سي دي کي

cd key اورجينال

خريد سي دي کي

رفع ارور ریجن ایکس باکس | مشکل ریجن Xbox

رفع ارور ریجن ایکس باکس | مشکل ریجن Xbox

یکی از مشکلات خیلی از شما عزیزان در کنسول ایکس باکس (Xbox) مربوط به ارور ریجن (Region) می‌شود! این ارور از اتصال به سرورهای مایکروسافت و انجام بدون مشکل بازی ها یا حتی در برخی مواقع لاگین شدن درست در اکانت ها جلوگیری می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش رفع ارور ریجن ایکس باکس یا همان مشکل ریجن Xbox بپردازیم. با آی آر مایکروسافت استور همراه باشید.

 

مشکل ریجن Xbox و اتصال سرور

متاسفانه به دلیل تحریم هایی که علیه کشورمان اعمال شده خیلی از IP آدرس هایی که شرکت های سرویس دهنده اینترنت داخلی از آن ها استفاده می‌کنند هم در لیست تحریم ها یا اصطلاحا بلک لیست (Blacklist) شرکت های گوناگون از قبیل مایکروسافت واقع شده‌اند. پس از پیاده سازی طرح اینترنت ملی و به نوعی محدود شدن اینترنت در کشور، وضعیت از قبل هم بدتر شد و حالا در خیلی از مواقع به دلیل محدودیت های اینترنت داخلی ممکن است امکان اتصال به سرور های خارجی که حتی از سمت آن ها تحریم نشده‌ایم را هم نداشته باشیم!

بروز مشکل در اتصال سرورها روی کنسول ایکس باکس (Xbox) اگر ناشی از محدودیت های اینترنت باشد منجر به ظاهر شدن ارور و مشکل ریجن Xbox می‌شود و اتصال سرور را غیرممکن می‌کند! یعنی فرض کنید شما کنسول ایکس باکس خودتان را به اینترنت وای فای وصل کرده‌اید اما وقتی می‌خواهید در صفحه اصلی وارد اکانت خاصی شوید با ارور و خطای عدم وجود کانکشن مناسب رو به رو می‌شوید! یا فرض کنید در درون یک بازی امکان لاگین شدن در اکانت مایکروسافتتان را ندارید و ارور کانکشن و سرور دریافت می‌کنید!

رفع ارور ریجن ایکس باکس | مشکل ریجن Xbox

در برخی مواقع هم ممکن است بتوانید وارد اکانت مایکروسافت خودتان شوید اما اتصال به سرورهای بازی برقرار نباشد! درست مثل مشکلی که تا مدت ها برای بازی FIFA 23 ایکس باکس (Xbox) با آن رو به رو بودیم! اما چطور می‌توان نسبت به رفع ارور ریجن ایکس باکس وارد عمل شد؟ آیا راهی برای از بین بردن مشکل ریجن Xbox وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است! برای رفع این مشکل باید از DNS (دی ان اس) استفاده شود. در ادامه این مطلب نحوه انجام این کار و حل مشکل ریجن در ایکس باکس با استفاده از DNS را برایتان شرح می‌دهیم.

رفع ارور ریجن ایکس باکس

همانطور که گفتیم برای رفع مشکل ریجن در Xbox کافیست از DNS استفاده کنید دی ان اس در واقع یک کد اختصاصی است که شما آن را برای کانکشن اینترنتی که کنسول به آن وصل است وارد می‌کنید و بدین ترتیب از DNS دستی که مشکلی برای اتصال به سرورهای مایکروسافت ندارد را مورد استفاده قرار می‌دهید. دی ان اس های مختلفی وجود دارند که ممکن است شما بتوانید از آن ها استفاده کنید اما طبق بررسی ما دی ان اس زیر که مربوط به تیم الکترو (Electro) است یکی از بهترین های موجود به شمار می‌رود:

78.157.42.101

78.157.42.100

شما عزیزان با یک جستجوی ساده در اینترنت چه به زبان انگلیسی و چه فارسی می‌توانید لیست عظیمی از دی ان اس های مختلف را مشاهده کرده و مورد تست قرار دهید تا ببینید کدامیک کیفیت، سرعت و دقت بالاتری را ارائه می‌کند. اما چطور دی ان اس را در کنسول و برای کانکشن اینترنت آن وارد کنیم؟ اگرچه ما قبلا در مقاله‌ای اختصاصی نحوه وارد کردن DNS در ایکس باکس را شرح داده بودیم اما با این حال در ادامه این مطلب هم نحوه انجام این کار را شرح خواهیم داد. برای تنظیم DNS ایکس باکس کافیست به شرح زیر عمل کنید:

رفع ارور ریجن ایکس باکس | مشکل ریجن Xbox

برای تنظیم DNS دستی روی هر کانکشن اینترنت وای فای ابتدا به آن کانکشن وای فای وصل شوید و سپس به قسمت Settings > Network > Advanced Settings بروید و در نهایت گزینه DNS Settings > Manual را انتخاب کنید. بدین ترتیب با دو فیلد مثل عکس فوق رو به رو می‌شوید که باید کدهای دی ان اس دستی مد نظرتان را در آن ها وارد کنید. اگر DNS خوب و با کیفیتی را وارد نمایید، بدون شک منجر به رفع ارور ریجن ایکس باکس می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش وارد کردن DNS در کنسول ایکس باکس و رفع مشکل ریجن پرداختیم! با استفاده از یک DNS خوب می‌توانید تمام مشکلات اتصال اینترنت کنسول را برطرف نمایید. دقت داشته باشید که گاها حتی DNS های خودکار سرویس دهندگان اینترنت داخل کشور برای دانلود گیم ها هم با مشکل مواجه می‌شوند و این روزها بکارگیری دی ان اس خوب تقریبا روی هر کنسولی الزامی شده است. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.