سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

خرید بازی اورجینال با فروشگاه CDKeySell

خرید بازی اورجینال با فروشگاه CDKeySell

خرید بازی های اورجینال و اصل می‌تواند برای ما ایرانی ها معضلی محسوب شود! متاسفانه اغلب گیمرهای ایرانی یا افرادی که علاقمند به بازی های رایانه‌ای هستند، اصلا با نحوه خرید نسخه اصل و اورجینال بازی های PC آشنایی ندارند و صرفا از نسخه های کرک شده گیم ها استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع و کامل در مورد نحوه خرید بازی اورجینال کامپیوتر با شما عزیزان صحبت کنیم و تمام اطلاعاتی که لازم است در این راستا شما کسب نمایید را ارائه دهیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه شوید.

تفاوت بازی اورجینال و کرک شده

قبل از اینکه در رابطه با روش های خرید بازی اورجینال صحبت کنیم، بهتر است تفاوت مابین این نوع گیم ها و نسخه کرک شده آن ها را برایتان شرح دهیم. هر بازی که شما نام آن را می‌شنوید توسط یک یا چند شرکت بزرگ طراحی و عرضه می‌شود. برای مثال به منظور طراحی یک بازی خاص همچون Resident Evil 7 بیش از ده هزار فرد و چندین کمپانی با یکدیگر همکاری می‌کنند و در نهایت بعد از چندین سال کار و تلاش، این بازی به طور رسمی منتشر می‌شود. حال تصور کنید تمام این تلاشی که تیم مذکور انجام داده‌اند، چه هدفی داشته است؟ طبیعتا یکی از اهداف تیم سازنده بازی، فروش گیم و کسب درآمد است!

نسخه اورجینال و اصل بازی های کامپیوتری با قیمت های مختلف (گاها از چند دلار یا ده‌ها دلار) روانه بازار می‌شوند. هر فردی که تمایل دارد بازی را انجام دهد باید هزینه خرید نسخه اصلی آن را پرداخت کند و سپس از آن استفاده به عمل آورد. این یک قانون کاملا مشخص و مهم در کشورهای اروپایی و آمریکایی محسوب می‌شود و به نوعی حق منتشر کننده اثر و بازی را محفوظ نگه می‌دارد. اما در این میان کسانی هم هستند که تمایل به پرداخت هزینه بالا برای خرید بازی ندارند و به همین جهت به دنبال نسخه های کرک شده بازی ها می‌گردند که عملا فروش این نسخه ها در کشورهایی که از قانون کپی رایت تبعیت می‌کنند مجاز نیست! چون فروش نسخه کرک شده بازی در واقع فروش نسخه‌ غیرقانونی از آن خواهد بود که منجر به از پایمال شدن حق و حقوق ناشر و تیم سازنده خواهد شد. بنابراین خرید بازی اورجینال از نظر شرعی و اخلاقی یک اقدام کاملا مناسب و تحسین برانگیز تلقی می‌گردد.

خرید بازی اورجینال با فروشگاه CDKeySell

نسخه کرک شده بازی ها توسط تیم های خاصی تولید می‌گردد! آن ها یک نسخه اورجینال هر بازی که قصد کرک کردن آن را دارند تهیه می‌کنند و سپس فایل های بازی را دستکاری خواهند کرد و نهایتا نسخه‌ای قابل نصب از گیم را ارائه می‌دهند که از برخی نظرها محدودتر از نسخه اورجینال بوده اما به هر صورت امکان انجام بازی به طور رایگان یا با هزینه ناچیز را برای کاربران مقدور می‌سازد. بنابراین با ماهیت اصلی بازی های اورجینال و کرک شده آشنا شدید، اما تفاوت بازی اورجینال و کرک شده دقیقا چیست؟ بد نیست تفاوت مابین این دو را از نظر گیم پلی و از دید یک گیمر هم با هم مقایسه کنیم.

نسخه اورجینال بازی های کامپیوتری هیچ محدودیتی ندارند! یعنی زمانی که شما حق و حقوق شرکت سازنده بازی را پرداخت کنید و گیم را به طور اورجینال تهیه کنید، تمام بخش های بازی برایتان قابل انجام خواهند شد. این بخش ها می‌توانند شامل قسمتی داستانی، آنلاین، مولتی پلیر و غیره باشند. ضمنا زمانی که نسخه اورجینال یک گیم خریداری شود، تمام آپدیت های رایگانی که در آینده برای آن بازی منتشر می‌شوند هم به صورت رایگان توسط شما قابل دانلود خواهند بود. گاها این آپدیت ها منجر به از بین رفتن یک باگ خاص یا اضافه شدن مراحل جدید به بازی می‌شوند.

اما نسخه کرک شده بازی ها محدودیت دارد و عموما بخش هایی مثل بخش آنلاین، مولتی پلیر و غیره در آن ها بسته بوده و قابل استفاده نیست! به همین جهت اگر به دنبال انجام بازی آنلاین بازی، عملا نمی‌توانید نسخه کرک شده گیم را مورد استفاده قرار دهید و حتما باید در پی خرید بازی اورجینال باشید. همچنین نسخه های کرک شده گیم ها آپدیتی به طور خودکار دریافت نمی‌کنند و در حین انجام آن ها باید اتصال اینترنت قطع باشد یا حداقل دسترسی فایل اجرایی آن برنامه به اینترنت محدود گردد. بنابراین نسخه کرک شده بازی ها محدود هستند و خیلی هم تجربه کاربری مناسبی را در اختیار گیمر قرار نمی‌دهند. پس به طور کامل با تفاوت بازی اورجینال و کرک شده آشنا شدید.

نحوه خرید بازی اورجینال کامپیوتر

اما سوال مهم بعدی که باید به آن پاسخ داده شود مربوط به نحوه خرید یا تهیه کردن بازی های اورجینال PC است! به بیان دیگر چطور می‌توانیم نسخه اورجینال یک بازی را تهیه کرده و از انجام بدون محدودیت آن لذت ببریم و خیالمان هم راحت باشد که حق و حقوق شرکت سازنده گیم را پرداخت کرده‌ایم؟ زمانی که پای خرید بازی اورجینال PC به میان می‌آید، اصطلاح سی دی کی یا CD Key هم مطرح خواهد شد. سی دی کی در واقع همان لایسنس رسمی و قانونی بازی است! پس بازی های اورجینال هم مثل نرم افزارهای اورجینال دارای لایسنس هستند و زمانی که شما این لایسنس که با نام سی دی کی اورجینال شناخته می‌شود را تهیه کنید، می‌توانید بدون محدودیت از آن بازی استفاده نمایید و از انجام قانونی بازی لذت ببرید.

به عنوان مثال تصور کنید می‌خواهید بازی Overwatch را به طور قانونی و آنلاین انجام دهید. این بازی توسط پلتفرم بلیزارد منتشر شده و از طریق این پلتفرم قابل انجام است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سی دی کی اورجینال بازی را تهیه کرده و در اکانت بلیزارد خود که به صورت رایگان قابل ساختن است فعال نمایید. بدین ترتیب بازی Overwatch به لیست بازی های اکانت شما اضافه خواهد شد. سپس می‌توانید با انتخاب این بازی و کلیک بر روی گزینه Download نسبت به دانلود دیتای اورجینال گیم اقدام کنید و در نهایت هم از اجرای مستقیم نسخه اورجینال آن لذت ببرید.

خرید بازی اورجینال با فروشگاه CDKeySell

روند خرید بازی اورجینال برای تمام گیم ها یکسان و مشابه است و شامل فعالسازی قانونی گیم در اکانت شما می‌شود. در برخی مواقع ممکن است سی دی کی یا کد دیجیتال به طور مستقیم روی اکانتتان فعال نشود و بازی از فروشگاه یا اصطلاحا شاپ یا استور پلتفرم سازنده تهیه شود. این روش خرید که از آن به عنوان “خرید مستقیم از استور” یاد می‌شود، عملا هیچ تفاوتی با فعالسازی بازی به صورت cd key ندارد و منجر به فعال شدن قانونی بازی در اکانت شما خواهد شد. اما همانطور که می‌دانید به دلیل تحریم ها و مشکلات پرداخت بین‌المللی ما ایرانی ها امکان خرید مستقیم از سایت ها و پلتفرم های خارجی را نداریم و این مسئله خرید بازی های اورجینال PC را کمی دشوار می‌کند.

برای دور زدن این محدودیت می‌توانید از سرویس فروشگاه CDKeySell استفاده نمایید! با سرویس فروشگاه ما قادر خواهید بود که هر بازی را به طور قانونی و اورجینال تهیه کرده و روی اکانت شخصی خودتان فعال نمایید. در نظر داشته باشید حتی بازی هایی که نام آن ها در لیست محصولات فروشگاه وجود ندارند هم توسط ما قابل خرید و فعالسازی بر روی اکانتتان خواهند بود. در صورتی که به دنبال نسخه اورجینال بازی کامپیوتری خاصی هستید که نام آن ها در لیست محصولات فروشگاه پیدا نمی‌کنید، کافیست پیامی به تیم پشتیبانی فروشگاه بدهید و نام بازی را ارائه کنید و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید. تیم پشتیبانی فروشگاه هر روز از ساعت 9 صبح الی 23 شب و حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

بعد از ثبت سفارش در فروشگاه چه کنیم؟

بعد از اینکه بازی را از فروشگاه خریداری کردید، کافیست به تیم پشتیبانی پیام دهید. ارسال پیام هم از طریق گفتگوی آنلاین فروشگاه (پایین و سمت راست صفحه) و هم از طریق تلگرام و ادمین کانال امکانپذیر خواهد بود. در این شرایط یکی از کارشناسان ما به گفتگوی شما ملحق شده و مراحل لازم جهت تکمیل سفارشتان و فعالسازی بازی در اکانتتان را طی می‌کند. این مراحل با توجه به نوع بازی که شما خریداری کرده‌اید و روش خریدی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که تکمیل سفارشات چقدر زمان لازم دارند؟

خوشبختانه تیم پشتیبانی فروشگاه CDKeySell هر روز هفته و حتی در ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 23 شب فعال است و در این بازه سفارشاتی که ثبت می‌شوند را پیگیری و تکمیل می‌نمایند. مطمئنا با ثبت سفارش در فروشگاه CDKeySell خیلی زودتر از آنچه که تصور دارید شاهد تکمیل شدن سفارشتان خواهید بود. عموما و در اغلب مواقع تکمیل سفارشات خرید بازی اورجینال در فروشگاه CDKeySell ظرف 30 دقیقه انجام می‌پذیرد و فقط در برخی مواقع خاص ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد. فراموش نکنید همیشه بعد از ثبت سفارش به تیم پشتیبانی پیام دهید تا مراحل لازم جهت تکمیل سفارش شما طی شوند.

خرید بازی اورجینال کامپیوتر: جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با نحوه خرید نسخه اورجینال و رسمی بازی های کامپیوتری صحبت کردیم و اشاره داشتیم که فروشگاه CDKeySell در این راستا بهترین خدمات رسانی را به شما عزیزان و گیمرهای علاقمند به بازی ارائه می‌دهد. در صورتی که هرگونه سوال و ابهامی دارید می‌توانید از طریق پشتیبانی با تیم ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.