سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail چیست؟

مزیت های خرید لایسنس Microsoft Office Pro Plus 2019

لایسنس آفیس (Microsoft Office) دارای انواع مختلفی است، اما در این بین دو نوع لایسنس ریتیل (Retal) و او ای ام (OEM) دست مثل ویندوز از پرطرفدارترین لایسنس های آفیس هستند. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم در مورد تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه سی دی کی سل همراه شوید.

مقدمه

بدون تردید با سری نرم افزار های آفیس مایکروسافت آشنا هستید. برنامه هایی مثل ورد (Word)، پاورپوینت (PowerPoint)، اکسل (Excel) و غیره که از اصلی ترین ابزارهای هر کامپیوتر و سیستمی محسوب می‌شوند جزئی از پکیج نرم افزاری Microsoft Office هستند و فقط با نصب این پکیج است که قادر خواهید بود از ابزارهای مذکور به صورت قانونی روی کامپیوتر استفاده کنید. برای استفاده قانونی از آفیس هم باید لایسنس اورجینال آن را تهیه کنید. وقتی برای خرید لایسنس Office اقدام می‌کنید با مدل ها و نوع های مختلفی از لایسنس رو به رو خواهید شد که نوع OEM و Retail از پرطرفدارترین آن ها هستند.

اما تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail چیست؟ در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم به طور مختصر و البته کاملا شیوا تفاوت مابین دو نوع لایسنس ریتیل و او ای ام آفیس را برایتان شرح دهیم. بنابراین اگر قصد خرید لایسنس قانونی و اورجینال برای Microsoft Office را دارید، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه سی دی کی سل همراه شوید. فراموش نکنید در این فروشگاه لایسنس های قانونی و اورجینال پکیج نرم افزاری آفیس و ویندوز با ارزان ترین قیمت عرضه شده‌اند. برای مشاهده کل لایسنس های نرم افزار فروشگاه اینجا کلید کنید.

مزیت های خرید لایسنس Microsoft Office Pro Plus 2019

تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail

تفاوت لایسنس های نوع او ای ام و ریتیل همیشه به یک صورت بوده و هم برای لایسنس ویندوز و هم مایکروسافت آفیس وضعیت بکسانی دارنذ. لایسنس OEM نوعی از لایسنس است که فقط روی یک سیستم قابل فعالسازی بوده و امکان انتقال از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر را ندارد. این نوع لایسنس در برابر تغییرات سخت افزاری حساس است و در صورتی که روی کامپیوتر شما تغییر سخت افزاری ایجاد شود، لایسنس باطل خواهد شد. اما در سمت مقابل لایسنس ریتیل اینگونه نیست و به تغییرات سخت افزاری حساس نخواهد بود. این نوع لایسنس را می‌توان از یک سیستم به سیستم دیگر هم منتقل کرد. بنابراین اصلی ترین ویژگی ها و تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail به شرح زیر هستند:

  • لایسنس آفیس OEM: این لایسنس روی یک سیستم فعال شده و قابلیت انتقال به سیستم دیگر را ندارد و تغییرات سخت افزاری منجر به ابطال آن می‌شود.
  • لایسنس آفیس Retail: این نوع لایسنس قابلیت انتقال از یک سیستم به سیستم دیگر را دارد و به سخت افزار لینک نمی‌شود، پس تغییرات سخت افزاری منجر به ابطال آن نخواهد شد.

اما باید در نظر داشته باشید که لایسنس های نوع ریتیل (Retail) به مراتب در مقایسه با لایسنس نوع OEM گران قیمت تر هستند و این موضوع می‌تواند ارزش خرید آن ها را کاهش دهد. اگر می‌خواهید آفیس را روی یک سیستم استفاده کنید و حداقل چند ماه آینده قصد تعویض سیستم و کامپیوتر خود را ندارید، خرید لایسنس آفیس OEM را به شما پیشنهاد می‌دهیم اما اگر می‌خواهید نسخه‌ای از لایسنس قانونی Microsoft Office را داشته باشید که قابلیت انتقال از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر را داشته باشد، لایسنس نوع ریتیل بهترین گزینه برای خرید خواهد بود.

خرید لایسنس قانونی آفیس OEM

خرید لایسنس قانونی آفیس Retail

فعال کردن لایسنس Microsoft Office روی کامپیوتر

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان بعد از خرید لایسنس آفیس آن را روی سیستم فعال کرد. خوشبختانه نحوه انجام این کار بسیار ساده است و شما ظرف 10 دقیقه می‌توانید آفیس را به طور کامل روی سیستم خود نصب و فعال نمایید. برای فعال کردن لایسنس Microsoft Office روی کامپیوتر می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد که در مقاله “آموزش فعالسازی مایکروسافت آفیس با لایسنس قانونی” به آموزش قدم به قدم و مرحله‌ به مرحله این روش ها پرداختیم. بنابراین توصیه داریم که به مطالعه مقاله مذکور بپردازید. دقت داشته باشید که تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail فقط در نوع عملکرد آن ها خلاصه می‌شود و روش فعالسازی هر دو لایسنس مشابه و یکسان خواهد بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی تفاوت لایسنس مایکروسافت آفیس OEM با Retail پرداختیم. علاوه بر این دو نوع لایسنس، انواع دیگری از لایسنس های آفیس هم وجود دارد که اصطلاحا به آن لایسنس MSDN یا یک بار مصرف، لایسنس بیند (Bind) و غیره گفته می‌شود اما در بین تمام لایسنس های آفیس بهترین گزینه برای انتخاب نوع OEM و Retail است. برای خرید لایسنس های اورجینال ارزان Microsoft Office می‌توانید از سرویس فروشگاه سی دی کی سل کمک بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.