده‌ایم. برای مثال شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ هزار تومان لایسنس ویندوز ۱۱ پرو را از فروشگاه ما سفارش دهید و بعد از نصب ویندوز ۱۱ پروفشنال اورجینال از سایت رسمی مایکروسافت فعال سازی آن را با لایسنس مذکور صورت دهید و از تمام مزیت‌ های ویندوز اورجینال بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد این سوال رایج که “کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟” صحبت کردیم و گفتیم که پاسخ قطعی این سوال با توجه به نیازها و انتظاراتی داده می‌شود که شما به عنوان کاربر از کامپیوترتان دارید و همچنین باید پتانسیل سخت‌افزاری کامپیوتری که قرار است ویندوز روی آن نصب شود هم در انتخاب بهترین ادیشن در نظر گرفته شود. اما به طور کلی ویندوز 11 پرو می‌تواند گزینه عالی برای نصب روی هر کامپیوتر و لپ تاپی باشد و حتی روی لپ تاپ و کامپیوترهای شرکتی هم بازده بسیار خوبی را ارائه کند. سپس گفتیم که حتماً از ویندوز اورجینال استفاده کنید و به هیچ وجه سمت استفاده از نسخه‌های کرک ویندوز نروید. خوشبختانه با سرویس فروشگاه سی دی کی سل به راحتی می‌توانید با صرف کمترین هزینه لایسنس نسخه های مختلف ویندوز را هم تهیه کرده و به صورت قانونی و اورجینال این سیستم عامل را بر روی کامپیوترتان فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.