سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد در ایران

خیلی از بهترین و معروف ترین بازی های اورجینال حال حاضر دنیا تحت دو پلتفرم استیم (Steam) و بلیزارد (Blizzard) عرضه شده‌اند. بازی هایی مثل کالاف دیوتی ونگارد (Call of Duty Vanguard)، بتلفیلد 2042 و خیلی گیم های دیگر از این رده هستند. اگر تمایل به خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد دارید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتها با ما همراه شوید. در این مطلب به طور جامع در رابطه با نحوه خرید بازی های بلیزارد و استیم در ایران با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

فرق بازی اورجینال و کرک

بد نیست در ابتدای کار و قبل از پرداختن به موضوع اصلی مقاله کمی در رابطه با تفاوت مابین بازی های کرک و اورجینال صحبت کنیم. درست مثل تمام نرم افزارهای دیگر، بازی های کامپیوتری هم می‌توانند اصلی و قانونی یا کرک شده و غیرقانونی باشند. نسخه اصلی یا اورجینال یک گیم ادیشنی از آن است که به طور قانونی و با پرداخت هزینه خرید آن تهیه شده و فعال می‌گردد اما نسخه کرک شده نسخه‌ایست که می‌توان با هزینه خیلی کم یا حتی بدون صرف هزینه آن را دانلود و نصب کرد!

عموما نسخه های کرک شده گیم ها برای نصب نیاز به اجرای یک فایل Setup و احتمالا بعد از آن اجرای یک فایل فعالسازی یا کپی کردن یک فایل کرک در مسیر گیم دارند. این بازی ها بعد از نصب، محدود بوده و امکان اتصال به سرورهای اصلی گیم را نخواهند داشت. به همین دلیل آپدیت های رسمی و رایگان بازی برای کسانی که از ورژن کرک شده گیم ها استفاده کنند به طور مستقیم قابل دریافت نیست و همچنین مدهایی مثل حالت آنلاین گیم که نیازمند اتصال به اینترنت و سرور بازی است هم در این نوع گیم ها غیر فعال خواهد بود.

خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد در ایران

اما وقتی صحبت از خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد به عمل می‌آید، دیگر پای این محدودیت ها به میان نخواهد آمد، چون گیم اورجینال به طور قانونی تهیه شده و به راحتی می‌توان از تمام قابلیت هایش از جمله آنلاین بازی کردن و دریافت آپدیت ها از سرور اصلی آن استفاده به عمل آورد. طبیعتا برای گیمری که علاقمند بازی های آنلاین بوده و تمایل داشته باشید که بازی های مورد پسندش را در حالت آنلاین تجربه کند، خرید ورژن اورجینال گپم الزامی خواهد بود و فقط با خرید ورژن اصلی و قانونی گیم است که این امکان فراهم می‌شود.

برای روشن تر شدن موضوع یک مثال را برایتان آماده کرده‌ایم. مثلا بازی فیفا 22 کامپیوتر را در نظر بگیرید. نسخه کرک شده این گیم با استفاده از فایل Setup روی هر سیستمی نصب می‌شود اما بعد از اجرا دسترسی به بخش های خاصی از آن محدود و غیرممکن خواهد بود. برای مثال شما نمی‌توانید فیفا 22 کرک را به صورت آنلاین و با دیگر دوستانتان بازی کنید یا وارد بخش آلتیمیت تیم (Ultimate Team) آن شوید که جالب ترین و پرطرفدارترین قسمت یا مد بازی FIFA 22 محسوب می‌شود.

اما کسی که نسخه اورجینال و قانونی این گیم را تهیه کرده باشد می‌تواند بدون محدودیت از تمام بخش های و حالت های آن استفاده کند و حتی وارد حالت آنلاین گیم شده و با دوستان خود به صورت آنلاین این بازی را انجام دهد. دسترسی به تمام مدهای گیم از جمله بخش آلتیمیت تیم هم در این حالت میسر می‌شود. بنابراین فقط با خرید بازی های اورجینال است که امکان تجربه کردن حالت های جذاب گیم ها از قبیل آنلاین میسر می‌شود. دقت داشته باشید که اگر بازی کلا رایگان باشد، بدون نیاز به صرف هزینه می‌توان آن را دانلود و به طور قانونی اجرا کرد. مثلا بازی Dota 2 یکی از این دسته گیم هاست که کلا رایگان عرضه شده است.

خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد و غیره

فرض کنیم گیمری قصد دارد که بازی اورجینال تهیه کند. در این شرایط باید چه مراحلی طی شوند؟ قبل از ر چیز باید بدانید که برخلاف بازی های کرک که نصب آن ها از طریق یک فایل setup انجام می‌شود، گیم های قانونی و اورجینال از طریق برنامه های واسطی مثل استیم (Steam)، بلیزارد (Blizzard)، یوبی سافت (Ubisoft) و غیره اجرا خواهند شد. برای مثال اگر قصد خرید بازی کالاف دیوتی ونگارد را داشته باشید، این گیم تحت پلتفرم بلیزارد اجرا می‌شود یا بازی پابجی (PUBG) تحت پلتفرم استیم (Steam) اجرا خواهد شد. برخی از بازی ها مثل فیفا 22 یا بتلفیلد 2042 هم ممکن است در چند پلتفرم عرضه شده و قابل حرید باشند.

بنابراین در قدم اول باید ببینید که بازی مد نظرتان تحت چه پلتفرمی عرضه شده و قابل سفارش است. برای متوجه شدن این مسئله کافیست که نام انگلیسی بازی مد نظرتان را در گوگل سرچ کنید و چند صفحه اولی که برای بازی پیشنهاد شده‌اند را بررسی نمایید. پلتفرم دقیق هر بازی به همین صورت و با یک جستجوی ساده قابل شناسایی خواهد بود. برای مثال اگر عبارت Call of Duty Vanguard را در گوگل سرچ کنید متوجه خواهید شد که خرید آن از طریق فروشگاه بلیزارد (battle.net) امکانپذیر خواهد بود. پس ابتدا پلتفرم بازی مد نظرتان را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن پلتفرم گیم، نوبت به ساخت اکانت در آن پلتفرم می‌رسد. شما می‌توانید در هر پلتفرم به صورت رایگان هر تعداد اکانت که تمایل دارید را بسازید. خرید بازی های اورجینال هر پلتفرم عملا روی اکانت شخصی شما انجام می‌شود و بازی که تهیه کرده‌اید به اکانت شما اضافه خواهد شد. بدین ترتیب هر زمان و از هر سیستمی که وارد اکانت خویش شوید به بازی های اورجینالی که در آن اکانت تهیه کرده‌اید دسترسی پیدا خواهید کرد و امکان دانلود و نصب دیتای آن ها را خواهید داشت. خوشبختانه ساخت اکانت در پلتفرم های مختلف بسیار ساده بوده و فقط با داشتن یک آدرس ایمیل معتبر و دسترسی به اینباکس آن امکانپذیر است.

خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد در ایران

بعد از اینکه اکانت شخصی خودتان را ساختید، نوبت به دانلود نرم افزار یا همان کلاینت پلتفرمی می‌رسد که بازی از طریق آن اجرا خواهد شد. برای مثال اگر بازی مد نظرتان تحت استیم اجرا می‌شود باید نرم افزار استیم را روی کامپیوتر نصب کنید یا اگر بازی تحت بلیزارد اجرا می‌شود باید نرم افزار آن را دانلود و روی کامپیوتر نصب نمایید. با لاگین شدن در اکانت شخصی خویش از طریق این نرم افزارها امکان دانلود و نصب بازی هایی که خریداری می‌کنید فراهم می‌شود. پس از انجام این کار نوبت به بخش اصلی داستان یعنی خریدن و فعالسازی بازی مورد نظرتان می‌رسد.

بیایید فرض کنیم شما می‌خواستید بازی Call of Duty Modern Warfare 2019 را خریداری کنید. این بازی تحت پلتفرم بلیزارد (بتل نت) اجرا می‌شود. بنابراین باید به سایت بلیزارد بروید و یک اکانت در آن بسازید. سپس نرم افزار یا کلاینت این پلتفرم را دانلود و روی سیستم نصب می‌کنید (لازم به ذکر است که امکان ساخت اکانت از طریق کلاینت پلتفرم های مختلف هم وجود دارد، بنابراین می‌توانید اول کلاینت یا همان نرم افزار پلتفرم مورد نیاز را دانلود، نصب و اجرا کرده و سپس از طریق آن به ساخت اکانت شخصی برای خودتان بپردازید). حال باید بازی را به صورت اورجینال بخرید! در اینجاست که محدودیت ها ناشی از تحریم ها دردسرساز می‌شوند!

متاسفانه کاربران ایرانی با توجه به تحریم ها و محدودیت های ناشی از آن امکان خرید مستقیم گیم یا هر آیتم دیگر از فروشگاه های بین‌المللی را ندارند. اما جای نگرانی نیست چون همیشه برای دور زدن تحریم ها راه حل هایی وجود دارد و فروشگاه سی دی کی سل هم با سال ها تجربه در این حوزه، امکان خرید بازی های اورجینال بلیزارد، استیم و غیره در ایران را برای هموطنان عزیز میسر می‌سازد. در واقع سرویسی که ما ارائه می‌دهیم همین سرویس خرید و فعالسازی گیم های اورجینال روی اکانت شخصی کاربران است. گیمرهای عزیز می‌توانند نام هر بازی که مد نظرشان است را در فروشگاه جستجو کرده و با مراجعه به صفحه خرید آن، سفارش خویش را ثبت کنند و سپس به تیم پشتیبانی پیام دهند تا فعالسازی بازی در اکانتشان صورت پذیرد.

مراحل نصب و اجرای بازی های اورجینال

برخلاف گیم های کرک که برای نصب و اجرای آن ها باید مراحل پیچیده و آزاردهنده‌ای طی شود، نصب و اجرای گیم های اورجینال به سادگی صورت می‌پذیرد و تنها بخش سخت کار در اجرای این گیم ها مربوط به دانلود دیتای بازی می‌شود. برخی از گیم های اورجینال امروزی با توجه به گرافیک و جزئیات بسیار بالایی که دارند، حجم زیادی خواهند داشت و طبیعتا دانلود این حجم اطلاعات هم امری دشوار خواهد بود و نیاز به سرعت اینترنت بالا دارد. البته لزومی ندارد که دیتای بازی های اورجینال به یک بار دانلود شود و می‌توان دیتای آن ها را مرحله به مرحله هم دانلود کرد.

مراحل نصب و اجرای بازی‌های اورجینال بعد از اینکه گیم به صورت قانونی در اکانت کاربر فعال شده باشد بسیار ساده خواهد بود. به عنوان مثال بیایید تصور کنیم شما می‌خواهید بازی PUBG را از استیم روی کامپیوتر خود نصب و اجرا نمایید. بدین ترتیب ابتدا باید خرید بازی پابجی PC را از است انجام دهید تا کارشناسان ما گیم را به طور قانونی در اکانت استیم شما فعال کنند. سپس شما از کامپیوتر خودتان وارد اکانت استیم می‌شوید و در بخش Library (لیست گیم های اکانت) بازی PUBG را انتخاب می‌کنید. سپس روی گزینه Download یا Install کلیک کرده و مسیر نصب گیم را مشخص می‌نمایید.

بدین ترتیب پروسه دانلود دیتای گیم آغاز می‌شود و با توجه به سرعت اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است چند ساعتی طول بکشد. بعد از اینکه دیتا دانلود شد، لازم نیست هیچ اقدام اضافه‌ای از سمت کاربر صورت پذیرد و صرفا با کلیک روی گزینه Play بازی اجرا می‌شود. بنابراین بازی های اورجینالی که تحت استیم، بلیزارد، یوپلی و غیره اجرا می‌شوند نیازی به نصب و کرک ندارند و پس از دانلود مستقیم دیتا از طریق کلاینت قابل اجرا خواهند بود. به بیان دیگر نصب این بازی ها به طور خودکار توسط خود کلاینت روی سیستم انجام می‌شود و پروسه انجام آن بسیار ساده و بی‌دردسر است.

خرید بازی های اورجینال استیم و بلیزارد در ایران

یکی از سوالات مهمی و مکرری که خیلی از کاربران کم تجربه  علاقمند به خرید بازی های اورجینال مطرح می‌کنند این است که آیا امکان اجرای این گیم ها روی کامپیوترهایی که از ویندوز کرک بهره می‌برند وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت خواهد بود! به بیان دیگر برای اینکه شما بازی های اورجینال را روی کامپیوتر خود اجرا کنید هیچ الزامی مبنی بر اورجینال بودن سیستم عامل دستگاه وجود ندارذ و گیم های اورجینال روی ویندوز کرک قابل نصب و اجرا هستند. درست شرایط برعکس هم صادق است یعنی گیم و بازی های کرک هم روی ویندوز اصل و قانونی قابلیت اجرا و نصب دارند. بنابراین به هیچ عنوان این دو مسئله را با هم قاطی نکنید.

البته نباید این واقعیت را پنهان کرد که تجربه گیمینگ روی نسخه قانونی و اصل سیستم عامل ویندوز به مراتب بهتر است تجربه انجام این کار روی سیستم های مختلف به ویندوز کرک خواهد بود. این موضوع به ویژه زمانی بیشتر قابل درک می‌شود که لایسنس ویندوز 11 اورجینال تهیه کرده باشید و این سیستم عامل را به طور قانونی روی کامپیوتر خود فعال نمایید. از آنجایی که مایکروسافت در این ورژن ویندوز بهینه سازی های گسترده‌ای انجام داده که تجربه گیمینگ را بهبود می‌بخشند و دائم هم در این راستا آپدیت های جدید منتشر می‌کند، بنابراین نصب و استفاده از ورژن قانونی و اصلی آن می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را برایتان به همراه داشته باشد و اوج لذت و رضایت را برای گیمرهای عزیز به ارمغان بیاورد.

قیمت و هزینه خرید بازی های اورجینال در ایران

به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز در کشورمان و همچنان کم ارزش بودن واحد پولی ما و از سمت دیگر عدم حمایت فروشگاه هایی همچون فروشگاه سی  دی کی سل از سمت دولت و مراجع مرتبط، طبیعتا قیمت و هزینه خرید برخی از بازی های اورجینال بسیار بالا خواهد بود و گاها حتی به چند میلیون تومان هم می‌رسد که این امر واقعا آزاردهنده است و امکان تهیه کردن گیم های اورجینال برای همه را دشوار می‌کند. با این حال فروشگاه سی دی کی سل سعی کرده روش ها و ترفند هایی را ارائه کند که با استفاده از آن ها بتوان ورژن های قانونی تمام گیم ها را با قیمت ارزان تر در ایران تهیه کرد.

به عنوان مثال حالت “خرید مستقیم از استور” یا “گیفت اورجینال (خرید از استیم)” حالتی است که به موجب آن خرید و فعالسازی بازی ها در ریجن های خاص صورت می‌پذیرد که قیمت ارزی کمتری دارند. بدین ترتیب کاربران ایرانی هم می‌توانند با قیمت کمتری بازی های مد نظرشان را از طریق این ترفندهای خاص تهیه کنند. در صفحه هر محصول توضیحات لازم در رابطه با شرایط و نحوه فعالسازی گیم ها و جزئیات انواع روش های خریدی که ارائه شده‌اند قابل رویت خواهد بود، بنابراین حتما توضیحات هر محصول را به دفت مطالعه کنید. امیدواریم روزی بتوانیم با قیمت های بسیار ارزان، بازی های اورجینال و قانونی را برای هموطنان عزیز و گیمرهای علاقمند عرضه نماییم.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با خرید بازی های اورجینال استیم، بلیزارد و دیگر پلتفرم های این چنینی در ایران صحبت کردیم. اگر یک گیمر هستید، با مطالعه این مطلب می‌توانید دید مناسبی مبنی بر نصب و اجرای گیم های قانونی و تفاوت بازی‌های کرک و اورجینال کسب نمایید. به طور کلی اگر بخواهیم مراحل خرید و نصب گیم های اورجینال را به صورت مرحله به مرحله عنوان کنیم، می‌توانیم این مراحل را به شرح زیر طبقه‌بندی نماییم:

  • ساخت اکانت (رایگان) در پلتفرمی که بازی روی آن اجرا می‌شود . مثل استیم، بلیزارد و غیره
  • دانلود نرم افزار یا کلاینت آن پلتفرم
  • خرید و فعالسازی بازی اورجینال (توسط پشتیبانی فروشگاه سی دی کی سل)
  • دانلود دیتای بازی و اجرای آن

با سرویسی که فروشگاه CDKeySell ارائه کرده تمام هموطنان عزیز می‌توانند با صرف کمترین هزینه هر یک از گیم های اورجینالی که مد نظرشان است را خریداری کنند. حتی اگر بازی خاصی در لیست محصولات فروشگاه وجود نداشته باشد هم می‌توانید ضمن ارسال پیام برای کارشناسان واحد پشتیبانی فروشگاه و ارائه نام آن گیم، قیمت دقیقش را بپرسید و حتی در صورت تمایل با دریافت لینک پرداخت اختصاصی، آن گیم را بخرید و ظرف 30 دقیقه شاهد فعال شدن قانونی آن در اکانت خویش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.