سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

خرید اکانت استیم: هر آنچه باید بدانید!

خرید اکانت استیم: هر آنچه باید بدانید!

خیلی از کاربرانی که به دنبال نصب و اجرای بازی های اورجینال استیم هستند تصور می‌کنند که باید برای تهیه کردن اکانت در این پلتفرم هزینه پرداخت شود، اما در واقع اینطور نیست و ساخت اکانت در استیم کاملا رایگان صورت می‌پذیرد. در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با خرید اکانت استیم با شما عزیزان صحبت کنیم. با فروشگاه سی دی کی سل همراه شوید.

استیم (Steam) چیست؟

تمام بازی های کامپیوتری که در دنیا منتشر می‌شوند چه در حالتی که از مد های آنلاین پشتیبانی کنند و چه در حالتی که صرفا یک بازی آفلاین باشند، تحت پلتفرم خاصی روانه بازار می‌شوند و اینطور نیست که شامل پک فیزیکی باشند! خیلی از شرکت های طراح و عرضه کننده بازی های اورجینال اصلا گیم های خود را با پک فیزیکی عرضه نمی‌کنند و برخی دیگر از این شرکت ها هم فقط در مناطق خاصی گیم هایشان را به صورت فیزیکی برای PC عرضه می‌نمایند. اما اگر بازی بدون DVD یا همان پک فیزیکی عرضه شود، چطور می‌توان آن را خرید و از آن استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم در بازی های کامپیوتری تحت پلتفرم های خاصی مثل استیم عرضه می‌شوند. استیم در پلتفرم است که بازی های مختلف از طریق آن قابل خرید، دانلود و اجرا خواهند بود. بنابراین می‌توان استیم را یک پلتفرم توزیع کننده گیم های دیجیتال PC محسوب کرد. خیلی از بازی های پرطرفدار دنیا از قبیل سری بازی های PES، بازی Dota 2، بازی Counter Strike و حتی اخیر بازی هایی مثل FIFA 22 و غیره هم از طریق این پلتفرم استیم قابل خرید، دانلود و نصب هستند.

پس اگر کاربری بنا به هر دلیل تمایل داشته باشد که نسخه اورجینال یک گیم را خریداری کرده و از آن استفاده کند، احتمالا با پلتفرم واسطی مثل استیم برخورد خواهد کرد اما این موضوع بدان معنا نیست که باید خرید اکانت استیم توسط وی انجام شود!دقت داشته باشید که همه بازی ها کامپیوتر از طریق پلتفرم استیم اجرا نمی‌شوند و شرکت های دیگری هم وجود دارند که در این راستا فعالیت های گسترده به عمل می‌آورند. به عنوان مثال اگر قصد خرید WoW: Shadowlands یا بازی مثل کالاف دیوتی مدرن وارفر 2019 را داشته باشید، پلتفرم دیگری تحت عنوان بلیزارد (Blizzard) دقیقا کار مشابه استیم را انجام می‌دهد.

خرید اکانت استیم: هر آنچه باید بدانید!

ساخت اکانت استیم و خرید بازی از این پلتفرم

فرض کنید شما می‌خواهید بازی خاصی را  به صورت اورجینال تهیه کنید که تحت استیم اجرا می‌شود. در این شرایط تکلیف چیست و دقیقا باید چه مراحلی توسط شما طی شود؟ در قدم اول برای تهیه کردن بازی های استیم باید یک اکانت استیم بسازید. دقت داشته باشید که ساخت این اکانت به صورت رایگان و صرفا با یک آدرس ایمیل معتبر که به اینباکس آن دسترسی داشته باشید امکانپذیر خواهد بود، بنابراین هیچ لزومی ندارد که برای تهیه کردن این اکانت هزینه صرف کنید یا آن را بخرید!

هر کاربر با ساخت یک اکانت استیم می‌تواند تمام بازی هایی که دوست دارد را به صورت اورجینال خریداری و در اکانت شخصی خودش فعال کند. بنابراین در حالت عادی یک اکانت برای فعالسازی همه بازی های اورجینال استیم کافیست مگر اینکه بخواهید اکانت های استیم با ریجن های مختلفی داشته باشید تا قادر به خرد تمام بازی ها با قیمت های ارزان تر شوید که سعی می‌کنیم در ادامه مقاله در رابطه با این موضوع هم اطلعات بیشتری را خدمتتان ارائه دهیم. مراحل ساختن اکانت استیم هم بسیار ساده است، بنابراین وارد جزئیات آن نمی‌شویم.

پس هیچ لزومی ندارد که خرید اکانت استیم انجام شود و ساختن این اکانت کاملا رایگان صورت می‌پذیرد. هزینه اصلی که باید پرداخت شود مربوط به هزینه خرید بازی مورد نظر خواهد بود! به عنوان مثال اگر شما بخواهید بازی مثل Dota 2 که کاملا رایگان بوده و تحت استیم اجرا می‌شود را روی کامپیوتر خود نصب و اجرا نمایید، هیچ نیازی به صرف هزینه نخواهید داشت و صرفا ساختن یک اکانت استیم بدین منظور کفایت می‌کند اما برای نصب و اجرای بازی های غیر رایگان این پلتفرم باید هزینه خرید آن ها را پرداخت کنید.

اما با وجود محدودیت هایی که بر علیه کشورمان اعمال شده، کاربران ایرانی مستقیما امکان خرید بازی از استیم یا دیگر پلتفرم ها را ندارند. در اینجاست که باید از سرویس فروشگاه های واسط نظیر فروشگاه سی دی کی سل برای خرید بازی ها اورجینال مد نظرتان استفاده کنید. فروشگاه سی دی کی سل با سال ها تجربه در این زمینه به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های کشور این سرویس را برایتان ارائه کرده است. شما عزیزان می‌توانید هر یک از بازی های استیم یا دیگر پلتفرم های مد نظرتان را با ارزان ترین قیمت از این فروشگاه تهیه کنید.

نکته: ساختن اکانت استیم به طور کاملا رایگان قابل انجام است و هیچ لزومی مبنی بر خرید اکانت استیم وجود ندارد

دانلود، نصب و اجرای بازی

پس از اینکه بازی را به طور قانونی می‌خرید، آن گیم به اکانت استیم شما اضافه می‌شود و برای همیشه از طریق آن اکانت قابل دسترس خواهد بود. بنابراین برای تهیه کردن گیم های مذکور فقط یک مرتبه هزینه صرف می‌شود و بازی به اکانت اضافه خواهد شد. به عنوان مثال تصور کنید شما به مرور سه بازی مختلف را در اکانت خودتان خریداری کرده و به آن اضافه می‌کنید. در این شرایط بازی های مورد نظر برای همیشه داخل آن اکانت اضافه شده‌اند، یعنی شما هر زمان و از هر کجا که وارد آن اکانت شوید می‌توانید به آن گیم ها دسترس داشته باشید.

خرید اکانت استیم: هر آنچه باید بدانید!

برای نصب و اجرای هر بازی باید دیتای آن دانلود و روی سیستم نصب شود. بدین منظور ابتدا بید نرم افزار استیم را دانلود و روی سیستم نصب کنید و سپس از طریق آن وارد اکانتتان شوید. حالا کافیست به قسمت Library استیم بروید و بازی که می‌خواهید روی کامپیوتر نصب شود را از لیست انتخاب نمایید. سپس روی گزینه Install کلیک کنید تا دانلود دیتای گیم انجام شود. انجام این کار به طور خودکار از طریق سرورهای استیم صورت می‌پذیرد و سرعت انجام آن با توجه به کیفیت اینترنت شما متغیر خواهد بود. پس از اینکه دیتای بازی اجرا شد، گزینه‌ای تحت عنوان Play به جای گزینه قبلی Install نمایان می‌شود که با کلیک روی آن، اجرای گیم صورت می‌پذیرد.

با طی کردن این مراحل در هر کامپیوتری می‌توانید ضمن لاگین شدن در اکانت استیمتان، دیتای بازی های آن اکانت را دانلود و نصب کرده و به انجام گیم بپردازید. بنابراین یکی از اصلی ترین مزیت هایی که در خرید نسخه اصلی و اورجینال بازی ها وجود دارد مربوط به دائمی بودن آن ها و همچنین عدم نیاز به نصب از طریق دی وی دی و آلات فیزیکی می‌شود. نصب بازی از طریق DVD دردسرهای زیادی دارد که با خرید نسخه دیجیتال آن ها تمامی این مشکلات برطرف خواهد شد. مجددا اشاره می‌کنیم که شاید برای تهیه کردن ورژن اورجینال بازی های استیم هیچ نیازی به خرید اکانت استیم ندارید و این اکانت به طور رایگان ساخته می‌شود و صرفا برای اضافه کردن بازی ها به اکانت باید هزینه شود.

یکی دیگر از سوالاتی که خیلی از کاربران مطرح می‌کنند مربوط به امکان اجرای گیم های اورجینال روی ویندوز های کرک شده می‌شود! خیلی از کاربران تصور دارند که اگر ویندوز سیستم آن ها کرکی باشد، امکان نصب و اجرای بازی های اورجینال را نخواهند داشت اما این تصور غلط است چون برای نصب و اجرای گیم های اورجینال لزومی مبنی بر اورجینال بودن سیستم عامل کامپیوتر وجود ندارد، اگرچه بدون شک اورجینال بودن سیستم عامل می‌تواند روی کیفیت اجرای گیم ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد. اگر می‌خواهید بهترین تجربه گیمینگ را داشته باشید، توصیه می‌کنیم با خرید لایسنس ویندوز 11 این سیستم عامل را به طور قانونی روی کامپیوتر خود فعال کنید. باز هم متذکر می‌شویم که برای نصب و اجرای بازی های قانونی و اورجینال روی کامپیوتر الزامی مبنی بر اورجینال بودن ویندوز وجود ندارد.

داستان فروش و خرید اکانت استیم چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم برای ساختن اکانت در پلتفرم Steam هیچ نیازی به صرف هزینه وجود ندارد! نه تنها استیم، بلکه تمام پلتفرم های دیگر هم به صورت مشابه هستند و ساخت حساب کاربری در آن ها رایگان صورت می‌پذیرد و فقط برای خرید و اضافه کردن گیم به اکانت باید هزینه پرداخت شود. اگر شرایط اینطور است، پس داستان خرید و فروش اکانت های استیم چیست و چرا در خیلی از مراجع دیده می‌شود که افراد سعی در فروش اکانت های خود دارند؟

قبل از هر چیز باید بدانید که فروش و خرید اکانت استیم و دیگر پلتفرم های اجرای گیم کلا اقدامی غیرقانونی محسوب شده و می‌تواند منجر به بن شدن همیشگی حساب شود. یعنی هیچ فردی حق ندارد که اکانت شخصی خودش را به فرد دیگری بفروشد و در قبال آن پول دریافت کند، چون انجام این کار می‌تواند دردسرهای زیادی را در پی داشته باشد. به عنوان مثال بارها دیده شده که فردی اکانت استیمی را از فرد دیگری می‌خرد و بعد از مدتی دسترسی وی به اکانت محدود و مسدود می‌شود. در این شرایط مشخص خواهد بود که فروشنده اکانت، ضمن اقدام از طریق استیم نسبت به بازپس‌گیری آن وارد عمل شده و متاسفانه در این شرایط هیچ کاری از دست خریدار اکانت بر نمی‌آید چون اقدام وی غیرقانونی بوده است.

با این حال گاها دیده می‌شود که خرید و فروش اکانت استیم و دیگر پلتفرم ها انجام می‌گیرد اما چرا؟ چرا باید با وجود اینکه ساخت اکانت در پلتفرم استیم رایگان است، کاربری به دنبال خرید اکانت دیگران باشد؟ پاسخ ساده خواهد بود! خریدار در واقع قصد دارد از بازی هایی که در اکانت فروشنده فعال هستند استفاده کند و با هزینه ناچیز به این بازی ها دسترسی یابد! به عنوان مثال تصور کنید یک کاربر به مرور زمان چندین بازی مختلف را خریداری کرده و به اکانت استیم خودش اضافه می‌کند. بعد از مدتی وی ممکن است این اکانت را بنا به هر دلیل برای فروش قرار دهد و قیمت آن را هم بسیار خوب در نظر بگیرد. شاید قیمت آن اکانت تقریبا نصف قیمت بازی هایی باشد که در ان فعال شده‌اند! به این دلیل خرید و فروش اکانت های استیم و دیگر پلتفرم ها رایج شده است.

خرید اکانت استیم: هر آنچه باید بدانید!

داشتن چند اکانت استیم با ریجن های مختلف

طبق قوانین جدیدی که پلتفرم استیم پیاده سازی کرده، هر اکانت می‌تواند روی یک کشور خاص تنظیم شده و به نوعی ریجن آن روی یک کشور ست می‌شود. متاسفانه برخلاف گذشته امکان تغییر دادن این کشور یا ریجن اکانت استیم بعد از فعالسازی اولین بازی وجود ندارد. از آنجایی که در استیم هر بازی در ریجن خاصی قیمت پایین تری دارد، کاربران سعی می‌کنند برای کاهش هزینه خرید گیم های اورجینال، این بازی ها را روی ارزان ترین ریجن تهیه کنند. به عنوان مثال ممکن است یک باری روی ریجن روسیه قیمت ارزان تری نسبت به سایر ریجن ها داشته باشد و یک بازی دیگر روی ریجن آرژانتین قیمت ارزان تری را ارائه کند. از آنجایی که نمی‌توان ریجن اکانت استیم را تغییر داد، خیلی از کاربران با ساختن چند اکانت و ست کردن ریجن هر کدام بر روی یک کشور، اکانت های مختلفی را به طور همزمان استفاده می‌کنند.

با در پیش گرفتن این روند شما می‌توانید برای مناطق فعالسازی مختلف و هر گیم یک اکانت اختصاصی داشته باشید. همانطور که قبلا هم گفتیم هیچ نیازی به خرید اکانت استیم وجود ندارد و هر اکانت را می‌توانید به صورت رایگان با یک آدرس ایمیل بسازید. مثلا فرض کنید ریجن اکانت استیم اول خودتان را روی روسیه قرار می‌دهید و ریجن اکانت استیم دومتان را روی آرژانتین تنظیم کرده‌اید و ریجن اکانت سومتان را هم روی ترکیه تنظیم می‌نمایید. در این شرایط اگر منطقه فعالسازی بازی در حالت ارزان قیمت (گیفت اورجینال) روی روسیه باشد، قادر به فعالسازی بازی در اکانت اولتان خواهید بود و اگر منطقه فعالسازی  بازی روی آرژانتین یا ترکیه باشد می‌توانید به ترتیب از اکانت های دوم و سوم خویش برای فعالسازی گیم کمک بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با خرید اکانت استیم و نحوه نصب و اجرای بازی های اورجینال صحبت های جامعی را با شما عزیزان داشتیم. لطفا دقت کنید که ساختن اکانت در استیم، اوریجین، بلیزارد، یوپلی و تمام پلتفرم های دیگری که در واقع امکان نصب و اجرای گیم های اورجینال را فراهم می‌کنند به صورت رایگان صورت می‌پذیرد. بنابراین عملا خریدن اکانت استیم هیچ معنا و مفهومی ندارد و اگر قرار است هزینه‌ای برای راه اندازی بازی پرداخت شود، هزینه خرید آن گیم خواهد بود و مربوط به قیمت بازی برای اضافه شدن به اکانت می‌شود. امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.